Honda XL Forum

Forum voor en door Honda XL rijders
Het is nu zo okt 21, 2018 4:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 19, 2014 5:45 pm 
Offline
Intense Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 20, 2011 11:15 am
Berichten: 129
Beste mannen,

Sinds kort heeft de koplamp van mijn xl250s kuren. Als ik de fiets gestart heb, dimt de koplamp na ongeveer 2 minuten. Hij brandt nog wel, en het kleine 2de (parkeer?) lampje ook, maar niet fel genoeg om de weg goed te kunnen zien in het donker.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Het achterligt en remlicht en knipper licht werken prima..

Kan het zijn dat de accu te weinig vloeistof heeft?

Alvast bedankt voor het mee denken!

_________________
XT250 '84, XL250s '81, XL350R '87


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 20, 2014 6:50 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 17, 2012 2:32 pm
Berichten: 1100
Woonplaats: heemskerk
Zoek dit forum maar goed af er is al "veel" over geschreven
Je maakt al een denkfout groot/dim licht gaat niet via de accu, heeft een eigen spoel
Heb je er een met een weerstand onder de buddy ? (81/82)
Zo ie zo moet de vloeistof in de accu wel op peil zijn, niet dat het hier aan ligt, maar is gewoon beter.

Kan zijn dat als de motor warm is de spoel "instort"
dus koud de weerstand meten van de spoel (motor uit !!) warm draaien => je ligt wordt minder , motor weer uit en dan weer de weerstand meten van de spoel
dan weet je wat , indien geen verschil in meetwaarde veder zoeken , lamp ok ? schakelaar rechts op je stuur ok
Maar is je Massa ook ok?
suk6

_________________
EERST LEZEN DAN DOEN !!!!!
If it works don't touch it !!!

8 x xl250 s 79 80 81 82
1 x xl250 R 83 MD03
1 x xl 500 s wit
2 x xl 500 R witte en rood
1 x xl 500 s 5000053 (rood) (sold)
500 R/S tracker
k 750 Army bike + side-car
Quad


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 24, 2014 5:11 pm 
Offline
Intense Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 20, 2011 11:15 am
Berichten: 129
navogreen schreef:
Zoek dit forum maar goed af er is al "veel" over geschreven
Je maakt al een denkfout groot/dim licht gaat niet via de accu, heeft een eigen spoel
Heb je er een met een weerstand onder de buddy ? (81/82)
Zo ie zo moet de vloeistof in de accu wel op peil zijn, niet dat het hier aan ligt, maar is gewoon beter.

Kan zijn dat als de motor warm is de spoel "instort"
dus koud de weerstand meten van de spoel (motor uit !!) warm draaien => je ligt wordt minder , motor weer uit en dan weer de weerstand meten van de spoel
dan weet je wat , indien geen verschil in meetwaarde veder zoeken , lamp ok ? schakelaar rechts op je stuur ok
Maar is je Massa ook ok?
suk6


Dankje Navogreen, zal binnekort eens goed doorspitten! :)
Nee er zit volgens mij niets onder de buddy, eerder onder de tank..
Denk niet dat de motor warm wordt in 1 a 2 minuten, dus dat zal 't niet zijn..

Het duurt misschien nog een paar weken voor ik eraan kan beginnen, maar mijn verzekering loopt af volgende week tot 1 maart, dus tijd zat om 'm goed onderhanden te nemen.

Denk dat ik 'm ook laat honen en boren enz. zodat er nog een keer 50.000 km bij kan :)

_________________
XT250 '84, XL250s '81, XL350R '87


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2016 2:02 pm 
Offline
Intense Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 20, 2011 11:15 am
Berichten: 129
probeer er weer even nieuw leven in te blazen met wat meer info..

Het gebeurt nog steeds.. Wanneer ik de motor start, werkt alles prima, maar na een paar minuten dimt de koplamp weer, en springt het "high beam" lampje aan ( ook gedimt).

Zit de spoel van de koplamp op het blok? (waar?) Anders gok ik dat daar wat mee is. Ik heb het linker stuur contact nagekeken, maar zit er goed uit, de draadboom nakegeken maar kon niets vinden. De rechter stuurschakelaar zal ik nog even doormeten.
Weet iemand nog iets anders wat het kan zijn of waar te beginnen met zoeken?

https://i.imgur.com/uqxd8a2.png

_________________
XT250 '84, XL250s '81, XL350R '87


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2016 3:09 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 17, 2012 2:32 pm
Berichten: 1100
Woonplaats: heemskerk
spoel doormeten (licht spoel)
geel/witte draad uit het blok ( in het rode stekertje naast de groen/rood draad van de neutraal swith) en dan tegen massa waarde moet tussen de 0,2 en 0,5 ohm liggen

en ook meten als ie warm is dan zal je zien dat die anders is geworden door de temp , hoeveel is dan de uitkomst op je vraag
spoel zit idd in het blok , linker carter

heeft die van jou een toerenteller ?? dan heb je er 1 die wel een weerstand zou moeten hebben :? :? :?

_________________
EERST LEZEN DAN DOEN !!!!!
If it works don't touch it !!!

8 x xl250 s 79 80 81 82
1 x xl250 R 83 MD03
1 x xl 500 s wit
2 x xl 500 R witte en rood
1 x xl 500 s 5000053 (rood) (sold)
500 R/S tracker
k 750 Army bike + side-car
Quad


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2016 6:17 pm 
Offline
Intense Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 20, 2011 11:15 am
Berichten: 129
dankje Navogreen!!! Ik ga 't proberen!

Nee geen toerenteller .. een MD01 model geloof ik

_________________
XT250 '84, XL250s '81, XL350R '87


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2016 11:22 am 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 17, 2012 2:32 pm
Berichten: 1100
Woonplaats: heemskerk
ok een geen weerstand dus, prima

Dat punt dat je High beam lichtje gaat branden :roll: :shock: ,

Om "des-functioneren" van de linker stuurschakelaar uit te sluiten (das de eerste waar je aan denk met dat high beam lampje )
volgende test : koplamp open zoek de blauw /wit draad , koppel deze los
koppel witte draad en de blauwe draad los van je voorlicht
Koppel die blauw/wit draad aan de witte draad van je koplamp , dan rijden , nu heb je linker schakelaar NIET in het systeem zitten, hij is gebypassed

_________________
EERST LEZEN DAN DOEN !!!!!
If it works don't touch it !!!

8 x xl250 s 79 80 81 82
1 x xl250 R 83 MD03
1 x xl 500 s wit
2 x xl 500 R witte en rood
1 x xl 500 s 5000053 (rood) (sold)
500 R/S tracker
k 750 Army bike + side-car
Quad


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2016 1:26 pm 
Offline
Intense Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 20, 2011 11:15 am
Berichten: 129
Ga dit weekend ermee aan de slag! :) ontzettend bedankt Navogreen!
Afbeelding
heb dit vrouwke verteld je te bedanken :P

_________________
XT250 '84, XL250s '81, XL350R '87


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2016 10:21 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 03, 2012 2:03 pm
Berichten: 2676
Woonplaats: Arnhem
moest u nog meer weten?

:mrgreen:

_________________
Airborne XL Arnhem

XL600 R 1985 OTR&fun
XL600RM 1986 woon/werk/reis

blok revisies
XL600R/RM/LM : 20x
XL600R 11:1 uitvoering : 1x
XL500 : 6x
XR250R : 1x


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 18, 2016 8:35 pm 
Offline
Intense Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 20, 2011 11:15 am
Berichten: 129
heb die wit/blauwe draad direct op de witte gezet om te bypassen en het licht dimde weer na 20 seconden.

TOen ik de weerstand wilde meten wist ik eigenlijk niet op welke stand de meter moest en kreeg geen nauwkeurige waarde, het bleef erg schommelen, maakt niet uit waar ik de weesrstand van probeerde te meten.


enig idee welke stand en of de draden goed zitten? :roll:


mod edit>ik heb je foto even verwijder ivm de grote

_________________
XT250 '84, XL250s '81, XL350R '87


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 18, 2016 9:43 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 17, 2012 2:32 pm
Berichten: 1100
Woonplaats: heemskerk
Ok schakelaar is het dus zeker niet
Draden zitten goed in je meter
Hij moet op doe 200 gezet worden 2 klikken terug
Dan even je pennen tegen elkaar , zal ie waarschijnlijk 0,3 of zo aangeven ( de weerstand van je meetsysteem)
Dan 1 op massa en dan 1 op die wit/geel draad , nu wat is het .....
Hier die 0,3 weer van af trekken
Das de weerstand van de spoel , bij warm rijden weer doen

_________________
EERST LEZEN DAN DOEN !!!!!
If it works don't touch it !!!

8 x xl250 s 79 80 81 82
1 x xl250 R 83 MD03
1 x xl 500 s wit
2 x xl 500 R witte en rood
1 x xl 500 s 5000053 (rood) (sold)
500 R/S tracker
k 750 Army bike + side-car
Quad


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2016 12:27 pm 
Offline
Intense Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 20, 2011 11:15 am
Berichten: 129
ok, probeer dit vanavond te doen! :)
Stell dat de weerstand niet goed is, dan is het de spoel. Maar is die te repareren? Zat te denken of ik anders het parkeer lichtje niet direct op de witte kan doen? Of trekt ie dan gelijk de accu leeg?

_________________
XT250 '84, XL250s '81, XL350R '87


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2016 8:50 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 17, 2012 2:32 pm
Berichten: 1100
Woonplaats: heemskerk
Parkeerlicht hoort op bruin , niet doen zo laten die gaat via je accu syteem , GEEN verbinging hier mee maken
Als die lichtspoel stuk is vinden we er wel 1 die nog goed is do not worry
Repareren en of opnieuw wikkelen is te doen , maar niet aan te bevelen
Eerst meten en zeker weten :wink: s

_________________
EERST LEZEN DAN DOEN !!!!!
If it works don't touch it !!!

8 x xl250 s 79 80 81 82
1 x xl250 R 83 MD03
1 x xl 500 s wit
2 x xl 500 R witte en rood
1 x xl 500 s 5000053 (rood) (sold)
500 R/S tracker
k 750 Army bike + side-car
Quad


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2016 10:04 pm 
Offline
Intense Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 20, 2011 11:15 am
Berichten: 129
met lauwe motor (1½- 2 uur stil) meet ik 0,3 - 0,4 , zou dus goed moeten zijn he? (pennen tegen elkaar 0,8 ohm en weerstand van de lichtspoel 1,2 )

Ik heb trouwens nu ook een vermoeden dat de batterij niet wordt opgeladen. Het parkeer lampje in de koplamp had iets van 4,9 volt. Ik zal de batterij even gaan meten nu.

Wat is de volgende stap Navo? :)
https://i.imgur.com/xG0T9Ga.jpg hier het goede schema

_________________
XT250 '84, XL250s '81, XL350R '87


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2016 10:26 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 17, 2012 2:32 pm
Berichten: 1100
Woonplaats: heemskerk
Lichtspoel waardes zijn nu idd ok
Goed gemeten :D
Ben wel benieuwed, meet een met echte koude motor en echt warm
Nu heb je eigenlijk een soort " tussen situatie" gemeten
Conditie accu is niet zo belangrijk
Wat wel belangrijk is is de laadstroom , laat motor lopen en bij ca 2500 toeren moet de polen op de accu ca 6,8 v meten
Bij stilstand op accu ca 5 v , wil zeggen dat er een cel stuk is, maar als je 6,8 meet met lopende motor moet alles het doen .
Accu kan er ook gewoon uit . :!:

_________________
EERST LEZEN DAN DOEN !!!!!
If it works don't touch it !!!

8 x xl250 s 79 80 81 82
1 x xl250 R 83 MD03
1 x xl 500 s wit
2 x xl 500 R witte en rood
1 x xl 500 s 5000053 (rood) (sold)
500 R/S tracker
k 750 Army bike + side-car
Quad


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling