Honda XL Forum

Forum voor en door Honda XL rijders
Het is nu vr dec 02, 2022 7:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do maart 10, 2016 12:11 am 
Offline
XL Gebruiker

Geregistreerd: za okt 25, 2008 2:37 am
Berichten: 622
Woonplaats: Westerkwartier
ZONDE :!: :!: om zo'n prachtige machine zo door de blubber heen te jagen!! Nee, alle gekheid op een stokje natuurlijk, daar zijn deze machines uiteindelijk voor bedoeld!! :mrgreen: Fijn om te lezen dat de XL zo goed bevalt!! Ik gebruik de 250 alleen voor op de straat en moet het ook nog eens droog zijn! :mrgreen: . Om het veelvuldig schakelen te voorkomen, heb ik het voorste tandwiel een maatje groter genomen. Rij hoofdzakelijk binnenwegen en gaat dat makkelijk. Rustig rijden bij "weinig" toeren.

Heel veel plezier verder met de XL.

_________________
Honda XL 250R MD03
BMW F800 GS '08
Kreidler RM '75


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 10, 2016 12:29 am 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 03, 2012 2:03 pm
Berichten: 2797
Woonplaats: Arnhem
mooie omgeving Mike,..

Mooie motor ook :)
Dus hij heeft de test weer glansrijk doorstaan :!:

grts 8)

_________________
Kamerado,
Home is where I maintain my XL

Airborne XL Arnhem

XL600 R 1985 OTR&fun
XL600RM 1986 woon/werk/reis


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 10, 2016 3:03 pm 
Offline
XL Gebruiker

Geregistreerd: vr maart 02, 2012 7:31 pm
Berichten: 743
Mooie plaatjes, en ook leuk dat de fiets meteen in de bagger test is gegooid...
Zo moet dat:-)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 16, 2018 3:59 pm 
Offline
Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 10, 2015 10:37 am
Berichten: 52
Woonplaats: Groningen
Mooi werk! Ik heb zelf ook veel gepield met het tikkerige in de kleppen. De laatste keer bij het stellen van de kleppen heb ik voorzichtig met een platkop schroevendraaier spanning op de kleplichters gezet zodat de veer geen invloed op het stellen heeft. Je hebt bijna een set handen extra er bij nodig, maar het resultaat is er. Mijn XL250R uit '83 loopt geweldig en geen tik te bekennen. Welke olie gebruik jij in je XL250R. Ik had voorheen Motul 3000 10w40, maar die is er niet meer. Motul bevalt me heel goed, maar om er nou 20w40 in te doen?

_________________
XL250r '83
CB250RS '85


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 16, 2018 11:36 pm 
Offline
XL Gebruiker

Geregistreerd: za okt 25, 2008 2:37 am
Berichten: 622
Woonplaats: Westerkwartier
Moi, KlaasFluitje.

Ik gebruik al een poos de 10W40 van Bell Ray. Met enige toevoeging van TSL. Ik stap over naar Castrol POWER RS (4T) ook een 10W40. (Ook weer met TSL) De specificatie’s zijn net even wat beter. Allebei een halfsyntheet.

Groet,

Polite

_________________
Honda XL 250R MD03
BMW F800 GS '08
Kreidler RM '75


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 14, 2022 5:51 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 17, 2012 2:32 pm
Berichten: 1406
Woonplaats: Heemskerk&Bourgondië
tja 2022 rij er daar al op zins 2016 :o
9000 km off road gereden aldaar
zeker meer als een dozijn lekke banden ,, 3 noppenbanden versleten ,, wat wiellagers moeten vervangen , maar houd zich erbarmelijk goed en brengt je gewoon overal nooit geen nukken

Plan ,, tocht maar een keer de olie wisselen :mrgreen: carter links eraf (heb rechts een dolle aftapplug die nu lekvrij is )
Voordeel : kan gelijk distributie ketting checken en het zeefje
Benzine lek bij het acceleratie-pomp membraam ( ging na een dag "gebruiken " weg ) gelijk maar aanpakken dus

carter eraf en dan zie je dit ,,, boutje onderste spanner "zit er niet meer" :roll:

Die blijkt gewoon onder bij het zeefje te liggen

op zoek naar het busje ,,, niet te vinden ?????

Tja studeer je verder ,, oude olie heeft geen "ijzer slijpsel " ,, olie ziet er trouwens best netjes uit ,, niet echt zwart of zo ,, wel onder het zeefje iets aan aluminium flow

conclusie :
Busje is niet gemonteerd geweest (je ziet het aan het "patroon" achter op het cater deel ,,, boutje loopt er dan gewoon uit ,, zal me niks verbazen dat ik hier dus al meer als 8000 km mee heb gereden ,, alu flow komt doordat de,, ketting iets aan "raakt" omdat hij nier gespannen is ,, ongelofelijk dat het niet meer schade heeft veroorzaakt ,, die losse bout onder in carter !!???!?!? en hij heeft echt wel een paar keer op zijn zij gelegen

Mazzel dus :D morgen de rest van het verhaal


Bijlagen:
IMG_20221025_134151745kl.jpg
IMG_20221025_134151745kl.jpg [ 67.93 KiB | 231 keer bekeken ]
IMG_20221024_195707815kl.jpg
IMG_20221024_195707815kl.jpg [ 79.88 KiB | 231 keer bekeken ]

_________________
EERST LEZEN DAN DOEN !
If it works d'not touch it !

1x 125 k7. 77
9 x xl250 s
1 x xl250 R 83 MD03
13 x xl 500 s 5x wit 8x rood
7 x xl 500 R 3 wit en 4 rood
1 x xl 500 s 5000053 (rood) (sold)
500 R/S tracker
k 750 Army bike
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 14, 2022 8:22 pm 
Offline
Mr. XL Meeting 2022

Geregistreerd: di feb 13, 2007 9:46 pm
Berichten: 2276
Woonplaats: Apeldoorn
Zeker mazzel.. tandwiel boven had ook kunnen verspringen. met alle gevolgen van dien. kromme kleppen, en bezem wagen bellen. :wink:

mooi geluk gehad. alles weer in orden maken en zweet van het voorhoofd vegen.

_________________
XR500R 1982
XR250R 1986
XR200R 1981


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 15, 2022 11:28 am 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 17, 2012 2:32 pm
Berichten: 1406
Woonplaats: Heemskerk&Bourgondië
mazzel idd
Deze had een nieuwe distributie ketting gekregen ,, zal zeker geholpen hebben ,, denk dat als dit een 500 was geweest het goed fout zou zijn gegaan
Ik zal zelf de bus niet vergeten zijn ,, heb hem daar waarschijnlijk niet los gehad, anders was het me zeker opgevallen (je moet ook alles controleren :mrgreen: )

Omdat de spanner nooit goed te monteren is zo (dus gewoon "boutje en bus "erin schroeven) moet de bovenkant open
Omdat de klep cover een paar draadstangen heeft, bij deze, kan de cover niet gedemonteerd worden in het frame
Dus blok eruit :(

tja zie je alles weer even ,, mooie tuimelaars en nokas ,, niks verontrustend :D
Bovenkant van de klep cover zie je wel dat de ketting "iets" geraakt heeft,, vandaar de aluminium flow , verder zie ik nergens andere aanloop sporen ook het oliekanaaltje niet.

Carburateur : acceleratie pomp ,, open ,, tja aan de bovenkant heeft zich echt wel vuil opgehoopt ,, er zat wel een rubber manchet over het stangetje van het pompje ,, maar deze heeft niet echt zijn werk gedaan ,, en ja off-road komt er toch wel het eea "binnen "
Membraam nog heel ,, ga hem weer monteren en de randjes een klein beetje bleu-silicon geven ,, hoop dat het lekken dan over is


Bijlagen:
IMG_20221026_103540444 kl.jpg
IMG_20221026_103540444 kl.jpg [ 100.68 KiB | 218 keer bekeken ]
kl kop.jpg
kl kop.jpg [ 93.21 KiB | 218 keer bekeken ]
IMG_20221024_121043231kl.jpg
IMG_20221024_121043231kl.jpg [ 86.33 KiB | 218 keer bekeken ]

_________________
EERST LEZEN DAN DOEN !
If it works d'not touch it !

1x 125 k7. 77
9 x xl250 s
1 x xl250 R 83 MD03
13 x xl 500 s 5x wit 8x rood
7 x xl 500 R 3 wit en 4 rood
1 x xl 500 s 5000053 (rood) (sold)
500 R/S tracker
k 750 Army bike
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling