Honda XL Forum

Forum voor en door Honda XL rijders
Het is nu di jan 14, 2025 9:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 283 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jul 17, 2024 10:56 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1642
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
Now you have an answer but you don’t comment it.
I reckon it is not the one I like to read.

_________________
Current mileage: 243.951 km/151617 mls
17.4.2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
29.6.2023: Tweede motorstoring in 56594 Willroth, G.!
28.4.2024: 41 jaar eerste bezitter van zijn XL600R
29.9.2024 XL stolen in Leicester, UK!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jul 24, 2024 8:08 am 
Offline
Maniakale Gebruiker

Geregistreerd: za aug 28, 2021 8:20 pm
Berichten: 236
Hi Gabriel

Not so much deliberately not responding, just busy.

Although I dont really understand everything you wrote due to all the abbreviations. Still unsure why ohms isn't a good measurement. I understand we need volt for spark (either dc or ac) depending on your bike. But why isn't ohms a good substitute?
Manufactures and Honda prescribed it as the way to measure. You are the only one i've seen so far who advocates volts as the better reason. I understand why you advocate volts. More volts = bigger spark, right? Not accounting for regulator.

But why isn't ohms good? I miss the technical explanation of that. Besides "ohms are easier to measure". Volts are just as easy to measure, just flick the switch to ac volts for our hondas :)

cheers


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jul 24, 2024 8:06 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1642
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
Hoi

I don't know how to explain it any better.
Try to pack an entire electrician training into a few sentences.
I can therefore only recommend to study my text slowly and carefully 1x more time.
The biggest "trick" is the "Elek trick"!

Many abbreviations? How many?
Which one??

_________________
Current mileage: 243.951 km/151617 mls
17.4.2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
29.6.2023: Tweede motorstoring in 56594 Willroth, G.!
28.4.2024: 41 jaar eerste bezitter van zijn XL600R
29.9.2024 XL stolen in Leicester, UK!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 30, 2024 9:07 pm 
Offline
Maniakale Gebruiker

Geregistreerd: za aug 28, 2021 8:20 pm
Berichten: 236
Hiya Gabriel!

Gabriel schreef:
I don't know how to explain it any better.
Try to pack an entire electrician training into a few sentences.
I can therefore only recommend to study my text slowly and carefully 1x more time.
The biggest "trick" is the "Elek trick"!


Still don't really understand though why Ohms isn't a good substitute for Volts. Ill try and search the internets.

Gabriel schreef:
Many abbreviations? How many?
Which one??


V, I, E, L. I think all letters stand for something? Just not sure whats what.


_____________________________________________________________________


Om te vervolgen met Trapper. We waren gebleven bij dat de motor buiten stond. Op zaterdag 6 juli 2024 was het dan zo ver. Voor de eerste keer aantrappen eerst de preflight checklist doorgenomen (met dank aan Flyer).

1. Oilcheckbolt los draaien met de motor rechtop. Kwam gelijk een stroom olie uit waardoor geconcludeerd mag worden dat het carter vol zat en de pomp kan aanzuigen.
2. Afstelling van de carburateurs nogmaals nagelopen. Zie hiertoe een van mijn eerdere berichten voor de standen.
3. Van te voren een ruime hoeveelheid olie in de nokkenasbakjes gedaan (naast ruime hoeveelheid assemblylube die was gebruikt bij assemblage van het kleppendeksel.
4. Alle slangentjes en weet ik het nog eenmaal nalopen.

Dan de bekende dans om te starten :mrgreen: :mrgreen:
Eerst met decompressiehendel (en benzinekraan gesloten / gashendel vol open) ingetrokken een aantal keer getrapt om verse lucht in de verbrandingskamer te krijgen. Vervolgens voor het eerst de benzinekraan open gezet. De stroom is goed en geen lekkages uit de vlotterbakjes 8). Nog een paar keer getrapt met benzinekraan open en gashendel dicht om een vers mengsel in de kamer te krijgen. En toen....vriendin en bezoek naar buiten geroepen om dit magische moment (of giga teleurstelling) te aanschouwen. De spanning was voor mij hoog. Best stom, maar ik was best zenuwachtig. :| Nadat ze er waren de kicker op laten komen tot TDC, iets er overheen met dank aan de decompressie. Zonder decompressie kom ik er echt niet door heen :mrgreen: :mrgreen: . Dit ging helemaal goed komen! :mrgreen: Kicker omhoog en één ferme trap later.

Thumpthumpthumpthump :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Snel sleutel12 uit mijn kontzak gepakt, Bovenste banjobout dichtgedraaid want er spoot mij een hoeveelheid olie uit! Dat zat helemaal snor. Ik was helemaal door het dolle heen. Motor naar minuutje spelen met het gas de motor uitgezet en weer de garage in gehobbeld.

_______________________________________________________________________

Die zondag van 7 juli 's ochtends een ritje gemaakt van 6km en 's middags van 10km. Waarom zo kort? Het eerste ritje was vooral wennen hoe het reed en gevoel krijgen, sommige afstellingen waren nog niet ideaal (schakelpedaal, rempedaal, spiegels e.d.) dat in combinatie met héél goed op de toeren letten, maakte het heel vermoeiend. Het was wel écht ontzettend gaaf! 8) Ik was zo trots. Big smile van oor tot oor.

Bij thuiskomst zag ik her en der wel een beetje olie sijpelen, maar ik gaf dat op aan keerringen/pakkingen/koperen afdichtingen e.d. die nog moesten settelen. Oliepijl gemeten en deze was goed. Iets onder "full". Dus nog klein beetje bijgegooid. E.e.a. beter afgesteld en de motor koud laten worden.

's middags met meer vertrouwen gereden. Voorzichtigheidshalve wederom de olieflow gecheckt en deze was goed! Toeren onder de 2500 gehouden. de hele 10km wisselend van idle naar 2500RPM optrekken en weer laten zakken en constante belasting op verschillende RPMS. Hoofdzakelijk wel optrekken en afremmen op de motor. Ook niet verder gekomen dan de tweede versnelling. Drukte de pret overigens niet hoor :mrgreen:

Eventjes sfeerfoto's gemaakt
Afbeelding
Afbeelding

Na dit fotomoment verder gereden en toen begon het zachtjes te tikken. Een nieuw geluid dat er eerder niet was. Dit kan niet goed zijn! :cry: Gelukkig niet heel ver van huis, dus langzaam naar huis gereden. Mja, dat was kut. Ik baalde wel. Zondag voorbij en geen mogelijkheid om te kijken over de hoe en wat. Hele week internet afgestruind en de bekende problemen komen je om de oren. Maar alles is bij mij nieuw en ik heb er pas 16km op zitten. Olieflow was telkens goed. Kan toch niet dat de kop al gaar is of distributieketting versleten is of een zetel is losgekomen... Ik had wel gemerkt dat de decompressiehendel niet meer de klep lekker opende... eerst maar eens kijken naar de klepspeling. :roll:

Verdere bevindingen na de tweede rit.
1. Zweet bij de koppakking bij de kleine boutjes die op de cilinder zitten.
2. Zweet bij kleppendekselpakking.
3. De koperen afdichtringen van de onderste banjobout van de externe olieleiding die sluiten niet goed af, waardoor het daar (beperkt lekt). Flow was telkens goed, maar wil ik wel zo snel mogelijk aanpakken.
4. De 2k zwarte lak laat op sommige plekken los/scheurt. Met name op de plekken waar de bouten worden aangedraaid. Volgende keer toch maar échte hittebestendige lak nemen.
5. Oliepijl gemeten (direct bij thuiskomst) en deze was "full". Prima dus!
6. Zweten bij keerringen én o-ringen was opgehouden.

Zaterdag 13 juli de klepspeling opgenomen en deze was inderdaad toegenomen. Wat een opluchting. :lol: Kleppenstellen dan maar weer. Vind het wel opmerkelijk dat al naar 16km de kleppen opnieuw afgesteld moet worden. Wat ik wel zag was dat de nokkenas strepen had op de sleepvlakken :!: . Mijn nokkenas (nieuwe isreali cam) had zo'n zwarte "guncoating" dus ik veronderstel dat het die coating is die verdwijnt en de metalen ondergrond naar voren komt. Ik houd het in ieder geval goed in de gaten.. :roll:

Verder de kleine boutjes bij de cilinder t.b.v. de koppakking vastgedraaid. Deze waren los getrilt.
Bouten van de kleppendeksel allemaal nagetrokken tot 10nm.
De koperenafdichtring van de onderste banjobout (niet nieuw en was hergebruikt) even vervangen voor een soortgelijke washer. Een goede vervanger moet nog komen.

Alles weer opgebouwd om zondag 14 weer een ritje te rijden :mrgreen:

Voor nu laat ik het hierbij. Is al laat..

Groet!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jul 31, 2024 12:30 am 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1642
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
Congratulations on the re-activation of your XL. :wink:

_________________
Current mileage: 243.951 km/151617 mls
17.4.2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
29.6.2023: Tweede motorstoring in 56594 Willroth, G.!
28.4.2024: 41 jaar eerste bezitter van zijn XL600R
29.9.2024 XL stolen in Leicester, UK!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo aug 04, 2024 11:05 am 
Offline
Maniakale Gebruiker

Geregistreerd: za aug 28, 2021 8:20 pm
Berichten: 236
Danke! :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 14, 2024 6:39 pm 
Offline
Maniakale Gebruiker

Geregistreerd: za aug 28, 2021 8:20 pm
Berichten: 236
Alweer een lange tijd geleden dat ik wat heb geplaatst hier. Wat kan ik zeggen? Ik was druk bezig met kilometers maken! :mrgreen:

Zonder gekheid, het aantal gereden kilometers valt behoorlijk tegen :cry: . Door omstandigheden niet veel in het zadel kunnen zitten én al helemaal geen langere ritten kunnen maken. Had gehoopt om voor deze winter al 1000km te hebben gereden, zodat ik tijdens de winter het blok kon open maken en inspecteren. Gegeven dit, wil het niet zeggen dat ik mij niet uitstekend heb vermaakt met Trapper.! :mrgreen: Trapper rijdt dusver erg goed! Fel aan het gas, loopt stationair goed, valt mooi snel terug en valt niet uit bij snelle wisseling van hoge toerental naar stationair. Ze loopt alleen nog te hoog stationair door de afstelling die ik heb gehanteerd. Zie voor specifieke details van de afstelling een van de eerdere posts terug. Ze loopt namelijk op 1500 tot 1600RPM statonair. Waar ik ook onder de indruk van ben, is mijn provisorische koppelingskabelhouder van JBweld! Deze hield het erg goed uit! Ja hield, kom ik later op terug.

Maar wat is er nu in de tussentijd gebeurt?

Na de tweede rit (zie post hierboven) eerst alle externe bouten (m6/m8) nog eens nagetrokken en de koperen ringen van de onderste banjobout van de olieleiding vervangen om mee te beginnen. Dit zorgde dat het zweten en de beperkte lekkage ophield. :mrgreen:
De eerste 100 kilometer heb ik heel rustig gereden in vijf kortere ritten. De eerste twee testritjes van in totaal 16km, daarna een derde van 20km, gevolgd door een vierde van 40km en de vijfde weer van 20km. Bij elke rit ging het maximale toerental hoger tot dat ik 4500RPM bij de vijfde rit haalde. Hoger ben ik niet gegaan, om niet al te veel stress te geven in de beginfase. Elke rit speelde ik continue met het gas (lees: optrekken en weer laten afremmen op de motor). Dit alles om zoveel mogelijk de onderdelen op elkaar in te laten lopen. Voorafgaand aan elke rit en ook tijdens de ritten heb ik gekeken of ik olieflow naar de kop had. Sleutel 12 had dan ook een vast plaatsje naast mijn portemonnee.

Bij de vierde rit zag ik dat op mijn olietemperatuurmetertje dat de olie niet op temperatuur kwam. De olie bleef steken bij een te lage 60 graden, terwijl ik toch echt ruim anderhalf uur van huis was. Tuurlijk de motor zet ik niet zwaar onder druk en ik rijd er redelijk rustig mee, maar toch… ik zou verwachten dat de olie heter zal moeten worden dan dit? In ieder geval toch wel een standaard 80 tot 90 graden. De enige verklaring die ik kon bedenken was mijn oliekoeler. Bij thuiskomst dan ook een "fix" gemaakt op zijn MacGyvers met karton en postbode elastieken... Voordat iemand wat zegt... Het werkt wel hè 8)
Afbeelding
Afbeelding

Tevens kwam ik door de vierde rit er achter dat de olielekkage bij het kickstarterdeksel wel ernstig is als de olie opgewarmd. Het droop er namelijk goed uit :shock:. Had mij dan ook voorgenomen om bij de 100km de olie te wisselen en de lekkage proberen te verhelpen. Bijkomend voordeel van de oliewissel is dat veel slijpsel van het inrijden uit het blok gaat en er daarna rondgereden wordt met schone olie en een nieuw filter.

Blok weer open
Afbeelding

Slijpsel op de pickup coil
Afbeelding

Zeefje met prut. Met name wiellager vet, ik vermoed dat dit komt uit de opening van de toerentellerkabel, dat is namelijk de enige plek waar ik veel van dat vet heb gebruikt. De zwarte dingetjes is slijpsel en ook stukjes zwarte verf.
Afbeelding

Zeefje des doos. Ook weer met slijpsel.
Afbeelding

Oliefilter. Je kan het vrijwel niet zien op de foto, maar in de plooien zit slijpsel.
Afbeelding

Papier met olie dat uit het filter(huis) kwam, ook hier kan je slijpsel zien.
Afbeelding

Het is de eerste keer dat ik mijn eigen oliewissel heb gedaan en vind het lastig om daarom in te schatten in hoeverre de hoeveelheid slijpsel "normaal" is, maar gezien het blok moet inlopen en daar slijpsel bij vrijkomt... ga ik er vanuit dat het normaal is :mrgreen: Logica op zijn best :idea: . Tijdens deze beurt ook het deksel gerepareerd met JBweld. Je ziet op de onderstaande foto’s dat er behoorlijke beschadigingen te zien zijn in de pasvlakken van het koppelingsdeksel. Het deksel goed schoongemaakt en de beschadigingen opgevuld met JBweld, totdat het geheel weer één mooi egaal en glad pasvlak was. Het lijkt mij dat het geen kwaad kan en daarmee mogelijk wél een lek opgelost. Daarna het deksel met nieuwe pakking gemonteerd.
Beschadigd pasvlak van het koppelingsdeksel
Afbeelding
Afbeelding

Egale plasvlak van het koppelingsdeksel door JBweld.
Afbeelding

Nieuwe olie erin en rijden maar! De ritjes werden langer en het toerental werd hoger. Dusver staat er 435km op en Trapper staat nu in Winterslaap. Aankomend jaar zal er meer gereden gaan worden. Ook deze ritten waren niet allemaal probleemloos. Niets majeurs, maar toch wel momenten dat ik had van: “wat gebeurt er nu dan?”. Medeweggebruikers zullen wel gehad hebben van “Staat weer zo’n oud brik aan de kant van de weg”.

Zo ontstond er vrij snel een heeeeeeeel luid gierend geluid. Echt, maar dan ook harder dat het geluid van het motorblok en windgeruis bij elkaar. Ik dacht dat er iets in het motorblok kapot gegaan was… maar als ik langzamer ging rijden werd het geluid zachter en bij stilstand was het geluid geheel weg… Het duurde nog beschamenlijk lang voordat ik doorhad dat het de mechanische aandrijving van de odo/snelheidsmeter was. De oplossing? Een dot wit lithium vet in de behuizing van de odo/snelheidsmeter.

Twee of drie ritjes later reed ik voor het eerst op de autoweg. Ik had toen al iets meer vertrouwen in de motor en durfde het wel aan om een stukje autoweg mee te nemen. Gemiddeld 80 tot 100 kmh voor een wat langere tijd en toen ging het motorblok ineens raar doen. Onregelmatig lopen en daarna niets. Ja, stilte uit het blok, windgeruis doordat ik 80km/h reed zonder aandrijving en toch wel iets van paniekgeluiden. “Het zal toch niet dat ik een vastloper heb” is iets dat door mijn hoofd ging.
Geen vluchtheuvel te zien en naast de autoweg was een parallelweg. De paralellweg is veilig! Laten we daarheen gaan. Dat er nogal een flinke berm tussen de twee wegen zat, zag ik toen meer als uitdaging dan als probleem. Had Trapper maar geen "cross"motor moeten zijn. En zo ging ik met 50 km/h van de autoweg af, door de berm. Op dat moment ontdekte ik dat de 40jaar oude schokbreker niet echt meer lekker werkt :lol: .

Eenmaal op de parallelweg aangekomen eerst maar geprobeerd om te kicken zonder compressie. Als het een vastloper zou zijn, zou dat geen mogelijkheid zijn. Kicken lukt! Ik was blij. Compressie was er ook. Ik was blijer. Maar ze wilde geen teken van leven geven. Toen ging een lampje branden…het zou toch niet? Benzinetank open gemaakt en daar zat nog peut in. Ik was nog een stukje meer blij. Niet heel veel peut... overigens… tank op reserve gezet en “thump thump thump”. Ik was heel blij :mrgreen: .

Naast de parallelweg
Afbeelding

Voor nu laat ik het hierbij. De post werd anders te lang en heb hem zodoende opgeknipt in twee delen.

Cheers!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 18, 2024 2:02 pm 
Offline
Maniakale Gebruiker

Geregistreerd: za aug 28, 2021 8:20 pm
Berichten: 236
Deeltje twee.

Paar ritjes na de autoweg begon het luid gierende geluid weer. Deze keer bleef het geluid alleen doorgaan als ik langzaam reed of stil stond. Bij hogere toerentallen was het geluid wel harder dan bij lage toerentallen en de meter was ook niet even accuraat meer bij hogere toerentallen. Gelukkig was ik deze keer wel sneller in het ontdekken van de oorsprong van het geluid. Dotje wit lithium vet deed weer wonderen. :mrgreen:


Verder is nog twee keer het achterlampje doorgebrand. Komt door de nieuwe aftermarket stator die meer Watt levert dan mijn regulateur kan handelen (regulateur kan 80w, terwijl stator nu 100w levert). Hier moet ik nog iets voor vinden, want het is wel vervelend. Ik zit te denken aan een fellere koplamp of iets anders dat permanent meer stroom kan slurpen om de piek op de regulateur te verminderen. Een fellere achterlamp zou fijn zijn, maar die kan ik niet vinden. Het is een standaard P21/5W, maar hogere wattages daarin zijn er niet?

Het laatste ritje brak mijn provisorisch gemaakte koppelingskabelhouder van JBweld. Dit was de derde keer dat het brak binnen 450km en geconcludeerd mocht worden dat het geen betrouwbare langdurige oplossing was. Gezien het zonder koppeling toch wel errug lastig motorrijden wordt, heb ik naar alternatieven gezocht:

1. Nieuw deksel -> Moeilijk te vinden in goede staat, duur en niet mooi, waardoor er moeite in moet om het opnieuw te lakken. Ook weer kans dat de koppelingkabelhouder slecht is en snel breekt;
2. Aftermarket koppelingshouder van XR only -> Permanente en betere oplossing. Net zo duur als een nieuw deksel en dan nog iets duurder door verzend en doanekosten.
3. Zelf beunen en zelf een koppelingshouder maken. Mijn metaalbewerkingsskills zijn niet bestaand en heb daar weinig vertrouwen in dat er iets uitkomt. Beter om hier vooralsnog niet aan te beginnen.
4. Out the box: CAD kan ik leren? Voordeel is dat het lekker comfy is met een kop koffie, 3D printer is vast wel ergens te vinden voor prototyping en daarna definitief CNC laten frezen? Zolang het goedkoper of evenduur kan als XR only, klinkt het als een plan 8)

Nummer 4 moest het gaan worden. Zo goed als kan de maten opgemeten en de rest uit mijn duim gezogen. Youtube filmpjes bekeken voor het betere "ik doe een kunstje na, maar dan net anders" en in CAD gebeund. Ben je in totaal een paar uurtjes zoet en kom je tot het eerst concept. Ziet er aardig uit toch? Voordeel van zelfmaken is dat je kan customizen :mrgreen:
Afbeelding

Via via het ontwerp kunnen laten 3D-printen. Vond het machtig mooi om te zien hoe een idee tot een echt bouwsel komt.
Afbeelding
Afbeelding

Om te kijken of de eerste versie paste, moest ik eerst ruimte maken. Daarom de leftovers van de OEM koppelingkabelhouder weggezaagd en gevijld.

Afgebroken en startpunt om te zagen
Afbeelding

Weggezaagd/geveild, later doe ik het nog wel een keer bijwerken/opschonen. Voor nu is het goed genoeg om mijn bouwsel te passen.
Afbeelding

Meten is weten wordt er wel gezegd, maar hij past net niet. Scheelt niet veel overigens :roll: . Meteen ook een aantal verbeterpunten gezien, die in een tweede versie wordt aangepakt.
Afbeelding

Mijn 2e en derde 3e prototype is onderweg 8)
Afbeelding


Ondertussen ook bezig met een nieuwe schokbreker. Het gaat een YSS (MZ456-375TRL-02) worden, enigszins op aanraden van Flyer en anderzijds is het moeilijk deze te verslaan qua prijs/kwaliteit verhouding. Alleen nog even bestellen en dan installeren.

Verder ook bezig met offertes opvragen voor het poedercoaten van mijn naven en het herspaken van de wielen. Heb offertes voor zowel verzinkt staal als (verdikt) RVS. Het is niet mijn materie, dus vind het lastig om te bepalen wat wijsheid is. Enige dat ik heb gelezen is dat staal sterker is en RVS niet roest. Ik vind het niet erg om te poetsen en om de motor schoon te houden, maar wil dat ik vrijwel geen omkijken meer heb naar Trapper de aankomende 20 jaar :lol: . In ieder geval geen gezeur met de wielen. Meest abuse dat de wielen gaan zien is de TET (m.n. Nederland en 1 of 2x de rest van Europa). Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

Groetjes!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 08, 2024 12:12 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 23, 2014 7:50 pm
Berichten: 691
VET!!
Altijd weer een genot om jouw inventiviteit te aanschouwen.
Dank voor het delen.
Grt DZR

_________________
Maak alles op. Bij twijfel: KOPEN !!
BMW R1250GS '21
Honda XR400R '99
Honda TLR200 '86


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 10, 2024 12:01 am 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1642
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
Jou!
What an interesting solution.

_________________
Current mileage: 243.951 km/151617 mls
17.4.2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
29.6.2023: Tweede motorstoring in 56594 Willroth, G.!
28.4.2024: 41 jaar eerste bezitter van zijn XL600R
29.9.2024 XL stolen in Leicester, UK!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 18, 2024 9:24 pm 
Offline
Maniakale Gebruiker

Geregistreerd: za aug 28, 2021 8:20 pm
Berichten: 236
Danku danku!

Weinig nog te melden verder. 2e model ligt bij een vriend en zal ik met Kerst pas ophalen. Dan weer even verder prutsen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 18, 2024 11:24 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1642
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
No, unfortunately not yet.

Today I didn't really get to my business, I was busy doing other things.

Today from 2-4pm (and yesterday) I was even in the church to meet people, ask questions, make contacts, not be completely alone. There were free hot drinks and cakes!

I spent the whole morning until 1.30pm dealing with the Leicester police about my accommodation. An antisocial, violent, rude couple lives in room 2 and causes complete chaos and disorder throughout the house. The situation was so bad that I went to the police station yesterday not only because of the theft, but also because of the noise, shouting and violence. The guy had given his "Old" a black eye with his fist. I didn't see it, but I heard it because my room is right next door.

The police, who didn't even show up in September because of my theft, were even more aggressive today. This morning two police officers came by and arrested the guy. This evening three officers came once more to search his room. In between, the police picked me up in the city center so I could give my statement.

So I only put up one leaflet and reattached another. One leaflet had already been torn down.

_________________
Current mileage: 243.951 km/151617 mls
17.4.2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
29.6.2023: Tweede motorstoring in 56594 Willroth, G.!
28.4.2024: 41 jaar eerste bezitter van zijn XL600R
29.9.2024 XL stolen in Leicester, UK!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 20, 2024 10:34 am 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1642
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
Sorry, my upper statement belongs to a different topic. :oops:

_________________
Current mileage: 243.951 km/151617 mls
17.4.2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
29.6.2023: Tweede motorstoring in 56594 Willroth, G.!
28.4.2024: 41 jaar eerste bezitter van zijn XL600R
29.9.2024 XL stolen in Leicester, UK!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 283 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling