Honda XL Forum

Forum voor en door Honda XL rijders
Het is nu za sep 22, 2018 1:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Honda XL125s 1979
BerichtGeplaatst: ma jul 30, 2007 5:12 pm 
Offline
Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 28, 2007 10:00 am
Berichten: 66
Woonplaats: Belgie, overijse
Hier dus m'n XL 125 S, bouwjaar '79

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In het begin was de Tank zo:

Afbeelding

en na wat schuren is ze zo (wordt natuurlijk nog verder bewerkt):

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door ich!gO op do okt 04, 2007 12:13 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: XL 125 s
BerichtGeplaatst: do aug 02, 2007 10:44 am 
Offline
Mr. XL Meeting 2009/10

Geregistreerd: di feb 13, 2007 9:46 pm
Berichten: 1966
Woonplaats: Apeldoorn
Ik wil je niet verbeteren, alleen van goede info voorzien. De XL 125 s is er vanaf 1979. Net als de 250 en de 500 uitgevoerd met een zwart frame. Zo ook in 1980 alleen met andere tank stickers. In 1981 of 82 zijn de frames rood, zoals 't jouwe, veelal in combi met een witte tank en spatborden.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 09, 2007 9:22 am 
Offline
Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 28, 2007 10:00 am
Berichten: 66
Woonplaats: Belgie, overijse
Hey bedankt!

ja de spatborden die erbij zaten zijn ook wit, dus dit zal wel kloppen :d

thnx, nu weet ik tenminste zeker welk bouwjaar hij is :)

edit: hier heb ik nog wat gevonden, maar er zitten toch wat tegenstrijdigheden in :)

Citaat:
The XL125S '82 was sold in 1982 in Monza Red. The gas tank top stripe was black. The "125S" side cover decal was white and red on a black panel. The seat was black with a white "XL" logo on the side. The shock springs were black while the frame was red. The bike had a separate, round speedometer unit. The engine was an OHC single cylinder displacing 124cc linked to a 6 speed transmission.
The serial number began JH2JD020*CK300003.


het zadel is inderdaad zwart, hoewel het witte XL logo er niet (meer) opstaat.
De achterschokdempers zijn niet zwart maar chrome, wat dan weer duid op een model van '79 (hoewel het rode frame idd wel duidt op een model uit '82 :) )

hier alvast m'n bron

-----------------------------------------------------


zo, heb net heel m'n blok uit elkaar gehaald (gelukkig met de Clymer manual naast me Smile )

Was dat ff hard zoeken (in tegenstelling tot een 2T scooter was alles anders)

maar nja, heb nu m'n cilinder eraf gekregen, alles mooi toegestopt met propere doek. Aangezien ik zoveel blauwe rook had, dacht ik dat m'n segmenten versleten waren, maar deze zien er zo op het eerste zicht nog goed uit...

Hier al wat foto's, maar het werd al wat donker, dus morgen nieuwe:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
[/img]


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 04, 2007 12:16 pm 
Offline
Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 28, 2007 10:00 am
Berichten: 66
Woonplaats: Belgie, overijse
bij deze dus eindelijk eens een updateje :d

mijn papieren zijn eindelijk in orde gekomen, na lang gesukkel...

Nu kan ik dus beginnen met het blok netjes in elkaar te gaan steken. Daarom heb ik eens bij een Honda dealer prijsnavraag gaan doen :o

Wel even verschoten moet ik zeggen: 41 euro voor de pakkingen van cilinder (kop en voet), kleppendeksel en alles wat hier nog bijhoort.

en dan nog eens 36 euro voor 2 segmentjes...

ongelooflijk duur toch?

Ik heb hier ooit eens een nederlandse site tegengekomen waar ze ook onderdelen verkochten, maar ik vind deze niet meer terug :d

weten jullie nog ergens waar ik het mischien goedkoper kan vastkrijgen?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 04, 2007 6:21 pm 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 26, 2006 2:21 am
Berichten: 2158
Woonplaats: Oosterblokker
mischien even kijken bij de "link's " ......

_________________
XL 250 K3 1976
XL 250 K4 1977
XL 600 R 1983 2x
XL 600 R 1985 2x
XL 600 R 1988
XL 600 R 1989
XL 600 LM 1986
XL 600 RM 1986


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 04, 2007 8:55 pm 
Offline
Mr. XL Meeting 2009/10
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 18, 2007 4:36 pm
Berichten: 674
Woonplaats: Voorst
Vraagje, wat bedoel je met segmentjes? :?:
Ik gok zuigerveren? :shock:

Leuk zo`n 125, weer eens wat anders.

_________________
2x XL 250S 1981
XL 250S 1980
XL 500S 1981
XR 600R 1987
XRV 750 Africa twin 1998
_______________________
The last day of old technology is better than the first day of new technology.
Zoals het xlletje thuis tikt, tikt hij nergens.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 05, 2007 3:13 pm 
Offline
Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 28, 2007 10:00 am
Berichten: 66
Woonplaats: Belgie, overijse
jah, segmenten bedoel ik zuigerveren mee 8)

zeggen ze dat bij jullie niet? :P

anyway, ik vertrek nu naar m'n honda dealer voor deze 2 stukken te gaan halen si.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2007 5:26 pm 
Offline
Mr. XL Meeting 2009/10
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 18, 2007 4:36 pm
Berichten: 674
Woonplaats: Voorst
Weer wat geleerd. :roll:

Zo heb ook al eens geleerd dat ze in België een wipzaag hebben. :lol:

_________________
2x XL 250S 1981
XL 250S 1980
XL 500S 1981
XR 600R 1987
XRV 750 Africa twin 1998
_______________________
The last day of old technology is better than the first day of new technology.
Zoals het xlletje thuis tikt, tikt hij nergens.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 09, 2007 9:36 am 
Offline
Gebruiker

Geregistreerd: ma apr 02, 2007 10:20 am
Berichten: 56
Woonplaats: vlaamsche ardennen
een wipzaag is een heel leuk werktuig :D

_________________
Xl 600 V - 94
Xl 250 R - 83
Xl 250 S - 81
Xl 350 R - 87
Xl ..... .. - ..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 10, 2007 6:42 pm 
Offline
Mr. XL Meeting 2007
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 26, 2007 8:48 am
Berichten: 230
Woonplaats: de Kust
Voor parts in Nederland kan je eens navraag doen bij http://www.roukama.nl (kan je bellen/mailen en doen ook postorder) of http://www.cmsnl.com (alleen via internet en postorder).

_________________
Imagination is more important than knowledge (Einstein)

XL250K0 (1972)
XL250K3 (1976)
XL250K3 Flattracker
XL250K4 (1977)

En hard op zoek naar een K1 (73/74) en een K2 (1975)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2007 11:15 am 
Offline
Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 28, 2007 10:00 am
Berichten: 66
Woonplaats: Belgie, overijse
thx Meeuwis, had die site van cmsnl al gebruikt ondertussen.

ik heb m'n pakkingen en m'n zuigerveren binnen gekregen, en gemonteerd.

nu ben ik wel nog wat aan het sukkelen om m'n nokkenasketting goed te monteren, maar zal er straks even met de Clymer manual aan prutsen :p


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2007 12:02 pm 
Offline
Mr. XL Meeting 2007
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 26, 2007 8:48 am
Berichten: 230
Woonplaats: de Kust
Ok, veel succes met het sleutelen.

Wellicht dat we voor volgend jaar een meerdaags evenement in het zuid-oosten van Nederland kunnen organiseren. Dan kunnen onze Belgische vrienden ook wat makkelijker langskomen......... Als ze willen natuurlijk...

Nabij het Eiland van Maurik zit een offroad center. Is dit een goed idee dames en heren?

Anders kan ik offroad-experience proberen......

_________________
Imagination is more important than knowledge (Einstein)

XL250K0 (1972)
XL250K3 (1976)
XL250K3 Flattracker
XL250K4 (1977)

En hard op zoek naar een K1 (73/74) en een K2 (1975)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2007 12:27 pm 
Offline
Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 28, 2007 10:00 am
Berichten: 66
Woonplaats: Belgie, overijse
Het valt te zien of ik tegen dan m'n brom mooi lopend krijg :p

en ik hoop dat ik dan met m'n B-rijbewijs al een 125cc mag besturen... (er geldt een regeling, dat je B-rijbewijs al 2 jaar geldig moet zijn enzovoort. En daarbij veranderen deze regels bijna maandelijks dus het valt nog te zien :d)

Als hij rijd, wil ik zeker van de partij zijn!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2007 12:36 pm 
Offline
Maniakale Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 13, 2007 8:21 pm
Berichten: 211
Woonplaats: Enschede
ich!gO schreef:
en ik hoop dat ik dan met m'n B-rijbewijs al een 125cc mag besturen... (er geldt een regeling, dat je B-rijbewijs al 2 jaar geldig moet zijn enzovoort. En daarbij veranderen deze regels bijna maandelijks dus het valt nog te zien :d)


Hoe werkt die regeling dan?
In Nederland hebben we dat jammer genoeg niet :cry:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2007 8:15 pm 
Offline
Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 28, 2007 10:00 am
Berichten: 66
Woonplaats: Belgie, overijse
Heb het even opgezocht:

"Vanaf 1 maart 1007 : De houder van een categorie B bekomen sedert 2 jaar mag motorfietsen besturen met een
maximale ciliniderinhoud van 125 cc en 11 kW. Geen enkele vermelding wordt op het rijbewijs gemaakt. Het
betreft een maatregel die enkel van toepassing is op het Belgische grondgebied."

die vanaf 1 maart 1007 zal wel 2007 zijn denk ik...

dus moet ik nog ff wachten tot in Februari :)






Even nog een vraagje:

Ik heb wat problemen om mijn nokkenasketting goed te krijgen;

In m'n manual staat dat ik op dat schijfje wat aan de krukas zit, die " I T" moet bovenaan staan, een streepje met een T naast.

Maar ietsje links daarvan staat I F, een streepje met een F naast. die T zal waarschijnlijk zijn van Top, wanneer m'n cilinder zijn bovenste dode punt bereikt heeft.

Maar nu mijn probleem: ik kan aan de krukas draaien, maar die gaat steeds met kleine 'slagjes', je kan de T dus niet precies bovenaan krijgen.

Ofwel staat het driehoekje tussen de I F en de I T, ofwel bij een volgende slag, staat het driehoekje ver naast de I T...

Op welke plaats moet dit nu dus komen? :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling