tja 2022 rij er daar al op zins 2016
9000 km off road gereden aldaar
zeker meer als een dozijn lekke banden ,, 3 noppenbanden versleten ,, wat wiellagers moeten vervangen , maar houd zich erbarmelijk goed en brengt je gewoon overal nooit geen nukken
Plan ,, tocht maar een keer de olie wisselen

carter links eraf (heb rechts een dolle aftapplug die nu lekvrij is )
Voordeel : kan gelijk distributie ketting checken en het zeefje
Benzine lek bij het acceleratie-pomp membraam ( ging na een dag "gebruiken " weg ) gelijk maar aanpakken dus
carter eraf en dan zie je dit ,,, boutje onderste spanner "zit er niet meer"
Die blijkt gewoon onder bij het zeefje te liggen
op zoek naar het busje ,,, niet te vinden ?????
Tja studeer je verder ,, oude olie heeft geen "ijzer slijpsel " ,, olie ziet er trouwens best netjes uit ,, niet echt zwart of zo ,, wel onder het zeefje iets aan aluminium flow
conclusie :
Busje is niet gemonteerd geweest (je ziet het aan het "patroon" achter op het cater deel ,,, boutje loopt er dan gewoon uit ,, zal me niks verbazen dat ik hier dus al meer als 8000 km mee heb gereden ,, alu flow komt doordat de,, ketting iets aan "raakt" omdat hij nier gespannen is ,, ongelofelijk dat het niet meer schade heeft veroorzaakt ,, die losse bout onder in carter !!???!?!? en hij heeft echt wel een paar keer op zijn zij gelegen
Mazzel dus

morgen de rest van het verhaal