Honda XL Forum

Forum voor en door Honda XL rijders
Het is nu za aug 13, 2022 5:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 199 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jan 20, 2022 8:38 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
NL:
De grote verrassing waar ik het over heb is niet het tijdschrift in de brievenbus of dat ik lid ben van de HOC, maar dat ik met mijn XL600R op de cover van het magazine sta!

In september 2021 vond de jaarlijkse rally van de HOC plaats in Bude, Cornwall, Engeland, waar ik speciaal naartoe was gereisd. In 2021 vond ook de viering van het 60-jarig bestaan van de club plaats, d.w.z. deze bijeenkomst was iets bijzonders voor alle leden.

De organisatoren hebben allerlei amusement geregeld voor de bijeenkomst en het jubileum, waaronder gezamenlijke uitstapjes op zaterdag en zondag. Bij het verlaten van het ontmoetingspunt worden meestal foto's gemaakt van de deelnemende chauffeurs, zoals pagina 19 in het magazine bewijst. En zo bevond ik me – een goede vier maanden na mijn terugkeer uit Engeland – op de "voorkant" van de "Gouden Vleugel" van de HOC! Een leuke verrassing!

Onnodig te zeggen dat ik erg blij was om mijn brommer en mezelf op de cover van het HOC-tijdschrift te vinden en zo mijn lange reis over drie dagen en de grote obstakels voor de bijeenkomst in Cornwall te waarderen. Denk maar aan het drama van het betreden van de Franse grens vanwege de Britse inreisregels!

Ik wil de clubleiding dan ook bedanken voor de zoveel aandacht! Ik kom terug!




GB:
The big surprise I'm talking about is not the magazine in the mailbox or that I'm a member of the HOC, but that I'm on the cover of the magazine with my XL600R!

In September 2021, the annual rally of the HOC took place in Bude, Cornwall, England, to which I had travelled specially. In 2021, the celebrations for the anniversary of the club's 60th anniversary also took place, i.e. this meeting was something special for all members.

The organizers have arranged all sorts of amusements for the meeting and the anniversary, including joint trips on Saturday and Sunday. When leaving the meeting point, photos of the participating drivers are usually taken, as page 19 in the magazine proves. And so I found myself – a good four months after my return from England – on the "front cover" of the "Golden Wing" of the HOC! A nice surprise!

Needless to say, I was very pleased to find my moped and myself on the cover of the HOC magazine and thus to appreciate my long journey over three days and the great obstacles to the meeting in Cornwall. Just think of the drama of entering the French border because of the British entry regulations!

I would therefore like to thank the club management for so much attention! I'll be back! With pleasure !
.
Bijlage:
IMG_3376-256kb.jpg
IMG_3376-256kb.jpg [ 216.03 KiB | 1589 keer bekeken ]

.
Bijlage:
IMG_3378-256kb.jpg
IMG_3378-256kb.jpg [ 251.32 KiB | 1589 keer bekeken ]

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 234.000 km/145400 mls
17. April 2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
28. April 2022: 39 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 07, 2022 9:01 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
GB:
Tip for loosening the cylinder XL600R

If you still have problems loosening and removing the cylinder of your XL600R despite removing the screws (4x M8 + 2 x M6), try the following!

Necessary tools or material:
Several thin hardwood wedges, a thick plank or large block of wood, a thick hammer (>500g) and small hammer (100-200g), heat gun with a flat, wide nozzle.

• Using the heat gun, carefully heat the entire circumferential area around the base of the cylinder for at least 15-20 minutes or more. (Best of all by a second person who continues it constantly.)

• Slide two thin hardwood wedges "oppositely" under the indicated position on the motor. ("Front") PHOTO-3413!)

• From time to time keep the wedges under pressure with the small hammer! IMPORTANT! Do not let the pressure from the wedges become too great! They should only support the solution process!!

• Lay the thick block of wood flat against the cooling fins over a large area ABOVE THE WEDGES and carefully hit the block with a hammer. Then go left and right of the cylinder with the block of wood, and then behind. Always turn around!


2) If the above procedure is not sufficient, assist loosening by tapping from the bottom up on a block of hardwood held under the two cooling fins protruding from the top of the cylinder.


-----------------------------------------
NL:

Tip voor het losmaken van de cilinder XL600R

Als je ondanks het verwijderen van de schroeven (4x M8 + 2 x M6) nog steeds problemen hebt met het losmaken en verwijderen van de cilinder van je XL600R, probeer dan het volgende!

Benodigd gereedschap of materiaal:
Verschillende dunne hardhouten wiggen, een dikke plank of groot blok hout, een dikke hamer (>500g) en een kleine hamer (100-200g), heteluchtpistool met een platte, brede spuitmond.

1)

• Verwarm met behulp van het heteluchtpistool het gehele omtreksgebied rond de basis van de cilinder voorzichtig gedurende ten minste 15-20 minuten of langer. (Het beste van alles door een tweede persoon die het constant voortzet.)

• Schuif twee dunne hardhouten wiggen "tegenover" onder de aangegeven positie op de motor. ("Voorste") FOTO-3413!)

• Houd de wiggen af en toe onder druk met de kleine hamer! BELANGRIJK! Laat de druk van de wiggen niet te groot worden! Ze zouden alleen het oplossingsproces moeten ondersteunen!!

• Leg het dikke blok hout plat tegen de koelribben BOVEN DE WIGGEN en sla voorzichtig met een hamer op het blok. Ga dan links en rechts van de cilinder met het blok hout, en dan erachter. Draai je altijd om!


2) Als de bovenstaande procedure niet voldoende is, kunt u helpen bij het losmaken door van onder naar boven op een blok hardhout te tikken dat onder de twee koelvinnen wordt gehouden die uit de bovenkant van de cilinder steken.



Tip zum Loesen des Zylinders-XL600R

Wer trotz entfernter Schrauben (4x M8 + 2 x M6-Muttern) immer noch Probleme hat den Zylinder seiner XL600R zu Lösen und zu Entfernen, der probiere folgendes aus!


Nötiges Werkzeug bzw. Material:
Mehrere dünne Hartholzkeile, ein dickes Holzbrett oder großen Holzklotz, einen dicken Hammer (>500g) und kleiner Hammer (100-200g), Heißluftpistole mit einer flachen, breiten Düse.

1)
• Mit der Heißluftpistole den gesamten umlaufenden Bereich um den Zylinderfuß herum sorgfältig erwärmen, mindestens 15-20 Minuten oder länger. (Am besten durch eine zweite Person, die es immerwährend fortführt.)

• Zwei dünne Hartholzkeile „gegenläufig“ unter die gezeigte Stelle am Motor unterschieben. („Vorn“) PHOTO-3413!)

• Zwischendurch immer wieder Mal mit dem kleinen Hammer die Keile unter Druck-Spannung halten! WICHTIG! Den Druck durch die Keile nicht zu groß werden lassen! Sie sollen den Lösungsprozeß lediglich unterstützen!!

• Den dicken Holzklotz großflächig OBERHALB DER KEILE flach gegen die Kühlrippen legen und mit dem Hammer vorsichtig gegen den Klotz schlagen. Dann mit dem Holzklotz links und rechts vom Zylinder gehen, und dann hinten. Immer wieder Reih um!


2)
Falls das Vorgehen oben nicht ausreicht, das Lösen durch Schläge von unten nach oben auf einen Hartholzklotz unterstützen, der unter die zwei oben überstehenden Kühlrippen vom Zylinder gehalten wird.

-------------------------------------------------------------

IMG-3413
Bijlage:
IMG_3413-256kb.jpg
IMG_3413-256kb.jpg [ 166.78 KiB | 1133 keer bekeken ]

Opmerking:
De foto is alleen bedoeld om de positie van de houten wiggen te laten zien: aan de voorkant in de rijrichting. Uiteraard zijn de cilinderkop en kleppendeksel vooraf verwijderd.
-------------------------------------
Comment:
The photo is only intended to show the position for the wooden wedges: at the front in the direction of travel. Of course, the cylinder head and valve cover have been removed beforehand.

-----------------------------
Bemerkung:
Das Foto soll nur die Position für die Holzkeile zeigen: in Fahrtrichtung vorn. Natürlich sind Zylinderkopf so wie Ventilhaube vorher entfernt worden.

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 234.000 km/145400 mls
17. April 2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
28. April 2022: 39 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 08, 2022 9:14 pm 
Offline
Gebruiker

Geregistreerd: za aug 28, 2021 8:20 pm
Berichten: 58
:mrgreen:

Thanks Gabriel. :D Just what I needed! :mrgreen: :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 20, 2022 4:00 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
Just two other nice snap shots from the HONDA-meeting in Cornwall 2021.
Bijlage:
IMG_2773AA-256kb.jpg
IMG_2773AA-256kb.jpg [ 211.09 KiB | 422 keer bekeken ]

.
Bijlage:
IMG_1516-256.jpg
IMG_1516-256.jpg [ 244.76 KiB | 422 keer bekeken ]

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 234.000 km/145400 mls
17. April 2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
28. April 2022: 39 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 199 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling