Honda XL Forum

Forum voor en door Honda XL rijders
Het is nu zo nov 18, 2018 3:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jan 20, 2012 12:49 am 
Verse Gebruiker

Hallo jongens,na enige tijd weg geweest terug online.

Ik ga mijn xl ook proberen terug in orde te maken.
Ik denk dat mijn blok moet geriviseerd,na een geweldige onvergeetelijke rit met Gerke een tijd terug naar Hongarije gereden om vandaar uit een prachtige driedaagse offroad rit in het ruwe Bihor gebergte van Roemenie te gaan rijden die probleemloos is verlopen en waar menige moderne ktm's en Honda's XR's in het zand moesten bijten vanwege weet ik veel (durf misschien)maakt ook niet echt uit maar deze xl heeft daar ongelooflijk goed gepresteerd.

Dan de rit terug naar huis ik dacht zo een dikke 1800 km wat ook geen probleem was en bij eenmaal terug in onze achtertuin nog even nagenieten binnendoor offroad gewoon een keer plat gelegen en niets speciaals begon de tweede versnelling te haperen en ik ben nog thuis geraakt en kon met wat moeite nog op schakelen tot we terug thuis waren en eenmaal stil gelegd in mijn garage een blokage van de tweede versnelling en niet meer eruit te krijgen.
Dit in het kort een verslagje van die rit.

Ik moet wel zeggen dat ik een keer even heb moeten stoppen omdat de motor te warm werd en toen heb ik even niet kunnen schakelen en heb moeten wachten tot ik weer kon verder rijden maar dit was niet zo erg omdat eenmaal deze terug schakelde en afgekoeld was de volgers pas voorbij kwamen zo ver waren we al vooruit gereden.
Ik heb Gerke proberen te volgen op volle toeren wat een bijna onmogelijke taak bleek te zijn daar op al die rots richels en paden en kon alleen maar in de verte kijken op zijn achterwiel.
En ik denk dat ik hem daar toen heb warm gereden,het was snikheet die dag en de xl heeft moeten werken als een echte dakar en kwam koeling te kort.
Dit is dus een les voor de volgende keer......niet meer doen dus tenzij een exra koeler installeren.

Dus het blok moet nagekeken.....
Zijn er hier mensen met ervaring,tijd hebben.....kostprijs env..
Suggesties laat maar komen....

Of ik zoek een andere xl en dat is ook een optie natuurlijk.....

Groetjes Ronny

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]