Honda XL Forum

Forum voor en door Honda XL rijders
Het is nu wo jul 18, 2018 5:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jul 17, 2010 5:29 pm 
Offline
Verse Gebruiker

Geregistreerd: zo jul 11, 2010 7:45 pm
Berichten: 10
Woonplaats: Helmond
Nou paar weken terug een Honda Xl 500 R uit 1982 gekocht.
Mijn enige eis was eigenlijk dat ie liep, schakelde en remde (Had ik nou maar meer eisen gesteld :!: :!: :!: )
Nou dat deed ie dus ook :D tot de volgende dag :?
Dacht die dag lekker stukje "crossen" nou dat werd dus me eerste wandeling :( terwijl die gozert me de dag ervoor nog gezegd had nee nooit geen problemen mee gehad :x Yeah Right !! :x
Maar goed kan me er erg kwaad over maken maar heb besloten dat niet te doen en hierbij wat foto's van de resultaten tot nu toe !
Oftwel niet "crossen" maar veel sleutelen :arrow: Stiekem toch ook erg leuk :roll:


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Alles er af zodat we de carb eens kunnen reinigen en waarrempel hij ronkt weer !!
05072010005.jpg
05072010005.jpg [ 176.11 KiB | 3581 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 17, 2010 5:31 pm 
Offline
Verse Gebruiker

Geregistreerd: zo jul 11, 2010 7:45 pm
Berichten: 10
Woonplaats: Helmond
Helaas was de blijdschap niet van lange duur :!:
Hij lijkt olie uit de klepdeksel dus besloten het blok er maar onder uit te halen en te zien wat we er van kunnen maken :!:


Bijlagen:
17072010009.jpg
17072010009.jpg [ 184.18 KiB | 3574 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 17, 2010 5:59 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 03, 2009 6:07 pm
Berichten: 355
Woonplaats: Den Bosch
Heb je geen proefrit gemaakt dan ? Niet dat je dan alle mankementen tegen komt, maar als ie tijdens je eerste rit zo afhaakt is er toch wel iets mis met die fiets. Ik ging mijn geld terug halen bij die verkoper .......

_________________
XL-less


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 17, 2010 6:33 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 24, 2008 11:47 am
Berichten: 2565
Woonplaats: Zuid-Holland
Eeh welkom hier en goed bezig,wie XL wil rijden moet kunnen sleutelen anders is het meestal maar van korte duur.
Jij bent er gelijk maar mee begonnen,goed bezig :mrgreen:
Je hebt nu het blok eronder vandaan dus kun je alle kanten goed bekijken,zou in ieder geval het kleppendeksel even lichten,distr ketting checken en oliefilter reinigen.

Groeten Kees.

_________________
Een dag niet gelachen is n dag niet geleefd


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 17, 2010 8:26 pm 
Offline
Verse Gebruiker

Geregistreerd: zo jul 11, 2010 7:45 pm
Berichten: 10
Woonplaats: Helmond
IK heb wel een proefrit gemaakt en daar heb ik geen mankementen ondervonden die ik de dag na vervoer ondervond :?
Ik denk dat de fout is geweest dat hij tijdelijk in de aanhangwagen heeft gelegen ipv gestaan dus zal dat ook in de toekomst niet meer doen :!:

Kleppendeksel ligt er al af maar wat zou ik aan de d-ketting moeten zien vanaf daar ?

Grtz F


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 17, 2010 10:29 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 24, 2008 11:47 am
Berichten: 2565
Woonplaats: Zuid-Holland
ffhjansen schreef:

Kleppendeksel ligt er al af maar wat zou ik aan de d-ketting moeten zien vanaf daar ?

Grtz F


Of de ketting nog goed op spanning is,dus niet te lang/versleten zeg maar.
Zijn de nokkenas en tuimelaars ook nog ok ?

Eeeh foto,s van operaties zijn we dol op btw :wink:

Groeten Kees.

_________________
Een dag niet gelachen is n dag niet geleefd


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2010 10:25 am 
Offline
Verse Gebruiker

Geregistreerd: zo jul 11, 2010 7:45 pm
Berichten: 10
Woonplaats: Helmond
Het blok staat niet bij mij thuis maar zal er van de week eens een paar kiekjes van maken !
Hopelijk schrikken jullie niet te erg 8)

Grtz F


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2010 1:48 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 13, 2007 9:36 am
Berichten: 431
och arm motortje, net van eigenaar gewisseld en meteen uitelkaar gehaald. :D

vertel eens hoe ie er mee ophield?

in volle vaart?
geen vonk?
geen benzine?
geen kompressie meer?
luid geratel of getik?

grt joachim


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2010 8:18 pm 
Offline
Verse Gebruiker

Geregistreerd: zo jul 11, 2010 7:45 pm
Berichten: 10
Woonplaats: Helmond
We waren lekkker aan het rijden
Ik wil gas geven....en hij leek te verzuipen en er kwam veel rook cilinder :?
Ik controleer me choke maar die stond echt dicht :!:
Probeer nog eens gas bij te geven maar nope dat was het :(
Na een 25 keer kicken heb ik besloten de moed op te geven
Na een 25 tal passen kan ik het niet laten en na een 10-tal kicken weer een teken van leven :)
Helaas niet voor lang :?
Vervolgens toch maar (via wat gangetjes) naar huis gelopen :roll:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2010 10:40 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 13, 2007 9:36 am
Berichten: 431
ah, in volle vaart dr mee opgehouden.

wel erg moedig om meteen de hele motor er onderuit te halen :wink:

had je daar een reden voor?

het had ook gewoon een vuiltje in carb kunnen zijn. of bougie die er mee ophield.

ik mag hopen dat je dat allemaal gesject hebt?

grt joachim


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 24, 2010 7:30 am 
Offline
Verse Gebruiker

Geregistreerd: zo jul 11, 2010 7:45 pm
Berichten: 10
Woonplaats: Helmond
Bougie en Carb heb ik inderdaad eerst schoongemaakt maar toen liep ie wel maar gaf ie rook signalen. Bij Nader onderzoek bleek dat de vorige eigenaar te veel vloeibare pakking aan de ene kant had gedaan en dus niks meer over had voor de andere kant.
Ik heb besloten dat voorlopig even te fixen en te kijken of ie dan blijft lopen nof dat we inderdaad alles uit elkaar gaan halen :!:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 24, 2010 9:24 am 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 13, 2007 9:36 am
Berichten: 431
is het olie rook? heel wit?

dan kan het ook zijn dat je koppakking lekt daar waar de olie leiding zit. (die zit rechts achter rond kopbout)



die gooit dan pure olie in je cillinder waar de bougie direct van vet slaat.

voel maar even of de kopbouten wel goed vast zitten. (vooral die binnen de kleppen deksel en aan de onderkant van de kop)

grt joachim


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 31, 2010 5:20 pm 
Offline
Verse Gebruiker

Geregistreerd: zo jul 11, 2010 7:45 pm
Berichten: 10
Woonplaats: Helmond
Nou hij lijkt weer te lopen maar er komt idd nog ergens witte rook vandaan !
De bouten lijken goed vast te zitten en de rook lijkt voornamelijk uit de aansluiting van het uitlaat spruitstuk te komen dus eerdaags toch maar even nieuwe pakkingen halen.

Helaas nog niet op kunnen rijden want dat gaat nl erg moeilijk zonder ketting en remmen 8)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 31, 2010 8:50 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 13, 2007 9:36 am
Berichten: 431
dat klinkt als een lekke koppakking,

maar het kan ook een scheurtje zijn tussen de klepzetingen. dan gaat ie lekken naar buiten toe. (en komt precies uit in de koeltunnel tussen uitlaatpoort en bougie.)

let er op bij vervangen van de koppakking dat je de kleppen goed schoonmaakt en controleerd op haarscheurtjes tussen de kleppen.

grt joachim

ps neem de metalen koppakking. (meerdere laagjes)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo aug 01, 2010 11:09 am 
Offline
Verse Gebruiker

Geregistreerd: zo jul 11, 2010 7:45 pm
Berichten: 10
Woonplaats: Helmond
Citaat:
maar het kan ook een scheurtje zijn tussen de klepzetingen. dan gaat ie lekken naar buiten toe. (en komt precies uit in de koeltunnel tussen uitlaatpoort en bougie.)


Ik weet niet wat een klepzetting :oops: is maar het klinkt wel het meest waarschijnlijk aangezien het daar idd nat is :!:
Dus dan moet de kop er in zijn geheel af om dat te kunnen verhelpen ?

Grtz F


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling