Nou, eens even proberen of het me lukt om een foto van me XL te plaatsen op het forum....
Het ging zo goed dat ik er maar meteen drie heb gedaan...
Ff wat geschiedenis van de motor: in Nederland op de weg gekomen in 1983. Ik heb haar sinds 1992 met 18000 kms. Van de vorige eigenaar weet ik niets meer.
Van 1992 tot 1997 is ze gebruikt als dagelijks vervoer. Crossen deed ze in bouwputten rond Zoetermeer en Den Haag. In 1996 is ze gerenoveerd. Toen heb ik het frame en de achterbrug in de tuin opnieuw gespoten. Vanaf 1998 is ze een "zomerfiets".
De grootste reparatie (1993) bestond uit een nieuwe krukas. Dit onderdeel koste toentertijd 1500 gulden bij Honda Nederland. Vlak voordat de krukas de geest gaf waren het cilinder oppervlak en de zuiger vernieuwd.
Ze (en ik) is ongeveer 6x gecrasht door een achterwiel wat in de bocht wegslipte. 3x doordat ik wat te enthousiast aan het gas hing en achterover kukelde en 1x omdat ik in een wheelie tegen een (fietspad) verkeersbord knalde. Dit is meteen de meest gênante situatie die ik met de motor heb meegemaakt, want het was voor me schoolplein....
De hoogste snelheidsboete was voor 148 km/h waar 120 km/h was toegestaan. De meeste boetes zijn "gewonnen" voor niet correct voorsorteren (voordringen bij stoplichten) en tussen de file doorrijden op de A12 (dat mocht toen nog niet). Het laatste wat ik door onvoorzichtigheid gesloopt heb zijn de spiegels. Dat was vorig jaar.
Op dit moment staan er 42000 kms op de teller. Heeft ze twee lekke banden, mist ze de spiegels en heeft ze het olieverbruik van een twee-takt. Ook is de compressie als van een dode vis, maar dat komt vast omdat ze alweer een jaartje droog staat in het cilindertje...