Honda XL Forum

Forum voor en door Honda XL rijders
Het is nu wo dec 04, 2024 1:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jan 13, 2017 6:48 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 27, 2013 1:45 pm
Berichten: 931
Woonplaats: Utrecht
Al jaren vraag ik mij af wanneer begint er een discussie over bovenstaand onderwerp............

De verschillen zie de foto's.

Ben benieuwd naar de reacties en mogelijkheden :mrgreen:


Bijlagen:
IMG_0242.jpg
IMG_0242.jpg [ 113.54 KiB | 4958 keer bekeken ]
IMG_0240.jpg
IMG_0240.jpg [ 115.65 KiB | 4958 keer bekeken ]
IMG_0239.jpg
IMG_0239.jpg [ 115.84 KiB | 4958 keer bekeken ]
IMG_0238.jpg
IMG_0238.jpg [ 96.33 KiB | 4958 keer bekeken ]

_________________
Sometimes forgetting is a blessing.
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 13, 2017 8:36 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 17, 2012 2:32 pm
Berichten: 1446
Woonplaats: Heemskerk&Bourgondiƫ
Das idd wel een leuke , winter vraagstuk :?:
Maar welke is van welk type ?

Eerst even de theorie
We hebben hier te maken met een " domme" cdi ( geen vervroeger grafiek in de electronica)
Vervroeger is mechanich
Deze geageerd op toerental dmv gewichtjes ( tegen veerkracht in) en versteld tov de grondplaat de pulsgever naar voren dus de puls komt vroeger
Vraag dus : gewichtjes het zelfde , veertjes qua kracht hetzelfde ?

Nu de puls
Die word dmv inductie ( magneetjes die je ziet in dat alu " ronddraai" geval) opgemerkt door het spoeltje ( puls onvanger) in het rechter zij carter
Nu geeft dit een piek puls ( hoe hoog en lang afhankelijk van de kracht van de magneetjes en conditie ( of aantal wikkelingen van de spoel)
Deze piekpuls wordt in de cdi omgezet naar een blokpuls ( die wordt opgefokt door een condensator) voor de boubine
Nu is de lengte van het blok de hoeveelheid die de condensator in gaat en er weer uit
Hoogte is constand en nergens meer van afhankelijk , daar zorgt de electronica voor in de cdi

Nu dus de vraag zijn de magneetjes gelijk qua kracht is de opneemspoel hetzelfde en is de cdi van beide types hetzelfde ( onderdeel nr check)
Zoals ik zie liggen de magneetjes van de 1 dichter bij elkaar als de ander ?

Ook weten we dat een xr blok minder massa ( traagheid) heeft als een xl
Hij loopt ook beter ( minder tril ) boven 2500 ( is hiervoor de aanpassing gedaan?)

_________________
EERST LEZEN DAN DOEN !
If it works d'not touch it !

1x 125 k7. 77
9 x xl250 s
1 x xl250 R 83 MD03
16 x xl 500 s 5x wit 11 rood
8 x xl 500 R 3 wit en 5 rood
1 x xl 500 s 5000053 (rood) (sold)
500 R/S tracker
k 750 Army bike


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling