Honda XL Forum

Forum voor en door Honda XL rijders
Het is nu za aug 13, 2022 5:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 199 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma sep 17, 2018 2:27 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
Aktueller Tachometerstand: 220.630km

"Dr. Gabi" bei der 3.000km-Inspektion. Er macht Zusatzmessungen an einem Teil der LiMa alias Dynamo.

Die sogenannte Zündladespule (ZLSp) bedarf jederzeit besonderes Augenmerk, denn sie geht an meiner HONDA XL600R PD03 regelmäßig kaputt. Drei teildefekte LiMa verteilt über einen Zeitraum von 29 Jahren habe ich bereits!
Dr. Gabi nimmt deshalb zusätzliche Messwerte auf, die die Entwicklung der ZLSp dokumentieren sollen, denn die Messung des Widerstands (R) ist ohne große Aussagekraft. Es werden von mir die generierte Spannung (U) und der generierte Strom (I) direkt an der Quelle beim Starten der Maschine gemessen und mit diesen Werten die generierte elektrische Leistung beim Start [Startleistung (P)] der Spule berechnet.

Die 1.000W starke METABO-Bohrmaschine dient als Elektroantrieb auf der Kurbelwelle und simuliert das Antreten beim Starten des Motors. Das digitale Multimeter auf dem Boden misst mit einem Spezialkabel Strom und Spannung direkt an der ZLSp.

Meiner derzeitigen LiMa geht es nicht besonders gut, die Entwicklung der Werte von Spannung und Startleistung sind miserabel. Nach 6 Jahren und 41.000km sind beide um gut 25% gesunken! Den schlechten Zustand des Dynamos merke ich natürlich besonders daran, daß meine XL600R nicht gut startet. Der Zündfunke ist nicht mehr so stark wie zu Anfang. Ich muß eine Lösung für dieses Problem entwickeln.
–-------------------------------------------------------------

Huidige snelheidsmeterweergave: 220.630km

"Dr. Gabi" op de inspectie van 3.000 km. Hij maakt aanvullende metingen aan een deel van de LiMa aka Dynamo.

De zogeheten Zündladespule (ZLSp) vereist altijd speciale aandacht, omdat deze regelmatig breekt met mijn HONDA XL600R PD03. Drie gedeeltelijke defecten LiMa verdeeld over een periode van 29 jaar die ik al heb!

Dr. Gabi neemt daarom extra meetwaarden aan, die de ontwikkeling van de ZLSp moeten documenteren, omdat de meting van de weerstand (R) niet erg zinvol is. De gegenereerde spanning (U) en de gegenereerde stroom (I) worden direct bij de bron gemeten bij het starten van de machine en deze waarden worden gebruikt om het gegenereerde elektrische vermogen aan het begin [startvermogen (P)] van de spoel te berekenen.

De METABO-boormachine van 1.000 kW werkt als een elektrische aandrijving op de krukas en simuleert het starten wanneer de motor wordt gestart. De digitale multimeter op de grond gebruikt een speciale kabel om stroom en spanning direct op de ZLSp te meten.

Mijn huidige LiMa doet het niet erg goed, de ontwikkeling van de waarden van spanning en startprestaties zijn ellendig. Na 6 jaar en 41.000km daalden beide met meer dan 25%! Natuurlijk merk ik de slechte staat van de Dynamo dat mijn XL600R niet goed start. De vonk is niet zo sterk als in het begin. Ik moet een oplossing voor dit probleem ontwikkelen.
.
Bijlage:
IMG_2275-256kb.jpg
IMG_2275-256kb.jpg [ 246.74 KiB | 5472 keer bekeken ]

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 234.000 km/145400 mls
17. April 2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
28. April 2022: 39 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 20, 2018 12:38 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
Nachtrag:
Dies ist die Lichtmaschiene (LiMa) der XL600R mit der problematischen Zündladespule (ZLSp)!

Addendum:
dit is de dynamo (LiMa) van de XL600R met de problematische Bobine (ZLSp)!
Bijlage:
LiMa-ZLSp.JPG
LiMa-ZLSp.JPG [ 61.69 KiB | 5454 keer bekeken ]

.
Bijlage:
LiMa-ZLSp-2.jpg
LiMa-ZLSp-2.jpg [ 68.7 KiB | 5454 keer bekeken ]

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 234.000 km/145400 mls
17. April 2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
28. April 2022: 39 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 18, 2018 2:46 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
Vierte Lichtmaschine tot! XL600R steht still.
De vierde dode dynamo! XL600R stopt.

Bijlage:
IMG_2286-256kb.jpg
IMG_2286-256kb.jpg [ 186.75 KiB | 5409 keer bekeken ]

.
Idylle? Fast, wäre da nicht ein kleiner Makel! Der Motor meiner XL600R ist tot und gibt keinen Mucks von sich. Motorpanne! Meine vierte Lichtmaschine ist abgeraucht!

Auf der Rückreise am Montag 15. Oktober 2018 von einer 200km langen Geländeausfahrt in Hemmooor, Norddeutschland kam ich nur bis Hovelgönne, 21km vor Oldenburg. Bei Tempo 90 auf der B211 starb urplötzlich der Motor ab, als wenn einer den Stecker gezogen hätte und startete trotz Vollgas geben nicht wieder neu. Kein Funken mehr!
–--------------------------
Idylle? Bijna, het zou geen kleine fout zijn! De motor van mijn XL600R is dood en maakt geen geluid. Motorstoring! Mijn vierde dynamo heeft gerookt!

Op de terugreis op maandag 15 oktober 2018 van een 200 km lange roadtrip in Hemmooor, Noord-Duitsland, kwam ik alleen maar naar Hovelgönne, op 21 km van Oldenburg. Op snelheid 90 op de B211 stierf plotseling de motor, alsof iemand de stekker had getrokken en startte ondanks vol gas niet opnieuw te geven. Geen vonken meer!
Bijlage:
IMG_2294-256kb.jpg
IMG_2294-256kb.jpg [ 170.76 KiB | 5409 keer bekeken ]

.
Nach 2h startete sie, als wäre nix geschehen und ich kam bis in die Oldenburger Innenstadt als sie ein zweites Mal den Geist aufgab. Dann ging gar nix mehr!

Vor meiner Abreise hatte ich noch frisch Inspektion gemacht, bei der „Dr. Gabi“ Zusatzmessungen an der problematischen Zündladespule der LiMa durchgeführt hatte. Die Werte waren zwar schlecht, aber nicht hoffnungslos gewesen.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na 2 uur begon ze alsof er niets was gebeurd en ik kwam naar het centrum van Oldenburg toen ze de geest een tweede keer opgaf. Dan is er niets meer over!

Voor mijn vertrek had ik een nieuwe inspectie gedaan bij de "Dr. Gabi "had aanvullende metingen uitgevoerd aan de problematische ontstekingsladingspoel van de LiMa (dynamo). De waarden waren slecht, maar niet hopeloos.
Afbeelding
.
Ein wahrer Freund aus Bremen (Hammergott) half mir und meinem Moped in Not! Um 9 Uhr Abends waren wir in Düsseldorf mit seinen VW Bulli und ER war Nachts um 2 Uhr wieder in Bremen und bekam 2,5h Schlaf.
--------------------------------------
Een echte vriend uit Bremen (Hammergott) heeft mij en mijn bromfiets in nood geholpen! Om 9 uur in de avond waren we in Düsseldorf met zijn VW Bulli en om 2 uur was hij 's nachts terug in Bremen en kreeg hij 2,5 uur slaap.
Bijlage:
IMG_2289-256kb.jpg
IMG_2289-256kb.jpg [ 244.89 KiB | 5409 keer bekeken ]

.
Am Mittwoch (17. Okt.) machte ich dann erneute Messungen an der LiMa mit dem Ergebnis: Vierte LiMa tot!

Messergebnisse:
Der wichtigste Wert ist die generierte Wechselspannung der ZLSp beim Starten. Dieser Wert beträgt bei einer neuen ZLSp zwischen 70V und 80V. Bei der Inspektion war es noch ~50V. Eine defekte LiMa liefert nur noch 30V-40V. Meine LiMa gibt jetzt nur noch 32V ab.

Durch die Messung des generierten Stroms bin ich in der Lage auch die generierte elektrische Leistung beim Startvorgang zu vergleichen. Bei einer neuen LiMa werden rund 10W erzeugt, bei der letzten Inspektion waren es noch 6,6W, jetzt sind es nur noch 4,4W.

Ein weiterer wichtiger Wert bei Spulen ist die ihnen innewohnende Induktivität, gemessen in Milli Henry (mH). Als sie neu war lag der Wert der ZLSp bei 972mH. Im Laufe der Zeit sank er immer weiter ab. Jetzt sind es nur noch 27mH.

Den einzigen Wert, den das HONDA-Manual auf 17-2 zur ZLSp angibt ist der (ohmsche) Widerstand. Der soll zwischen 235Ω und 320 Ω liegen. Gemessen habe ich jetzt 210 Ω. Der Widerstand ist also nur leicht drunter. Doch weitere Messungen zeigen, daß die CDI auch bei weit höheren Widerständen noch arbeitet. Die Messung des Widerstands zur Zustandsbestimmung ist also sinnlos. Allein die erzeugte Spannung ist aussagekräftig.

Meine 4. LiMa lebte nur 41.802km und 6 Jahre 5 Monate und kostete 2012 gut 500€!

Die durchschnittliche Lebensdauer einer neuen originalen HONDA-LiMa liegt bei 60.000km.
Meine 600R steht jetzt still bis ich sie repariert habe.
–---------------------------------------------------------------------------
Op woensdag (17 oktober) heb ik wat nieuwe metingen gedaan aan de LiMa met als resultaat: Vierde LiMa dood!

Meetresultaten:
De belangrijkste waarde is de gegenereerde wisselspanning van de ZLSp bij het opstarten. Deze waarde ligt tussen 70V en 80V voor een nieuwe ZLSp. Bij de inspectie was het nog steeds ~ 50V. Een defecte LiMa levert slechts 30V-40V. Mijn LiMa is nu slechts 32V.

Door de gegenereerde stroom te meten, kan ik ook het opgewekte elektrische vermogen tijdens het opstartproces met elkaar vergelijken. Met een nieuwe LiMa wordt ongeveer 10W gegenereerd, bij de laatste inspectie was het nog steeds 6,6W, nu is het slechts 4,4W.

Een andere belangrijke waarde in spoelen is hun inherente inductie, gemeten in Milli Henry (mH). Toen het nieuw was, bedroeg de waarde van ZLSp 972mH. Na verloop van tijd zonk hij verder en verder weg. Nu is het slechts 27mH.

De enige waarde gegeven door de HONDA handleiding op 17-2 van de ZLSp is de (ohmse) weerstand. Het moet tussen 235Ω en 320Ω zijn. Ik heb nu 210 Ω gemeten. De weerstand is slechts iets lager. Maar verdere metingen tonen aan dat de CDI nog steeds werkt met veel hogere weerstanden. Het meten van de weerstand om de toestand te bepalen is daarom zinloos. Maar de opgewekte spanning is zinvol.

Mijn 4e LiMa leefde slechts 41.802km en 6 jaar 5 maanden en kostte in 2012 een goede 500 €!

De gemiddelde levensduur van een nieuwe originele HONDA LiMa is 60.000 km.
Mijn 600R rust nu totdat ik het herstel.

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 234.000 km/145400 mls
17. April 2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
28. April 2022: 39 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 31, 2018 3:37 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
Bijlage:
IMG_2307-256kb.jpg
IMG_2307-256kb.jpg [ 200.18 KiB | 5373 keer bekeken ]

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 234.000 km/145400 mls
17. April 2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
28. April 2022: 39 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 02, 2018 5:24 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
Mijn 4e dynamo (duits LiMa) leefde slechts 41.802km en 6 jaar 5 maanden en kostete in 2012 een goede 500 €!

De installatie vond plaats op een kilometerstand van 179.849 km op 1 mei 2012 en ze stierf op maandag 15 oktober 2018 op een kilometerstand van 221.651 km voor Oldenburg.

Vóór de installatie en tijdens het gebruik en aan het eind heb ik tijdens de 3.000 km inspecties verschillende waarden van de ontstekingscharge-spoel (ZLSp) in de dynamo vastgelegd en kan nu hun "Curriculum Vitae" in verschillende diagrammen weergeven: Weerstand in ohm, inductie in millihenry (mH) , Voltage gegenereerd in volt (V), als het elektrisch vermogen in Watt (W).

Op de X-as wordt de kilometerstand van de ZLSp weergegeven.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Meine 4. LiMa lebte nur 41.802km und 6 Jahre 5 Monate und kostete 2012 gut 500€!

Ihr Einbau fand bei einem Tachostand von 179.849km am 1. Mai 2012 statt und sie ist am Montag 15. Oktober 2018 bei einem Tachostand von 221.651km vor Oldenburg „verstorben“.

Vor dem Einbau und während des Betriebs und am Ende habe ich bei den 3.000km-Inspektionen verschiedene Meßwerte der Zündladespule (ZLSp) im Dynamo aufgenommen und kann nun ihren „Lebenslauf“ in diversen Diagrammen darstellen: Widerstand in Ohm, Induktivität in Millihenry (mH), generierte Spannung in Volt (V), wie die elektrische Leistung in Watt (W).

Die X-Achse zeigt die Laufleistung der ZLSp in Kilometer.
.
Bijlage:
Widerstand-ZLSp.jpg
Widerstand-ZLSp.jpg [ 63.97 KiB | 5362 keer bekeken ]

.
Bijlage:
Induktivität-ZLSp.jpg
Induktivität-ZLSp.jpg [ 68.42 KiB | 5362 keer bekeken ]

.
Bijlage:
GenerierteSpannung-ZLSp.jpg
GenerierteSpannung-ZLSp.jpg [ 53.84 KiB | 5362 keer bekeken ]

.
Bijlage:
Leistung-ZLSp.jpg
Leistung-ZLSp.jpg [ 60 KiB | 5362 keer bekeken ]

.

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 234.000 km/145400 mls
17. April 2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
28. April 2022: 39 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 11, 2018 4:09 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
Hoi jongens

Dit is mijn experimentele opstelling voor het programmeren van de DC-CDI-P thuis:
So sieht mein experimenteller Aufbau zum Programmieren der DC-CDI-P Zuhause aus:
So looks my experimental construction to program my DC-CDI-P at home:
.
Bijlage:
IMG_2339-paint-256kb.jpg
IMG_2339-paint-256kb.jpg [ 205.04 KiB | 5264 keer bekeken ]

Op 7 december 2018 heb ik mijn eerste eigen programmering van een DC-CDI-P met succes afgerond! 8)
Ich habe am 7. Dez. 2018 meine erste eigene Programmierung einer DC-CDI-P erfolgreich durchgeführt!
On 7 december 2018 I sucessfully programmed my first own Program in a DC-CDI-P !


Mijn gelijkstroom - ontsteking is nu klaar voor installatie! :D
Meine Gleichstrom-Zündung ist jetzt bereit für den Einbau!
My DC-ignition is ready now for mounting!

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 234.000 km/145400 mls
17. April 2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
28. April 2022: 39 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 04, 2019 5:20 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
My DC-ignition-installation status: Pending.

Mijn DC-ignition-installatiestatus: In behandeling.

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 234.000 km/145400 mls
17. April 2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
28. April 2022: 39 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 19, 2019 2:43 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
Hoi mensen

GABRIEL BACK ON THE ROAD AGAIN! The new DC-CDI-P works flawless!

There is good news! Since my alternative to the damned dead dynamo – my new IGNITECH SPARKER DC-CDI-P – is ready for installation but due to bad weather wasn’t installed, last week end it was installed and tested thanx to nice pre-spring in Düsseldorf.

The 1st try was a failure – power supply didn’t reach the unit – the 2nd was successful when supply was accomplished. That happened on Friday 15. Febr. On Sunday 17. Febr. I made my first testride around the block, afterwards I rode to the next bike-meeting-point “Café Hubraum” in Solingen (2x35km) for sex, drugs an’rock’an’roll.

Result testride: The new DC-CDI-P works, and this flawless and inconspicuous. Short: Everything is fine! Really fine! :lol:

Now the next step is the optimizing of the ignition timing characteristic.
---------------------------------------------------------------------------------
GABRIEL TERUG OP DE WEG OPNIEUW! De nieuwe DC-CDI-P werkt foutloos!

Er is goed nieuws! Sinds mijn alternatief voor de verdomde dode dynamo - mijn nieuwe IGNITECH SPARKER DC-CDI-P - is klaar voor installatie maar vanwege het slechte weer niet is geïnstalleerd, vorige week was het geinstalleerd en getest tot een mooie pre-lente in Düsseldorf.

De eerste poging was een mislukking - de voeding bereikte de eenheid niet - de 2e was succesvol toen het aanbod werd voltooid. Dat gebeurde op vrijdag 15. Febr. Op zondag 17. Febr. Ik maakte mijn eerste testrit door het blok, nadien reed ik naar het volgende fiets-ontmoetingspunt "Café Hubraum" in Solingen (2x35km) voor seks, drugs en anrock''roll.

Resultaat testrit: De nieuwe DC-CDI-P werkt, en dit is foutloos en onopvallend. Kort: alles is goed! Heel goed! :lol:

Nu is de volgende stap het optimaliseren van de ontstekingstijdstipkarakteristiek.

Groetjes Gabriel

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 234.000 km/145400 mls
17. April 2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
28. April 2022: 39 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 12, 2019 3:46 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
Hi guys

Gabriels XL600R on the bike power testing station at MHG-Neuss again.
Bijlage:
RPSt.jpg
RPSt.jpg [ 126.32 KiB | 4844 keer bekeken ]

.
Now I am testing an ability of my new SPARKER DC-CDI-P: I run diverse ignition points from 20° to 33° to optimize the motors performance.

All nine runs contain different ignition advance:

No. Ignition advance [°] RPM
1 ..............20 ...............3.000
2 ..............22 ...............3.000
3 ..............24 ...............3.000
4 ..............26 ...............3.000
5 .............28 ...............3.500
6 .............30 ...............3.500
7 .............31 ...............3.500
8 .............32 ...............4.000
9 .............33 ...............4.500

The notebook in front is for programming my DC-CDI-P.


Bijlagen:
Messung 1-5.pdf [208.71 KiB]
227 keer gedownload
Messung 6-9.pdf [205.02 KiB]
208 keer gedownload
Messung 1-5.pdf [208.71 KiB]
198 keer gedownload

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 234.000 km/145400 mls
17. April 2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
28. April 2022: 39 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Laatst bijgewerkt door Gabriel op di maart 12, 2019 3:56 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 12, 2019 3:51 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
The result of the first five measurements 1-5 in 2° steps shows the following graph:
Bijlage:
Messung 1-5.pdf [208.71 KiB]
211 keer gedownload

.
Amazing! Already with 20° ignition advance the engine generates 40PS!
The result of the last four measurements 6-9 in 1° steps shows the next graph:
Bijlage:
Messung 6-9.pdf [205.02 KiB]
213 keer gedownload

This motor has already lost 3PS after a distance of 25.000km. Now is generates 42PS with 26° to 33° ignition advance programmed.

And showing the photos as usual does not work properly.

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 234.000 km/145400 mls
17. April 2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
28. April 2022: 39 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 14, 2019 11:40 pm 
Offline
XL Gebruiker

Geregistreerd: do jul 16, 2009 1:53 pm
Berichten: 2347
Woonplaats: Antwerpen/Utrecht
Can barely believe you let someone on your bike ;) Just kidding haha

Good to see you are making progress!

Keep us updated

_________________
Honda XL werkplaatshandboeken:
Helaas offline...

robertvdmm schreef:
sjeesus joker, jij durft!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 06, 2019 2:53 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
Hey Joker

if it's the right one - big single bike expert - I don't mind.

Citaat:
Can barely believe you let someone on your bike

In this case it was unavoidable.

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 234.000 km/145400 mls
17. April 2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
28. April 2022: 39 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 04, 2019 4:58 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
Gabriel beim HOC-Treffen im Vereinigten Königreich!

Vom 19. bis 28. Sept. 2019 machten wir, meine XL600R und ich, eine Tour nach England. Das Treffen des britischen Hondabesitzerclubs (HOC) in Seawick, Essex, war unser Ziel! Von Düsseldorf nach Calais, FR sind es 410km und von Dover, GB nach Seawick an der Nordsee sind es nur 220km. Dabei führt kein Weg an London vorbei, weil nur dort Brücken über die Thames vorhanden sind.

Ab Dover funktioniert mein Navi Garmin Zumo660 plötzlich nicht mehr und ich bin orientierungslos. Meine Karten habe ich leider Zuhause gelassen. Ich weiß nur noch, ich muß über London nach Seawick. Ich bin auf der Autobahn M20 und mache einen Halt, um eine Straßenkarte zu finden. Ich stoppe an einem Cafe, das plötzlich am Wegesrand des M20 aus dem Nichts auftaucht: DIZZY’s CAFE!
----------------------------------------------------
GB:
From September 19th to 28th, 2019, my XL600R and me made a trip to England. The meeting of the British Honda-Owners-Club (HOC) was hold in Seawick, Essex and our goal! From Düsseldorf to Calais, FR is 410km (260mls) and from Dover, GB to Seawick at the Northsea is only 220km (140mls). There is no past London because only therethe bridges over the Thames are present.

From Dover my SatNav Garmin Zumo660 suddenly stops working and I’m disoriented. Unfortunately, I left my maps home. AllI know is I haave to go to Seawick via London. I was on the M20 motorway and stopped to find a roadmap. I stopped at a café that suddenly appears from nowhere on the side of the M20 : DIZZY’s CAFE!
----------------------------------------------------------------------------
NL:

Van 19 tot 28 september 2019 hebben mijn XL600R en ik een tour naar Engeland gemaakt. De ontmoeting van de British Honda Club (HOC) in Seawick, Essex, was ons doel! Van Düsseldorf tot Calais, FR is 410 km en van Dover, GB tot Seawick aan de Noordzee is slechts 220 km. Er is geen weg voorbij Londen, want alleen daar zijn bruggen over de Theems aanwezig.

Van Dover stopt mijn Navi Garmin Zumo660 plotseling met werken en ben ik gedesoriënteerd. Helaas liet ik mijn kaarten thuis. Ik weet alleen dat ik via Londen naar Seawick moet. Ik ben op de snelweg M20 en stop om een wegenkaart te vinden. Ik stop bij een café dat plots uit het niets verschijnt aan de zijkant van de M20: DIZZY's CAFE!
Bijlage:
IMG_2565-256kb.jpg
IMG_2565-256kb.jpg [ 225.59 KiB | 5006 keer bekeken ]

.
Dizzy spendiert mir einen Gratiscafe! – Auf einmal geht mein Navi wieder!!! Wie komisch ist das denn?
Auf dem HOC-Treffen schlafe ich in einem großen Caravan mit sechs Schlafplätzen, Nr.362. Obwohl der „Van“ innen groß genug ist, muß meine XL draußen vor der Tür bleiben.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
GB:
Dizzy spent me a coffee for free! – All of a sudden, my navigation system goes back! – How weird is this?

At the HOC meeting I slept in a big caravan with six beds, No. 362. Although the “van” is gig enough inside my XL had to stay outside the door.
--------------------------------------------------------------------------------------------
NL:

Dizzy geeft me een gratiscafé! - Plots gaat mijn navigatiesysteem terug !!! Hoe grappig is dat?
Tijdens de HOC-vergadering slaap ik in een grote caravan met zes bedden, nr. 362. Hoewel de "Van" binnen groot genoeg is, moet mijn XL buiten de deur blijven.

Bijlage:
IMG_2566-256kb.jpg
IMG_2566-256kb.jpg [ 197.34 KiB | 5006 keer bekeken ]

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 234.000 km/145400 mls
17. April 2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
28. April 2022: 39 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 07, 2019 5:03 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
Nach dem vier Tage dauernden HONDA-Treffen in der Nähe von Clacton-on-sea geht es weiter nach Norwich, Provinz Norfolk nur 120km entfernt. Meine temporäre Unterkunft ist jetzt ein winziges „Haus“ in der Innenstadt.
-------------------------------------------------------------------------------------
GB:
After the four-day HONDA meeting, near of Clacton-on-sea, we continue to Norwich, Norfolk province, just 75mls away. My temporary accommodation is now a tiny “house” in the town centre.
-----------------------------------------------------------------------------------
NL:
Na de vierdaagse HONDA-bijeenkomst in de buurt van Clacton-on-sea, gaan we verder naar Norwich, de provincie Norfolk, op slechts 120 km afstand. Mijn tijdelijke accommodatie is nu een klein "huis" in het stadscentrum.
Bijlage:
IMG_2577-256kb.jpg
IMG_2577-256kb.jpg [ 241 KiB | 4997 keer bekeken ]

.
Auf dem Weg nach Norwich werde ich von einem überholten Biker unterwegs spontan zu einer Tasse Tee eingeladen. Ein Fall, den ich bisher nur aus Filmen kannte, aber nie erfahren hatte. „Jez“ ist dort Polizist und besitzt mehrere Motorräder, darunter ein Gespann, angetrieben von einer SUZUKI GS1000G mit Kardan, die ich sogar fahren darf! Geil!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
GB:
On my way to Norwich I am spontaneously invited by another biker to a cup of tea. A case I only knew from but I have never experienced. “Jez” is a police officer and has several motorbikes including a sidecar driven by a SUZUKI GS100G with drive shaft. I may ride it! Cracking good!
------------------------------------------
NL:
Op weg naar Norwich word ik spontaan uitgenodigd door een herstelde fietser op weg naar een kopje thee. Een zaak die ik alleen uit films kende maar nog nooit had meegemaakt. "Jez" is een politieagent en heeft verschillende motorfietsen, waaronder een team, aangedreven door een SUZUKI GS1000G met cardan, waarmee ik zelfs rijd! Cool!
Bijlage:
IMG_2580-256kb.jpg
IMG_2580-256kb.jpg [ 237.68 KiB | 4997 keer bekeken ]

.
Nach vier tollen Tagen in Norwich kommt leider der Freitag meiner Abreise. Ich reite wieder über London zurück nach Dover. In der Gegend London’s erwartet mich „englisches Wetter“ in Form von Sturm und jede Menge Wasser von oben und von der Seite. Es regnet „Katzen und Hunde“! Wegen dem schlimmen Sturm auf der Nordsee kommt die Fähre 1h später und verläßt das vereinigte Königreich erst um 19.20Uhr Richtung Calais, wo ich wieder übernachten werde:
------------------------------
GB:
After four great days in Norwich unfortunately came the friday of my departure. I ride back to Dover via London. In the London area, “English weather in form of storm and plenty of water from above and the side awaits me. It's raining cats and dogs. Due to the bad storm on North Sea the ferry will arrive 1h later and leave the UK at 1920 o’clock direction Calais, where I overnight again.
-------------------------------------------------------------------------
NL:
Na vier geweldige dagen in Norwich helaas de vrijdag van mijn vertrek. Ik rij via Londen terug naar Dover. In de omgeving van Londen wacht me "Engels weer" in de vorm van storm en veel water van boven en van opzij. Het regent "katten en honden"! Vanwege de zware storm op de Noordzee arriveert de veerboot een uur later en verlaat het Verenigd Koninkrijk om 19.20 uur richting Calais, waar ik weer zal verblijven:
Bijlage:
IMG_2584-256kb.jpg
IMG_2584-256kb.jpg [ 213 KiB | 4997 keer bekeken ]

.
Meine GB-Tour dauerte 10 Tage und wir legten insgesamt 1.880km (1200mls) zurück.

My tour in GB lasted ten days and we rode 1200mls in total.

Mijn GB-tour duurde 10 dagen en we hebben in totaal 1.880 km (1200 mln) afgelegd.

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 234.000 km/145400 mls
17. April 2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
28. April 2022: 39 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 10, 2019 4:25 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
In Seawick machen wir am nächsten Tag (Samstag) mit dem Club einen Ausritt von 270km in der Umgebung. Das waren mehr km als bei meiner Anreise am Tag zuvor. Wir machten drei Pausen. Erster Halt. Lauter HONDA’s sind vor dem "Cafe 33" in Stradishall geparkt und meine alte XL600R ist irgendwo mitten drin!
------------------------------
GB:
Next day (saturday) in Seawick we made with the club a ride of 170mls in the surrounding area. This was more mileage than at my arrival trip the day before. We stopped three times. First stop. Loads of HONDA’s were parked in front of the "cafe 33" in Stradishall and my old XL600R is in the thick of things!
---------------------
NL:
In Seawick maken we de volgende dag (zaterdag) een rit van 270 km in het gebied met de club. Dat was meer km dan toen ik de dag ervoor aankwam. We namen drie pauzes. Eerste stop. Veel HONDA's staan voor het "café 33" in Stradishall geparkeerd en mijn oude XL600R zit er middenin!
Bijlage:
IMG_2569-256kb.jpg
IMG_2569-256kb.jpg [ 232.45 KiB | 4984 keer bekeken ]

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 234.000 km/145400 mls
17. April 2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
28. April 2022: 39 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 199 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling