Maar weer tijd voor een update.
Afgelopen weken ter voorbereiding op het blok:
1. een nieuwe cilinderkop gekocht. Cilinderkop ziet er goed uit. Geen scheurtjes, zoals de mijne wel heeft of slecht zittende klepzittingen. Zeker zullen we het pas weten als het is gearriveerd en dat kan nog wel even duren.
https://www.ebay.nl/itm/255551315424?ss ... 2749.l26492. Een nieuwe nokkenas gekocht. De nokkenas is nieuw!!. Schijnt dat de oude mallen van Honda gebruikt worden om nieuwe nokkenassen te maken in Japan. Kwaliteit is gelijk aan of net iets beter dan OEM te (althans o.b.v. ADVforum). Tegen de tijd dat ik de spullen naar Keizer breng (motorrevisie), laat ik ze de nokkenas wel doorlichten. Leuke is dus dat het wormwiel gewoon aanwezig is
https://www.ebay.nl/itm/3248734503383. Voor het optische een stickersetje gekocht op Ebay, maar ben er niet tevreden over. Zie de afbeelding maar. Sticker met waarschuwingslabel is niet de juiste kleur. Pro-link logo is niet de juiste en de vleugel is gewoon lelijk gedaan. Viel mij in eerste instantie niet op, omdat ik niet goed heb gekeken

. Echter, als je het afzet tegen het origineel is het heel goed te zien.
Ziet er op het eerste gezicht wel aardig uit.

Outlining is anders, scheef afgesneden, webbing is te dik en niet recht, font is anders, kleur is anders

Font is anders, buiten proportioneel, mist het TM gedeelte, kleuren anders, belijning te dik

Heb al contact opgenomen met de verkoper om te kijken of er wat te regelen valt. Baal er namelijk wel van.
Verder weer veel schoonmaakwerk aan het frame, voorvork, achterbrug. Wordt er moe van. Dasty is ondertussen mijn grootste vriend

. Daarnaast alle lagers er uit gehaald omdat die vervangen worden. Na 39 jaar mag dat ook wel (ja, overal nog de originele lagers). Alleen de lagers van de achterbrug kreeg ik niet los.

De bussen die de voor zitten, zitten goed vast. Het losmaken van de lagers en het schoonmaakwerk was benodigd omdat het zooitje naar de spuiter gaat

.
De spuiter zorgt er voor dat het:
Tank,
Frame,
Achterbrug,
Rekje en triple clamp er weer piekfijn uit gaan zien

.
Het vinden van een spuiter was nog best een uitdaging. Hier in de buurt zaten de meeste schadeherstelbedrijven vol óf vroegen ze de hoofdprijs (€ 1.5k+). Moet wel leuk blijven.. Uiteindelijk via motorforum.nl een hobbyspuiter gevonden. Gisteren de spullen afgeleverd en het was een goeie vent. Dacht goed mee, legde mij zaken uit en hoe hij te werk ging en gezamenlijk hebben we een plan de campagne bedacht. Het proces gaat een aantal weken duren, maar wij hebben alle tijd. Het blok gaat nergens heen en het kontje moet ik ook nog schoonmaken.
Het rekje en het frame worden gepoedercoat, waarna ze worden opgeschuurd om af gelakt te worden. Zo is het frame wel gecoat, maar is er geen kleurverschil tussen de tank en het frame

. De kleur wordt ingescand vanaf de tank en zal dus neerkomen op de originele kleur (monza r110).
Balhoofdlagers er allereerst uit getikt.

Daarna de spullen verzameld. Frame is doorgespoeld met wasbenzine om de olieresten er uit te krijgen. Grid van het stralen blijft er anders in hangen. Ze doppen het af, maar er komt alsnog grid naar binnen.

In de auto geladen en op naar de spuiter! Bij de spuiter dus geconstateerd dat de stickers totaal niet matchen.

Eenmaal thuis weer bezig geweest met het kontje. Eerst maar eens schoonmaken. Daarna het stalengedeelte bespuiten met rustconvertor, primer, zwarte lak en het plastic zelf wordt wederom een kwestie van lego-lassen

Als mensen nog een adres hebben voor goede stickers, hoor ik het graag!! Mijn vertrouwen in Ebay verkopers is wat dat betreft geschaad. Zou het erg zonde vinden om de boel opnieuw te spuiten (€€) en dat de stickers daar dan afbreuk aan doen.
Het is echt een pens met werk, veel meer dan ik ooit voor mogelijk had gehouden. Toch heb ik er nog steeds lol in en kan niet wachten tot het af is. Binnenkort begint alleen de masterscriptie, dus dan ook nog maar eens zien hoeveel tijd ik over hou om te hobbyen...
Chilled