Honda XL Forum

Forum voor en door Honda XL rijders
Het is nu do jun 29, 2017 6:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma sep 15, 2014 11:53 am 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1075
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
XL600R WARM-start procedure:

a) close petrol/fuel tap and the red Kill-Switch in Position OFF
b) open outlet valve (by pulling lever)
c) open up gas throttle FULLY!
d) kick your kickstarter 6-10 times
e) close again gas throttle and outlet valve
f) open up again petrol/fuel tap and the red Kill-Switch back in Position ON
g) start normal starting procedure with kicking the starter (WITHOUT choke and NO gas)!
h) motor runs again!!!

i) if it doesn't run: retry steps a-g!
j) if it still does NOT run: something is wrong with your XL!

_________________
Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 214.000 km/133000 mls
17. April 2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
28. April 2017: 34 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 10, 2017 3:47 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1075
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
In Duits:

Gerne sterben sehr heiße XL600R Motoren im heißen Zustand ab. Das hat viele Ursachen und gilt ganz allgemein für viele Einzylindermotoran, auf die ich an dieser Stelle aber nicht weiter eingehen möchte.
Was ich hier möchte ist eine Hilfe zum Starten im Warmen bzw heißen Betriebszustand geben! Diese Prozedur unterscheidet sich wesentlich von der Kaltstartprozedur.

Gabriel's XL600R WARM-Start Prozedur:

a) schließe den Benzinhahn und drehe den (roten) Kill-Schalter (engl. Switch) in Position OFF .
b) ziehe den manuellen Dekompressionshebel voll auf
c) drehe "das Gas" auch voll auf. Grund: der Gasdurchlaß soll von beiden Vergasern vollständig geöffnet sein, um die volle Wirkung für den nächsten Schritt zu erzielen.
d) trete den Kickstarter 5-10 Mal feste und voll durch. Grund: Das eventuell zu fette Benzin-Luft-Gemisch soll aus dem Brennraum entfernt werden. "Durchlüften" genannt.
e) Nachdem der Motor "Durchlüftet" wurde, das Gas und den manuellen Dekompressionshebel wieder schließen.
f) Der Benzinhahn kann jetzt - oder besser noch, wenn der Motor wieder läuft - geöffnet werden und drehe den (roten) Kill-Switch wieder in die Position ON.
g) führe nun deine normale Startprozedur wie gewöhnlich durch, doch benutze dabei weder den Choke noch gebe Gas dabei! Grund. bei noch heißem Motor besteht die Gefahr, daß er wieder "absäuft" bzw Motor schlägt fies zurück!!
h) Motor läuft wieder!

i) Falls der Motor nicht wieder läuft, wiederhole die Schritte a)-h) noch 1x !
j) Sollte der Motor jetzt immer noch NICHT rennen, dann ist etwas faul bzw im Argen mit deiner 600R und sie muß näher untersucht werden. Die übliche Suche der Fehlerursache.

_________________
Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 214.000 km/133000 mls
17. April 2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
28. April 2017: 34 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 10, 2017 1:58 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1075
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
Tekst in het Nederlands (Dank Remon!)

Gabriel’s Xl 600R Warme start procedure:

1) Zet de benzine kraan dicht en de nood stop in de uit/OFF positie.
2) Trek de decompresie hendel vol in.
3) Draai het gas vol open.
Reden: de gasdoorgang wordt volledig geopend. Bij beide carburateurs om het volledige effect van de volgende stap te bereiken.
4) Trap de kickstarter 5 tot 10 maal vol door.
Reden: Dat een te rijk brandstof-luchtmengsel uit de verbrandingskamer kan worden te verwijderen.
5) Nadat de motor volledig is doorgelucht, sluit je de gaskraan en laat je de decompresie hendel los.
6) Open de benzine kraan en zet de noodstop in de ON positie.
7) Pas nu de normale startprocedure toe. Geef nu geen gas meer en gebruik ook de shoke niet meer.
Reden: Dit zal de warme motor weer doen verzuipen.
8.) De motor loopt weer!

9) Wanneer de motor niet loopt, herhaal dan de procedure 1 tot 8.
10) Als de motor nu nog niet aanslaat, dan is er iets mis is of mis met uw 600R en moet dit nader worden onderzocht.

_________________
Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 214.000 km/133000 mls
17. April 2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
28. April 2017: 34 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling