Hallo Joker, dank voor je reactie met uitleg betreft Gabriel's vraag. Had al zo'n vermoede vandaar mijn verwijzing naar het XL450R topic. Hoop dat hij bevredigd is.
Het klopt idd dat de type aanduiding "XL450R", bedacht door nicks, een samenstelling is van een XL500R frame met kenteken, een XL250R blok en een XL600R voorvork. Maar het type wordt deze winter gewijzigd.
Ben bezig met het reviseren van het originele 500 blok. De XL500R kocht ik van een mede forum lid maar het blok was goed uitgeleefd. Alles was aan gort, kruk-as, cilinder en zuiger, en het wel bekende cil.kop problematiek. Het onderblok heb ik nu klaar op de werkbank liggen en heb er nu ook een goede kop bij. (zijn toch wel moeilijk te vinden de PD02 blokdelen omdat ze maar één jaar gemaakt zijn) Het wachten is op een nieuwe zuiger en het pasboren van een andere cilinder. Waarschijnlijk wordt het een prox of wiseco, 89mm + 0,25, maar ik ben op zoek naar een ebay koopje
.
Dus, volgend seizoen kan ik jullie 500 mannen wat beter bijhouden.
Groet, Peter.