Honda XL Forum

Forum voor en door Honda XL rijders
Het is nu wo dec 04, 2024 2:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 29, 2013 1:00 am 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 03, 2012 2:03 pm
Berichten: 2812
Woonplaats: Arnhem
die 5e klep werkt idd super/...maar toch laat ik 'm eraf :arrow:

starten word er namelijk voor de leek een stuk lastiger mee en dat is dan een soort diefstalbeveiliging

8)

_________________
Kamerado,
Home is where I maintain my XL

Airborne XL Arnhem

XL600 R 1985 OTR&fun
XL600RM 1986 woon/werk/reis


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 30, 2013 10:50 pm 
Offline
Nieuwkomer

Geregistreerd: za apr 27, 2013 5:14 pm
Berichten: 9
Ik probeer mijn XL600R aan te krijgen maar het lukt niet meer.
Sinds ik de olie heb vervangen heeft hij 1 keer gelopen. Dus ik weet dat hij het moet doen.

Sinds dien krijg ik hem niet meer aan. Soms loopt hij een seconde of maar valt dan weer uit. Soms geeft hij ook een enorm harde knal alsof er een pistool afgaat en soms geeft hij me een flinke trap terug.
Waar duidt die ene HELE harde knal op? Wat doe ik fout?

Mijn startroutine normaal gesproken:
*benzinekraan is uit van vorige rit
met decompressiehendel een aantal keren rond trappen
tegen het hoogste punt aan zetten
hendel in en een kleine tikkie er over heen
en dan twee keer flink kicken
contact aan
twee-vijf goede kicks
als hij dan niet aan gaat eerst weer even rond kicken
choke half open
iets over bovenste punt
en dan flinke kick


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 31, 2013 10:14 am 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 24, 2008 11:47 am
Berichten: 2567
Woonplaats: Zuid-Holland
Als je koud begint met starten.

Benzinekraan open !
Met contact nog uit 2 x rond kicken.
Contact aan zuiger net door compressie heen.
Kickstarter helemaal omhoog en goed doortrappen.

Dan moet ie normaal lopen, zoniet ritueel nog een x herhalen.
Als je em ruikt dan benzinekraan dicht en droogkicken.

Als het starten moeilijk blijft gaan, heeft je xl waarsch het bekende spoelprobleem en moet daarnaar gekeken worden.
Verder staan in dit topic ook al veel tips en dingen beschreven,dus lees dat ook even door.

Groeten Kees.

_________________
Een dag niet gelachen is n dag niet geleefd


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 31, 2013 10:26 am 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 03, 2012 2:03 pm
Berichten: 2812
Woonplaats: Arnhem
HELE harde knal
zonder vonk geen knal....
kan echter wel een onregelmatige vonk zijn.
Door het kicken breng je een overmaat aan brandstof in het systeem. Dat beland zelfs in de uitlaat. Komt dan die ene vonk die het boeltje wel ontsteekt dan gaat er meteen ook een hele partij benzine in de brand.

Als ie plots minder begint te starten dan is er een gerede kans dat de laadspoel (zit aan de dynamo) wat minder is geworden. Een vonk moet helder blauw zijn en niet zwak.
Dat kun je controleren door een bougie ín de dop tegen het motorblok te houden en dan te kicken. Bij voorkeur met een bougie gewoon nog in het blok zodat de cilinder werkt zoals bij compressie condities. (Pas op dat je geen schok krijgt)

Een 600R met goede ontsteking start met 1 kick.
Hoeveel km heeft je 600R gelopen?

_________________
Kamerado,
Home is where I maintain my XL

Airborne XL Arnhem

XL600 R 1985 OTR&fun
XL600RM 1986 woon/werk/reis


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 02, 2013 1:35 am 
Offline
Nieuwkomer

Geregistreerd: za apr 27, 2013 5:14 pm
Berichten: 9
Flyer schreef:
HELE harde knal
zonder vonk geen knal....
kan echter wel een onregelmatige vonk zijn.
Door het kicken breng je een overmaat aan brandstof in het systeem. Dat beland zelfs in de uitlaat. Komt dan die ene vonk die het boeltje wel ontsteekt dan gaat er meteen ook een hele partij benzine in de brand.

Als ie plots minder begint te starten dan is er een gerede kans dat de laadspoel (zit aan de dynamo) wat minder is geworden. Een vonk moet helder blauw zijn en niet zwak.
Dat kun je controleren door een bougie ín de dop tegen het motorblok te houden en dan te kicken. Bij voorkeur met een bougie gewoon nog in het blok zodat de cilinder werkt zoals bij compressie condities. (Pas op dat je geen schok krijgt)

Een 600R met goede ontsteking start met 1 kick.
Hoeveel km heeft je 600R gelopen?


Ik weet niet hoeveel hij heeft gelopen. Was een oude weiland crosser die ik heb opgepikt.
Is er een manier om te kijken in welke staat mijn spoel is?
heb er van de oude eigenaar wel een extra spoel bijgekregen dus neem aan dat die er al naar gekeken had


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling