Honda XL Forum

Forum voor en door Honda XL rijders
Het is nu do feb 29, 2024 4:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo aug 24, 2014 9:39 pm 
Offline
Verse Gebruiker

Geregistreerd: di jan 29, 2013 7:26 pm
Berichten: 49
Van het sloper top loper topic.
Heb mijn motorblok weer helemaal in elkaar.
Zit inmiddels weer in het frame.
Starten zonder luchtfilter en uitlaat, ging best prime.
Met uitlaat en luchtfilter huis, start hij wel, maar slaat weer af.
Choke nagekeken, slag tussen de 5-7 mm.
Als is draai aan de stationair toeren tal schroef, kan ik de tijd van
het lopen van de motor, wel beïnvloeden.
Kan iemand mij verder, waar ik nog meer kan zijn kijken. :x Voordat ik
de schuld ga geven aan de Carburateur. :mrgreen:
Alles is los geweest, he alle kabels de juiste speling gegeven.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 27, 2014 2:27 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 03, 2012 2:03 pm
Berichten: 2805
Woonplaats: Arnhem
je hebt het over de stationair schroef/..da's de gleuf/kartel schroef aan de rechterzijde vd carburateur.

Links zit een andere schroef: de luchtstelschroef.
-helemaal indraaien
-dan 3x 180 graden uitdraaien
-dan nog maximaal 1x 180 graden (dit is het regelgebied)

Bougie even schoon schuren van tevoren elektrode-afstand: 0,85-0,95 mm.

Probeer de motor te starten zónder het luchtfilter foam.


suc6 8)

_________________
Kamerado,
Home is where I maintain my XL

Airborne XL Arnhem

XL600 R 1985 OTR&fun
XL600RM 1986 woon/werk/reis


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 29, 2014 10:27 pm 
Offline
Verse Gebruiker

Geregistreerd: di jan 29, 2013 7:26 pm
Berichten: 49
Dag Flyer,

Dank je wel, ga ik morgen meteen doen. Dank jet wel :P
Zal het resultaat nog laten weten.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo aug 31, 2014 9:19 pm 
Offline
Verse Gebruiker

Geregistreerd: di jan 29, 2013 7:26 pm
Berichten: 49
Flyer, hij doet het !!!
Toch ook maar even een nieuwe bougie gekocht.
Ging toch niet helemaal vlekkeloos.
Op het momet dat ik dacht de carb. moet er maar uit.
Om deze eens goed schoon te maken.
Toch nog weer eens de slag van de choke bekeken, deze iets 1,5mm kleiner gezet, en ja Succes.

Vandaag een paar keer gestart, hij lijkt bijna een "One-Kick-Wonder"
Lucht schroef stond bijna 3x 360 Graden open.

Heb nog niet gereden, zal later in de week wel gebeuren. Kan eigenlijk niet wachten. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo aug 31, 2014 10:19 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 03, 2012 2:03 pm
Berichten: 2805
Woonplaats: Arnhem
veeeeeeeel plezier toegewenst :!:

Soms valt het wel mee en zijn de oplossingen simpel.
Carburateur kan soms door een simpel dingetje ontregeld zijn.
Er zitten zóveel kanaaltjes in die allemaal samenwerken dat het soms moeilijk te vinden is wat er nou precies loos is..

Misschien was de schachtlengte van je oude bougie wel verkeerd.
Dan komt de vonk niet op de juiste plaats van het mengsel en dat beïnvloed het starten vd motor ook..
Originele Honda spullen inkopen werkt het beste.

Maar jouwe loopt!
Dat horen we graag :D

_________________
Kamerado,
Home is where I maintain my XL

Airborne XL Arnhem

XL600 R 1985 OTR&fun
XL600RM 1986 woon/werk/reis


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling