Honda XL Forum

Forum voor en door Honda XL rijders
Het is nu do sep 20, 2018 7:16 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 116 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo nov 26, 2017 1:00 am 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 16, 2010 9:32 pm
Berichten: 1032
Woonplaats: Aalten
Flyer schreef:
Echter is mijn werkschema niet meer 24 uur per week maar een volle werkweek geworden....
Dat heeeft zijn nadelen :roll:



Waarom zou jij het ook beter hebben dan een ander?
:wink: :wink:

_________________
xr 650R
gt650 hawk
xl 600V Transalp

Verkocht
Xl 600R Off roadcentrum (donor voor de gele kanarie)
xl 500s via Robkars nu bij Benjaminlara
xl 250r nu bij Henkiexl
xl 500s marktplaats
xl 500s gele kanarie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 26, 2017 3:20 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 03, 2012 2:03 pm
Berichten: 2673
Woonplaats: Arnhem
haha
welcome to the same prison :lol:

_________________
Airborne XL Arnhem

XL600 R 1985 OTR&fun
XL600RM 1986 woon/werk/reis

blok revisies
XL600R/RM/LM : 20x
XL600R 11:1 uitvoering : 1x
XL500 : 6x
XR250R : 1x


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 06, 2018 6:54 pm 
Offline
Verse Gebruiker

Geregistreerd: zo feb 25, 2007 8:25 pm
Berichten: 32
Woonplaats: Drachten
Hoe staat het inmiddels met dit project? Net alles doorgelezen, weer eens wat anders!
Persoonlijk denk ik dat er veel winst valt te behalen met andere carburateurs. Wellicht is dit interessant:
http://www.xl600.de/cms/uploads/media/f ... hieber.pdf


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 07, 2018 9:18 am 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 03, 2012 2:03 pm
Berichten: 2673
Woonplaats: Arnhem
dankje...
de carburateur kon wel eens de volgende stap zijn ja..

Het blok staat klaar om ingebouwd te worden.
Maar de motor waar die in moet komen maakt een invalbeurt omdat mijn normale woonwerk XL600RM momenteel niet goed loopt. Deze moet eerst worden verbeterd.
Daarna kan mijn XL600R worden opgebouwd met dit blok..
Had 'm al lopend gehad willen hebben maar het zit tegen dus..

Ben er zelf ook erg benieuwd naar inmiddels..

_________________
Airborne XL Arnhem

XL600 R 1985 OTR&fun
XL600RM 1986 woon/werk/reis

blok revisies
XL600R/RM/LM : 20x
XL600R 11:1 uitvoering : 1x
XL500 : 6x
XR250R : 1x


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 07, 2018 10:07 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 16, 2010 9:32 pm
Berichten: 1032
Woonplaats: Aalten
Ja
Een 40 uurige werkweek en een vriendin. En dat binnen een jaar tijd.

Daar gaat een hoop vrije tijd in zitten kerel :wink:

_________________
xr 650R
gt650 hawk
xl 600V Transalp

Verkocht
Xl 600R Off roadcentrum (donor voor de gele kanarie)
xl 500s via Robkars nu bij Benjaminlara
xl 250r nu bij Henkiexl
xl 500s marktplaats
xl 500s gele kanarie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 09, 2018 12:54 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 03, 2012 2:03 pm
Berichten: 2673
Woonplaats: Arnhem
was 't maar 40-urig... :roll:


nou man,...ik begin jou ook te snappen :lol:

_________________
Airborne XL Arnhem

XL600 R 1985 OTR&fun
XL600RM 1986 woon/werk/reis

blok revisies
XL600R/RM/LM : 20x
XL600R 11:1 uitvoering : 1x
XL500 : 6x
XR250R : 1x


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 24, 2018 9:18 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 03, 2012 2:03 pm
Berichten: 2673
Woonplaats: Arnhem
blok hangt er onder;
de inbouw was vrij standaard.
Moest wel een connector van de kabelboom vervangen;
die was min of meer doorgebrand door een falende dc gelijkrichter.

Het blok heeft dus een Wiseco 11:1 zuiger erin zitten.
Dat geeft een heel ander geluid.
Na enige dagen inrijden en zo'n 250 km op de teller begint de motor zijn karakter te tonen.
Een stuk krachtiger.
De goed uitgebalanceerde Falicon drijfstang met nieuwe lagering is wel nodig;
op zijn minst toch wel nieuwe krukaslagers met een nieuwe drijfstang.
Het blok is één van de beste die ik heb gemaakt tot nu toe.
Ik voel aan alles dat deze uitvoering van een xl600r blok meer kracht heeft dan de OEM uitvoering.
Helemaal onderin mist ie een heel klein beetje vermogen, maar daar kan met de sproeiers eventueel nog wat gezocht worden. Een setje van Dyna jet bijvoorbeeld om die ook maar eens een kans te geven.
Maar ook gewoon de 48 stationaire vervangen voor een 55 is een optie, dat kan ook al wat verandering brengen.

Nu is het uitgebouwde blok voorzien van een Web Cam's nokkenas die juist het koppel onderin en midden in verbetert. Dus eigenlijk is dat een maar al te verleidelijke optie om ook uit te proberen.
Jaja,...

maar kortom,
een xl600r blok met een Falcicon Knife drijfstang en een Wiseco11:1 HP zuiger kan heel goed .
De bochten loopt deze motor nu heeel mooi , zonder bokken bij lage toeren en bij het optrekken is een behoorlijke toename aan vermogen merkbaar.

Foto's komen nog wel, maar tis een standaard inbouw dus geen spectaculaire toevoegingen.

Owja,
had nog mazzel want kon voor 50 euro een gereviseerde carburateur overnemen met alles nieuw erop en eraan. En die doet 't goed...

gr,
Edward

_________________
Airborne XL Arnhem

XL600 R 1985 OTR&fun
XL600RM 1986 woon/werk/reis

blok revisies
XL600R/RM/LM : 20x
XL600R 11:1 uitvoering : 1x
XL500 : 6x
XR250R : 1x


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 27, 2018 12:17 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 03, 2012 2:03 pm
Berichten: 2673
Woonplaats: Arnhem
na 300 km inrijden is de motor er niet minder op geworden.
Uiteraard houd je bij een nieuwe zuiger altijd het gevoel dat het kalm aan moet, bang voor de vastloper.
Maar dit is niet gebeurd en er zijn geen spectaculaire minpunten aan het licht gekomen.

Had nogal met olie geknoeid en daardoor was het blok de eerste dagen aan het druipen van de olie, maar nadat die verdampt is geworden blijft er eigenlijk een slechts heel miniem oliedruppeltje over. Nou, die sporen we wel op tzt.

Van de carburateur blijft soms de vlotter hangen lijkt het.
Bij stilzetten vd motor na een rit loopt die wel eens over.
Dat is dus een klusje en tegelijk met dat komt er een 55 sproeier in.
Met de optie om er daarna nog eens de Dyna jet sproeiers in te zetten.

Er is dus toename van vermogen, ja,...en dat komt met een prijs.
Want meer snelheid moet wel betaald worden en dat vind je terug in het verbruik.
Dat is normaal gesproken bij OEM instellingen 1:25
Dat zal ook de doelstelling van Honda zijn geweest destijds.
De omzetting die hier is gemaakt geeft nu een verbruik van 1:20
Dat is fors meer en dat moet ik dan maar accepteren, want ik wilde tenslotte een wat krachtiger motor bouwen. De webcam nokkenas geeft waarschijnlijk nog een extra impuls aan het vermogen.
Met die nokkenas liep het verder standaard gehouden blok 1:22,5 <-- ook minder dus.
Maar de verwachting is dus dat met de Web Cam nokkenas het vermogen nog toeneemt en daarmee het verbruik nog wat hoger word; naar schatting gaat het dan op zo'n 1:18 uitkomen

Maar vandaag dus eerst maar eens een paar details afwerken, zoals gaskabel dubbel maken, stationaire sproeier 55 maken en de vlotters&naalden inspecteren

grts 8)

_________________
Airborne XL Arnhem

XL600 R 1985 OTR&fun
XL600RM 1986 woon/werk/reis

blok revisies
XL600R/RM/LM : 20x
XL600R 11:1 uitvoering : 1x
XL500 : 6x
XR250R : 1x


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 27, 2018 5:06 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 03, 2012 2:03 pm
Berichten: 2673
Woonplaats: Arnhem
mmm...
gaskabels dubbel maken, jaja..heb er 8 liggen en geen ervan paste... :(
Dus maar enkel gelaten met een kleine aanpassing in de route --> en dat lijkt voorlopig genoeg te zijn

55 sproeier er in gezet (ipv 48) en dit levert een duidelijke verbetering op in het toeren gebied.
Meer trekkracht onderin en een wheelie zonder koppeling gaat makkelijk.
In de twee lukt het ook bijna. Met de webcam nokkenas zeker..

De vlotter vd linkse carb leek een beetje vast te willen gaan zitten in een bepaalde positie.
Daar ook iets aan gedaan door een aanslag iets bij te stellen.
De rechtse carb, waar ik geen problemen verwachte, stroomde na openzetten vd kraan bij stilstand echter nog over. Vreemd,...naald schoongemaakt en brandschoon teruggezet. Misschien dat er met het reinigen (door een derde) iets is verkeerd gedaan.
Maar na de testrit lekte hij niet meer, dus even in de gaten houden en meer nog ff niet.

Voor het afstellen was het even zoeken naar de juiste gasstand, maar die kwam ook weer bovendrijven en na dit voorlopige afstellen loopt de motor nu bij 14 a 1500 toeren redelijk regelmatig.

Stapjes vooruit dus :)

grts,
Edward

_________________
Airborne XL Arnhem

XL600 R 1985 OTR&fun
XL600RM 1986 woon/werk/reis

blok revisies
XL600R/RM/LM : 20x
XL600R 11:1 uitvoering : 1x
XL500 : 6x
XR250R : 1x


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 01, 2018 12:06 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 03, 2012 2:03 pm
Berichten: 2673
Woonplaats: Arnhem
de testrit deed ik in de buurt bij max 50 km/u..

Toen ik later via de snelweg naar mijn werk reed begon de motor bij 80-90 km/u raar te doen. En af te slaan,...middenop de snelweg. Opde vuchtstrook staande starte hij wel meteen. Doorgereden en weeer bij 80-90 afgeslagen.
Dus maar met 50 km/u naar het werk gereden,..

volgende dag uitgevogeld wat het kon zijn en ik kwam erop uit dat ie te weinig benzine kreeg bij hogere snelheden. Votterbak werd leeggetrokken. Daarom het vlotternivo bijgesteld en dat was de oplossing.
Er zaten voorheen sproeiers in die veeel dieper in de vlotterkamer staken. Daardoor werd de benzine dieper uit het bakje weggezogen en kon het benizine nivo lager worden. Misschien levert dat wel een zuiniger motor op. Ga ik nog wel een keertje proberen met die sproeier settig.

Maar de motor is nu heel goed.
Je vind de toename van het vermogen terug over de hele linie, maar wat vooral prettig is, is dat de motor tussen 80 en 120 km u veel acceleratie heeft.
Heb de motor nu 1x 150 laten rijden en daarboven kan ie nog wel wat, maar ja, wat heb je daar te zoeken ?

Verbruik bij normaal rijden is 1:20
beetje pittiger is...mmm zo'n 1:19, maar dat test ik nog met een tank 'doorrijden'

maar de Wiseco zuiger heet dus met een 0,055 mm zuigerspeling bij het boren en honen geen problemen ondervonden. Tsja, tis ook de speling die de fabrikant opgeeft dus...
Ik denk dat de problemen bij de xl500 toch komen doordat bij dat type de cilinder en de kop met draadstangen worden vast gezet. Bij xl600 is dat anders.

Nu moet de motor een keer een lange afstand rijden.
De olie temperatuur bijft bij een rit van 25 km onder de 110 graden nu. De opwarming van in het begin is niet meer zo extreem. Maar wat de exacte maximum temperatuur is dat weet ik nog niet. Daarvoor moet ie eerst een keertje helemaal doorwarmen.

Groet,
Edward 8)

_________________
Airborne XL Arnhem

XL600 R 1985 OTR&fun
XL600RM 1986 woon/werk/reis

blok revisies
XL600R/RM/LM : 20x
XL600R 11:1 uitvoering : 1x
XL500 : 6x
XR250R : 1x


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 01, 2018 2:01 pm 
Offline
Intense Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 20, 2011 11:15 am
Berichten: 123
Geweldig ! Je moet behoorlijk trots zijn , en terecht! :) Krijgen we nog een video zodat we het monster kunnen horen? 8)

_________________
XT250 '84, XL250s '81, XL350R '87


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 116 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling