Honda XL Forum

Forum voor en door Honda XL rijders
Het is nu di jan 14, 2025 8:15 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jun 09, 2009 10:53 am 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 26, 2006 2:21 am
Berichten: 2206
Woonplaats: Oosterblokker
hier een mooi filmpje hoe je je distributieketting vervangt :


http://www.youtube.com/watch?v=nQMFq5jGTWw

http://www.youtube.com/watch?v=M2YPgV3l_As

_________________
XL 250 K3 1976
XL 250 K4 1977
XL 600 R 1983 2x
XL 600 R 1985 2x
XL 600 R 1988
XL 600 R 1989
XL 600 LM 1986
XL 600 RM 1986


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 09, 2009 6:51 pm 
Offline
Intense Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 14, 2008 4:34 pm
Berichten: 168
Woonplaats: ergens in groningen
ideaal ik ga vrijdag ook mij ketting vervangen dus altijd makkelijk zo'n filmpje

_________________
honda xl 250 r (MD03)
sachs madass 50 (met 110cc) (H)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 09, 2009 9:29 pm 
Offline
Mr. XL Meeting 2022
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 18, 2007 4:36 pm
Berichten: 690
Woonplaats: Voorst
Met 1 hand en in de zandbak, knap hoor :mrgreen:
Leuk filmpje, geinig om te zien hoe een ander het doet. Nog even een kleine aanvulling, het nokkenastandwiel heeft aan de achterzijde twee streepjes die gelijk met de bovenkant van de cylinderkop moeten staan als de zuiger op bdp (T-merk) staat. De boutjes in het kleppendeksel moeten wel op een bepaalde volgorde (zie wphb) aangedraaid worden. En tot slot het buisje wat de beste man er uithaalde om de ketting te verwijderen en waarvan hij niet wist waar het voor diende, is het oliekanaal voor de smering vd nokkenas, erg belangrijk dus!

_________________
XL 250S 1981
XL 250S 1980
XL 250S 1978
XL 500S 1981
XR 600R 1987
XRV 750 Africa twin 1998
_______________________
The last day of old technology is better than the first day of new technology.
Zoals het xlletje thuis tikt, tikt hij nergens.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 10, 2009 9:39 pm 
Offline
Maniakale Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 23, 2009 6:25 pm
Berichten: 213
Woonplaats: Meppel
Wel geinig om te zien!
Jammer dat het geen XL600R was dan had ik er ook wat aan... :lol:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 10, 2009 9:42 pm 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 26, 2006 2:21 am
Berichten: 2206
Woonplaats: Oosterblokker
nou ...als je dit filmpje goed bekijkt , en je kijkt eens rustig naar je 600 blok , dan kun je daar de ketting ook wel van vervangen . zoals ik het gezien heb is het nagenoeg hetzelfde...(alleen de spanner werkt anders)

oh ja ...en je blok moet eruit :mrgreen:

_________________
XL 250 K3 1976
XL 250 K4 1977
XL 600 R 1983 2x
XL 600 R 1985 2x
XL 600 R 1988
XL 600 R 1989
XL 600 LM 1986
XL 600 RM 1986


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 21, 2009 4:29 pm 
Offline
Verse Gebruiker

Geregistreerd: wo mei 30, 2007 9:15 pm
Berichten: 43
Woonplaats: amsterdam
Mooie filmpjes en een mooie aanvulling op het werkplaats handboek, zeker als je binnenkort je ketting wilt vervangen.
Ik heb nog wel wat vragen:
1. Op het filmje word er met een luchtdruk sleutel gewerkt om de as moer los en vast te maken. Moet je het op die manier doen of volstaat een gewone sleutel ?
2. Is het niet nodig om met een moment sleutel de bouten weer aan te trekken ?
3. Is het werkelijk zo "simpel" als het eruit ziet ?
Alvast bedankt
Peter

_________________
XL 250 s, sinds 29 mei 2007 in bezit.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 21, 2009 4:42 pm 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 26, 2006 2:21 am
Berichten: 2206
Woonplaats: Oosterblokker
luchtsleutel maakt het een stuk eenvoudiger om de moer los te krijgen , het kan ook met een gewone sleutel (doe een doek tussen de tandwielen om het geheel vast te laten lopen)

momentsleutel is zeker aan te raden als je nog niet zo veel "feeling" hebt met aandraaimomenten.

en op zich is het natuurlijk net zo simpel als het filmpje laat zien (denk dat dat ook een beetje de bedoeling van het filmpje is geweest , per slot van rekening doet ie het nog met 1 hand ook :mrgreen: )

_________________
XL 250 K3 1976
XL 250 K4 1977
XL 600 R 1983 2x
XL 600 R 1985 2x
XL 600 R 1988
XL 600 R 1989
XL 600 LM 1986
XL 600 RM 1986


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 05, 2009 11:42 pm 
Offline
Gebruiker

Geregistreerd: wo sep 24, 2008 8:30 am
Berichten: 95
Kijk, dit soort filmpjes, daar heb je wat aan! 8)

_________________
Als je het niet kunt fixen met een multimeter heb je een mechanisch probleem...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling