Flyer schreef:
HELE harde knal
zonder vonk geen knal....
kan echter wel een onregelmatige vonk zijn.
Door het kicken breng je een overmaat aan brandstof in het systeem. Dat beland zelfs in de uitlaat. Komt dan die ene vonk die het boeltje wel ontsteekt dan gaat er meteen ook een hele partij benzine in de brand.
Als ie plots minder begint te starten dan is er een gerede kans dat de laadspoel (zit aan de dynamo) wat minder is geworden. Een vonk moet helder blauw zijn en niet zwak.
Dat kun je controleren door een bougie ín de dop tegen het motorblok te houden en dan te kicken. Bij voorkeur met een bougie gewoon nog in het blok zodat de cilinder werkt zoals bij compressie condities. (Pas op dat je geen schok krijgt)
Een 600R met goede ontsteking start met 1 kick.
Hoeveel km heeft je 600R gelopen?
Ik weet niet hoeveel hij heeft gelopen. Was een oude weiland crosser die ik heb opgepikt.
Is er een manier om te kijken in welke staat mijn spoel is?
heb er van de oude eigenaar wel een extra spoel bijgekregen dus neem aan dat die er al naar gekeken had