Honda XL Forum

Forum voor en door Honda XL rijders
Het is nu vr apr 26, 2019 10:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 142 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr apr 06, 2018 12:28 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1242
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
Hoi Hurbie

you mean any?
Do you know a source for sure? :roll:

I tried my usual sources and had been searching the I.N. for weeks...
May be I'm succuessful at the end. I got now a nice offer from a part specialist.
I'll see... :wink:

Thanx for asking, Hurbie

Groetjes Gabriel

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 222.000 km/138000 mls
17. April 2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
28. April 2019: 36 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2019 4:48 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1242
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
29. Jan. 2019

Hallo XL Liebhaber
nach einer langen Pause bin ich endlich einen kleinen Schritt weiter gekommen.

Hallo XL-liefhebbers
Na een lange pauze heb ik eindelijk een kleine stap verder gezet.


Ich habe einen gebrauchten XL600R-Schalthebel montiert, um die Gangschaltung der 5 Gänge zu testen und um die Kulisse auf der anderen Seite so zu drehen, daß der „Anschlagarm“ dort einrasten kann. Eine sehr gute Nachricht! Alle 5 Gänge plus Leerlauf lassen sich schalten! Der Block muß nicht wieder zerlegt werden.
Ik heb een gebruikte XL600R-shifter gemonteerd om de 5-versnellingsschakeling te testen en de poort aan de andere kant te draaien zodat de "stoparm" op zijn plaats kan klikken. Een heel goed nieuws! Alle 5 versnellingen plus stationair kunnen worden geschakeld! Het blok hoeft niet opnieuw te worden gedemonteerd. :mrgreen: :lol:

Den Bolzen vom Anschlagarm für die Schaltwalze mit 22Nm (WHB 8-23) angezogen. War etwas fummelig, da die Feder so stark zieht! Damit es leichter ging bediente ich mich eines kleinen Tricks! Ich band 1 Ende eines Blumenbindedrahts an einen Holzstab, das andere Ende an den Haken der Feder. So konnte ich die Feder etwas entlasten und den Anschlagarm leichter bewegen, um den Bolzen anzuziehen.
Draai de bout van de stoparm van de versnellingshendel vast op 22 Nm (WHB 8-23). Was een beetje onhandig, omdat de lente zo sterk trekt! Om dingen gemakkelijker te maken heb ik een klein trucje gebruikt! Ik bond 1 uiteinde van een bloemtouw aan een houten stok, het andere uiteinde aan de haak van de veer. Dus ik zou de veer een beetje kunnen ontlasten en de stoparm gemakkelijker kunnen bewegen om de bout aan te halen.
Bijlage:
IMG_2346-256KB-paint.JPG
IMG_2346-256KB-paint.JPG [ 92.61 KiB | 166 keer bekeken ]

.
Eine gute, gebrauchte Kickstarterspindel von Kumpel „Herzi“ mit besseren Ratschen-Zähnen plus doppelter Zähne-Anzahl eingesteckt und die Feder im Gehäuseloch eingehakt.
Een goede, gebruikte Kickstarter-spil van maatje "Herzi" met betere rateltanden plus tweemaal het aantal tanden ingebracht en de veer in het huisgat gehaakt.
Bijlage:
IMG_2347-256KB.jpg
IMG_2347-256KB.jpg [ 251.35 KiB | 166 keer bekeken ]

.
Kickstarter-Zwischenrad mit NEUER Buchse (28222-MG3-000) eingesetzt, Kragen der Buchse nach innen und hoher Teil des ZR nach außen.
Kickstarter tussentandwiel met nieuwe bus (28222-MG3-000) geplaatst, kraag van de bus naar binnen en hoog gedeelte van de versnelling naar buiten.
Bijlage:
IMG_2348-256KB.jpg
IMG_2348-256KB.jpg [ 252.95 KiB | 166 keer bekeken ]

.
Vor dem Wieder-Einbau der Kupplung muß die Ölpumpe überprüft werden.
Voordat u de koppeling opnieuw installeert, moet de oliepomp worden gecontroleerd.

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 222.000 km/138000 mls
17. April 2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
28. April 2019: 36 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 31, 2019 10:03 pm 
Offline
XL Gebruiker

Geregistreerd: do jul 16, 2009 1:53 pm
Berichten: 2264
Woonplaats: Antwerpen/Utrecht
Small steps are better than none Gab! (Like me......... :( )

Keep it up.

Grtz Joker

_________________
Honda XL werkplaatshandboeken:
Helaas offline...

robertvdmm schreef:
sjeesus joker, jij durft!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 01, 2019 3:47 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1242
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
Haha, good advice!
I call it the Willy-Brandt-tactics! The "politics of little steps"! :mrgreen:

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 222.000 km/138000 mls
17. April 2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
28. April 2019: 36 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 02, 2019 2:33 am 
Offline
XL Gebruiker

Geregistreerd: do jul 16, 2009 1:53 pm
Berichten: 2264
Woonplaats: Antwerpen/Utrecht
How is the cdi coming along?

Grtz Ced

_________________
Honda XL werkplaatshandboeken:
Helaas offline...

robertvdmm schreef:
sjeesus joker, jij durft!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 04, 2019 3:41 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1242
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
Hoi Lord Ced!

Not much. It is prepared and still waiting for its installation & testing. Due to the cold & bad weather my motivation is low to work outside. I would need an nice warm garage! :mrgreen:

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 222.000 km/138000 mls
17. April 2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
28. April 2019: 36 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Oliepomp inspectie
BerichtGeplaatst: di feb 05, 2019 3:29 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1242
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
Ölpumpe-Inspektion / Oliepomp inspectie

31. Jan. 2019
Wieder einen Schritt weiter.

Die Inspektion der Ölpumpe (ÖP)(15100-MG3-000, 15100-MN1-771) wird von mir nach den Vorgaben des HONDA WHB ab Seite 8-11 durchgeführt.
Innenseite:
-------------------------------
Nog een stap verder.

De inspectie van de oliepomp (ÖP) (15100-MG3-000, 15100-MN1-771) wordt door mij uitgevoerd volgens de specificaties van HONDA WHB vanaf pagina 8-11.

binnenkant:
Bijlage:
IMG_2349-256KB.jpg
IMG_2349-256KB.jpg [ 178.21 KiB | 129 keer bekeken ]

.
Außenseite:/Buiten:
Bijlage:
IMG_2350-256KB.jpg
IMG_2350-256KB.jpg [ 163.66 KiB | 129 keer bekeken ]

.
• Beide M5x40/27mm Kreuzschlitzschrauben mit dem Handschlagschrauber gelöst und dann entfernt.

• Ölpumpenkörper A und inneren Rotor A entfernt. „A“ befindet sich auf der Außenseite zum Motor.
-----------------------
• Schroef beide M5x40 / 27 mm Phillips-schroeven met de handstootaandrijving los en verwijder ze.

• Oliepompen lichaam A en binnenrotor A verwijderd. "A" bevindt zich aan de buitenkant van de motor.
Bijlage:
IMG_2351-256KB.jpg
IMG_2351-256KB.jpg [ 177.76 KiB | 129 keer bekeken ]

Bijlage:
IMG_2353-256KB.jpg
IMG_2353-256KB.jpg [ 166.49 KiB | 129 keer bekeken ]

.
INSPEKTION ROTOR „A“

• Rotorscheibendicke A mit Schieblehre gemessen:= 6,0mm

• Spiel x zwischen inneren und äußeren Rotor A mit einer Fühlerlehre gemessen:
0,10mm < x < 0,15mm < LIMIT => OK!
SERVICE LIMIT: 0,20mm

• Spiel c zwischen äußeren Rotor und Pumpenkörper A gemessen:
0,15mm < c < 0,20mm < LIMIT => OK!
SERVICE LIMIT: 0,25mm

• Axialspiel c(A) von Pumpe A gemessen:
0,05mm < c(A) < 0,08mm < LIMIT => OK!
SERVICE LIMIT: 0,12mm

Ein Quader aus Messing dient mir als Richtmaß.
---------------------------------------------------------------------------------
INSPECTIE ROTOR "A"

• Rotorschijfdikte A gemeten met schuifmaat: = 6,0 mm

• Meet x tussen binnen- en buitenrotor A met een voelermaat:
0,10 mm <x <0,15 mm <LIMIT => OK!
SERVICE LIMIT: 0.20mm

• Speling c gemeten tussen buitenrotor en pomplichaam A:
0,15 mm <c <0,20mm <LIMIT => OK!
SERVICELIMIET: 0,25 mm

• axiale speling c (A) gemeten door pomp A:
0,05 mm <c (A) <0,08 mm <LIMIT => OK!
SERVICE LIMIT: 0.12mm

Een vierkant van koper dient mij als een standaard.
Bijlage:
klotz.jpg
klotz.jpg [ 64.84 KiB | 129 keer bekeken ]

.
• Den kleinen, runden Sicherungstift (4x15,8mm; 96220-40185) von A aus der Ölpumpenwelle herausgeholt, dann das „Rückschlag-Ventilgehäuse“ von Pumpe B getrennt.
• Ölpumpenwelle, inneren wie äußeren Rotor B und Sicherungsscheibe des Stiftes herausgeholt. Beim Zerlegen fällt mir negativ auf, daß beide Paßhülsen fehlen! (Wer war das? Ich hatte die ÖP noch nie angerührt)
-------------------------------------------------
• Verwijder de kleine, ronde borgpen (4x15,8 mm, 96220-40185) van A van de oliepompas en ontkoppel vervolgens het "huis van de terugslagklep" van pomp B.

• Haal de as van de oliepomp, de binnen- en buitenrotor B en de borgring van de pen eruit. Bij demontage merk ik negatief dat beide paspoorthoezen ontbreken! (Wie was dat? Ik had nog nooit het openbaar vervoer aangeraakt)
Bijlage:
IMG_2357-256KB.jpg
IMG_2357-256KB.jpg [ 160.76 KiB | 129 keer bekeken ]

Kurze Paßhülse: 8x24mm, 90701-MG3-000
Lange Paßhülse: 8x44mm, 90702-MG3-000
-------------------------------------------
Korte montagehuls: 8x24mm, 90701-MG3-000
Lange pasmouw: 8x44mm, 90702-MG3-000

Ein Quader aus Messing dient mir als Richtmaß.

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 222.000 km/138000 mls
17. April 2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
28. April 2019: 36 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 05, 2019 3:47 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1242
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
Sa., 2. Februar 2019:

INSPEKTION ROTOR „B“ (ab WHB 8-14)


• Rotorscheibendicke B mit Schieblehre gemessen:= 7,9mm

• Spiel y zwischen inneren und äußeren Rotor B mit einer Fühlerlehre gemessen:
0,15mm < y < 0,20mm < LIMIT => OK!
SERVICE LIMIT: 0,20mm

• Spiel d zwischen äußeren Rotor und Pumpenkörper B gemessen:
0,15mm < d < 0,20mm < LIMIT => OK!
SERVICE LIMIT: 0,25mm

• Axialspiel c(B) von Pumpe B gemessen:
0,08mm < c(B) < 0,10mm < LIMIT => OK!
SERVICE LIMIT: 0,12mm


Die Sichtprüfung der Bauteile zeigt etliche Abnutzungsspuren in Form von zahlreichen kreisförmigen Riefen auf den Oberflächen radial, wie die oberen Fotos zeigen!

Zahlreiche axiale Druckstellen und Macken im Arbeitsvolumen auf beiden inneren und äußeren Rotoren A und B durch Trümmerreste (grüne Kreise) vom Motorschaden aufgefunden.
-------------------------------------------------------
Sa., 2. Februar 2019:

INSPEKTION ROTOR „B“ (ab WHB 8-14)

• Rotorschijfdikte B gemeten met remklauw: = 7,9 mm

• Spel y tussen binnen- en buitenrotor B gemeten met een voelermaat:
0,15 mm <y <0,20 mm <LIMIT => OK!
SERVICE LIMIT: 0.20mm

• Gemeten spel d tussen buitenrotor en pomplichaam B:
0,15 mm <d <0,20 mm <LIMIT => OK!
SERVICELIMIET: 0,25 mm

• axiale speling c (B) gemeten door pomp B:
0,08 mm <c (B) <0,10 mm <LIMIT => OK!
SERVICE LIMIT: 0.12mm


De visuele inspectie van de componenten vertoont een aantal sporen van slijtage in de vorm van talrijke cirkelvormige groeven op de oppervlakken radiaal, zoals de foto's hierboven laten zien!

Talloze axiale kneuzingen en eigenaardigheden in het werkvolume van zowel de binnenste als de buitenste rotoren A en B door puinresten (groene cirkels) van motorstoring.
Bijlage:
IMG_2365--paint-256KB.jpg
IMG_2365--paint-256KB.jpg [ 198.95 KiB | 129 keer bekeken ]

.
Ich werde beide Rotoren A&B ersetzen. / Ik vervang beide rotoren A en B.

Rotor A innen: 15115-MG3-000
Rotor A außen: 15116-MG3-000

Rotor B innen: 15121-MG3-000
Rotor B außen: 15122-MG3-000

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 222.000 km/138000 mls
17. April 2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
28. April 2019: 36 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 08, 2019 10:01 pm 
Offline
XL Gebruiker

Geregistreerd: do jul 16, 2009 1:53 pm
Berichten: 2264
Woonplaats: Antwerpen/Utrecht
Lord Grabowski!

Of course I understand that a wornout part should be replaced. But I'm curious what will happen if you continue to use the oil pump. First theory that comes to mind is that the 2 parts are hardened steel, and when its worn down it will wear even faster and will contaminate the oil which then of course will wear out other parts as well?

Besides your oil pressure will be lower as optimal?

Grt Joker

_________________
Honda XL werkplaatshandboeken:
Helaas offline...

robertvdmm schreef:
sjeesus joker, jij durft!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2019 6:26 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1242
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
Hey Ced

I'm not sure I understand you right totally. Do you mean if I use the pump further on with its worn parts and what might happen?

First it looks to me the parts are made of not hardened stainless steel. There seems no surface hardening of any kind like with rocklevers.

Second, if I carry on like you fear with parts worn out there will happen not much exept a little lower oil pressure. The wear of the worn inner and outer rotors will not proceed dramaticly due to good continuous lubrication with oil.

But for this high performance engine it is better to haave optimally oil lubrication! :mrgreen:

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 222.000 km/138000 mls
17. April 2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
28. April 2019: 36 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2019 6:42 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1242
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
Third, all parts are within limits, so it is more a cosmetic replacement.

I hope the new rotors "A" to arrive tomorrow, the rotors "B" are already here. And I like to manufcture the two guide sleeves by myself made of stainless steel..

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 222.000 km/138000 mls
17. April 2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
28. April 2019: 36 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2019 3:56 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1242
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
Hoi XL-liefhebbers!

Terugslagklep-inspectie (WHB 8-15) (So., 3. Februar 2019):
Spalk, hoed, veer en stop, de vier componenten van de terugslagklep, verwijderd.

Rückschlagventil-Inspektion (WHB 8-15) (So., 3. Februar 2019):
Splint, Hutscheibe, Feder und Stopfen, die vier Bestandteile des Rückschlagventils, entfernt.
Bijlage:
IMG_2374-256KB.jpg
IMG_2374-256KB.jpg [ 214.79 KiB | 90 keer bekeken ]

Klep en -boring gecontroleerd op vervuiling en groeven. Resultaat: noch de een noch de ander gevonden. De toestand van de stekker(?) is perfect.

Ventil und -bohrung auf Verschmutzung und Riefen kontrolliert. Resultat: weder das eine noch das andere gefunden. Der Zustand des Stopfens ist einwandfrei.
.
Mi., 13. Febr. 2019:
Beide neuen Rotoren A sind eingetroffen. Beide neuen Rotoren B sind bereits in meinem Teilevorrat vorhanden.

Beide nieuwe rotoren A zijn gearriveerd. Beide nieuwe rotoren B zijn al beschikbaar in mijn onderdelenvoorraad.
Bijlage:
IMG_2377-256KB.jpg
IMG_2377-256KB.jpg [ 213.49 KiB | 90 keer bekeken ]

Ich ersetze alle vier alten durch diese vier neuen Rotoren und setze sie in die alten Gehäuse ein. Ich messe die Spaltmaße mit meiner Fühlerlehre erneut.

INSPEKTION NEUER ROTOR „A“:

• Rotorscheibendicke A mit Mikrometer gemessen:= 5,99mm

• Spiel x(neu) zwischen inneren und äußeren Rotor A mit einer Fühlerlehre gemessen:
0,08mm < x(neu) < 0,10mm < LIMIT => OK!
SERVICE LIMIT: 0,20mm

• Spiel c(neu) zwischen äußeren Rotor und Pumpenkörper A gemessen:
0,10mm < c(neu) < 0,15mm < LIMIT => OK!
SERVICE LIMIT: 0,25mm

• Axialspiel c(A,neu) von Pumpe A gemessen:
0,05mm < c(A,neu)) < 0,08mm < LIMIT => OK!
SERVICE LIMIT: 0,12mm

-----------------------------------------------------------------------------

Ik vervang alle vier de oude met deze vier nieuwe rotoren en plaats ze in de oude koffers. Ik meet opnieuw de gaten met mijn voelermaat.

INSPECTIE NIEUWE ROTOR "A":


• Rotorschijfdikte A gemeten met micrometer: = 5,99 mm

• speling x(nieuw) tussen de binnen- en buitenrotor A met een voelermaat:
0,08 mm <x(nieuw) <0,10 mm <LIMIT => OK!
SERVICE LIMIT: 0.20mm


• speling c(nieuw) gemeten tussen buitenrotor en pomplichaam A:
0,10 mm <c (nieuw) <0,15 mm <LIMIT => OK!
SERVICELIMIET: 0,25 mm

• axiale speling c(A, nieuw) gemeten door pomp A:
0,05 mm <c(A,nieuw) <0,08 mm <LIMIT => OK!
SERVICE LIMIT: 0.12mm
.
Bijlage:
IMG_2380-256KB.jpg
IMG_2380-256KB.jpg [ 242.8 KiB | 90 keer bekeken ]

.
INSPEKTION NEUER ROTOR „B“ (ab WHB 8-14):


• Rotorscheibendicke B mit Mikrometer gemessen:= 7,98mm

• Spiel y(neu) zwischen inneren und äußeren Rotor B mit einer Fühlerlehre gemessen:
0,10mm < y(neu) < 0,15mm < LIMIT => OK!
SERVICE LIMIT: 0,20mm

• Spiel d(neu) zwischen äußeren Rotor und Pumpenkörper B gemessen:
0,10mm < d(neu) < 0,15mm < LIMIT => OK!
SERVICE LIMIT: 0,25mm

• Axialspiel c(B,neu) von Pumpe B gemessen:
0,05mm < c(B,neu) < 0,08mm < LIMIT => OK!
SERVICE LIMIT: 0,12mm

---------------------------------------------------------------------

INSPECTIE NIEUWE ROTOR "B” (WHB 8-14):


• Rotorschijfdikte B gemeten met micrometer: = 7,98mm

• Speling y(nieuw) gemeten tussen binnen- en buitenrotor B met een voelermaat:
0,10 mm <y (nieuw) <0,15 mm <LIMIT => OK!
SERVICE LIMIT: 0.20mm

• Speling d(nieuw) tussen buitenrotor en pomplichaam B:
0,10 mm <d (nieuw) <0,15 mm <LIMIT => OK!
SERVICELIMIET: 0,25 mm

• axiale speling c(B, nieuw) gemeten door pomp B:
0,05 mm <c (B, nieuw) <0,08 mm <LIMIT => OK!
SERVICE LIMIT: 0.12mm
.
Bemerkung: Das Spiel „NEU“ verbessert sich durch die neuen Rotoren nur unwesentlich! Die alten, gebrauchten Rotoren könnten also fast bedenkenlos wiederverwendet werden, wenn man wollte. Das ist etwas erstaunlich.

Opmerking: het speling "NIEUW" verbetert alleen onbelangrijk door de nieuwe rotoren! De oude, gebruikte rotoren kunnen bijna zonder aarzelen worden hergebruikt, als u dat wilde. Dat is een beetje geweldig.

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 222.000 km/138000 mls
17. April 2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
28. April 2019: 36 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 19, 2019 4:13 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1242
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
14. Feb. 2019:

Met de vier nieuwe rotoren, enig olie en vet van Molykote, heb ik de oliepomp in omgekeerde volgorde weer in elkaar gezet. Ik heb geen nieuwe foto's genomen omdat je niets van buitenaf kunt zien! De gereviseerde pomp ziet er precies zo uit!
----------------------------------------
Mit den vier neuen Rotoren, etwas Molykote-Fett und Öl habe ich die Ölpumpe in umgekehrter Reihenfolge wieder zusammengebaut. Ein paar neue Fotos habe ich nicht geschossen, denn von außen sieht man nix! Die überholte Pumpe sieht genauso aus wie vorher!

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 222.000 km/138000 mls
17. April 2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
28. April 2019: 36 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 07, 2019 4:25 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1242
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
Hi guys

Oliepompinstallatie (WHB 8-17):

Voordat ik de pomp in de motor opnieuw installeer, zal ik de twee oude O-ringen vervangen door twee nieuwe. De ÖP heeft twee "bedieningspanelen", elk met een O-ring. Een "controlepaneel" met O-ring bevindt zich tussen de motor en het openbaar vervoer. Een tweede "bedieningspaneel" met O-ring zit buiten tussen de motor en motorkap. De HONDA WHB toont op pagina 8-17 de bovenste twee foto's de posities in de motor.

Binnenste "bedieningspaneel" en buitenste "bedieningspaneel" met O-ring:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vor dem Wiedereinbau der Pumpe in den Motor werde ich noch die zwei alten O-Ringe durch zwei neue ersetzen. Die ÖP besitzt zwei „Regelblenden“ mit je einem O-Ring. Eine „Regelblende“ mit O-Ring sitzt innen zwischen Motor und ÖP. Eine zweite „Regelblende“ mit O-Ring sitzt außen zwischen ÖP und Motordeckel. Das HONDA WHB zeigt auf Seite 8-17 ganz oben zwei Fotos die Positionen im Motor.

Innere „Regelblende“ und äußere „Regelblende“ mit O-Ring:
Bijlage:
IMG_2385-256kb.jpg
IMG_2385-256kb.jpg [ 138.76 KiB | 43 keer bekeken ]

.
Intern "bedieningspaneel" ("mond" 3,3 mm, 15109-MG3-000, deel 10)
Ø10,0 / 5,7x6,8mm met O-ring 9,5x1,5mm, 91306-MG3-000, deel 24

Nieuwe O-ring: 10,0x1,5mm
----------------------------------------------
Innere „Regelblende“ („Mündung“ 3,3mm, 15109-MG3-000, Teil 10)
Ø10,0/5,7x6,8mm mit O-Ring 9,5x1,5mm, 91306-MG3-000, Teil 24

Neuer O-Ring: 10,0x1,5mm


Bijlagen:
IMG_2394-innereRB-256KB.jpg
IMG_2394-innereRB-256KB.jpg [ 238.54 KiB | 43 keer bekeken ]
IMG_2396-256KB.jpg
IMG_2396-256KB.jpg [ 255.41 KiB | 43 keer bekeken ]

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 222.000 km/138000 mls
17. April 2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
28. April 2019: 36 jaar eerste bezitter van zijn XL600R
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 07, 2019 4:42 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1242
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
Intern "bedieningspaneel" ("mond" 3,3 mm, 15109-MG3-000, deel 10)
Ø10,0 / 5,7x6,8mm met O-ring 9,5x1,5mm, 91306-MG3-000, deel 24

Nieuwe O-ring: 10,0x1,5mm

Innere „Regelblende“ („Mündung“ 3,3mm, 15109-MG3-000, Teil 10)
Ø10,0/5,7x6,8mm mit O-Ring 9,5x1,5mm, 91306-MG3-000, Teil 24

Neuer O-Ring: 10,0x1,5mm
----------------------------------------------

Buitenste "besturingsklep" (17958-197-300, deel 17)
Ø9,7 / 7,9x7,0mm met O-ring 9,6x1,9mm, 91302-PJ4-004, deel 23

Nieuwe O-ring: 10,0x2,0 mm

Äußere „Regelblende“ (17958-197-300 , Teil 17)
Ø9,7/7,9x7,0mm mit O-Ring 9,6x1,9mm, 91302-PJ4-004, Teil 23

Neuer O-Ring: 10,0x2,0mm

Afbeelding
.
Vrijdag, 1 maart 2019:
Binnenste "bedieningspaneel" met de nieuwe O-ring geplaatst (groene cirkel) .....

Fr., 1. März 2019:
Innere „Regelblende“ mit dem neuen O-Ring eingesetzt (grüner Kreis) …
Afbeelding
.
.. en de oliepomp geïnstalleerd. De afdichtingsvlakken bij de overgang naar het motorhuis met een beetje blauw blijvend elastisch PETEC-afdichtmiddel behandeld voor een betere dichtheid.

.. und die ÖlPumpe eingebaut. Die Dichtflächen am Übergang zum Motorgehäuse mit etwas blauer dauerelastischer PETEC-Dichtmasse behandelt zur besseren Dichtheit.

Afbeelding
Voordat u de olieleiding installeert, moet u de inlaat van de leiding meer gestroomlijnd maken en nog twee nieuwe O-ringen van de HONDA-pakkingset voor de buis gebruiken. De drie schroeven van de pomp zoals de M6-moer aangedraaid met 10 Nm. Maak alle nieuwe O-ringen vochtig met olie.

Vor dem Einbau der Ölleitung den Eingang der Leitung strömungsgünstiger gestaltet und zwei weitere neue O-Ringe aus dem HONDA-Dichtsatz für die Leitung verwendet. Die drei Schrauben der Pumpe wie die M6-Mutter mit 10Nm angezogen. Alle neuen O-Ringe mit Öl benetzt.
---------------------
Het buitenste "bedieningspaneel" met de nieuwe O-ring gebruik ik alleen als de rechter motorkap aan het uiteinde is gemonteerd. Dit hoofdstuk is met succes voltooid, omdat vervolgens de koppeling is geïnstalleerd.

Die äußere „Regelblende“ mit dem neuen O-Ring setze ich erst ein, wenn am Schluß der rechte Motordeckel montiert wird. Dieses Kapitel ist erfolgreich abgeschlossen, denn als nächstes wird die Kupplung eingebaut.

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 222.000 km/138000 mls
17. April 2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
28. April 2019: 36 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 142 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling