Honda XL Forum

Forum voor en door Honda XL rijders
Het is nu do sep 20, 2018 9:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di maart 02, 2010 11:47 pm 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 26, 2006 2:21 am
Berichten: 2158
Woonplaats: Oosterblokker
tsja , ik zou er dan wel een goede waterdichte afdichting op maken .

_________________
XL 250 K3 1976
XL 250 K4 1977
XL 600 R 1983 2x
XL 600 R 1985 2x
XL 600 R 1988
XL 600 R 1989
XL 600 LM 1986
XL 600 RM 1986


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 03, 2010 1:28 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 20, 2010 7:02 pm
Berichten: 822
Woonplaats: Oud-Turnhout
Hurbie schreef:
tsja , ik zou er dan wel een goede waterdichte afdichting op maken .



Ik heb wel het onderste stukje van de kabel en dat bevestigingsplaateje laten zitten, en wat rubber ingespoten.
Het is niet zo dat het deksel open is hoor,

Eigenlijk is er dan toch niets veranderd hé :roll: :roll:

ps;zal eens proberen foto'tje van te nemen om je een idéé te geven

_________________
http://www.4-strokemxservice.nl/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 28, 2010 9:01 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 20, 2010 7:02 pm
Berichten: 822
Woonplaats: Oud-Turnhout
Voorzien van alle navigatie-prutsen!
Morgen omstreeks 7.00h is het zo ver, dan ga ik samen met mijn oldtimerke (26jaar) de strijd aan tegen al da jong geweld :wink:

600Km offroad in twee dagen, kruip en sluip werk,


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laat ze maar komen! :lol: :lol: :mrgreen:

_________________
http://www.4-strokemxservice.nl/


Laatst bijgewerkt door celsa op vr mei 28, 2010 9:09 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 28, 2010 9:04 pm 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 26, 2006 2:12 am
Berichten: 1207
Woonplaats: Enkhuizen
Ziet er allemaal goed uit!... ik zou alleen het touwtje niet door het oogje van je antenne doen (GPS) dit oogje is alleen rubber en niet bestand en bedoeld voor de toepassing zoals jij hem gebruikt. (scheurt heel snel uit)

En wat ga je precies morgen doen?


Nickx

_________________
XL125 PD
XL250 K4 3x 1978
XL250 S 1981
XL500 R 3x 1982/83/84 2xPD
XL600 R 3x 1983/83/88
XL600 R PD 1984/85
XL600 RM 1985
XL600 LM 4x 1985
XR600 R 1990


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 28, 2010 9:42 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 20, 2010 7:02 pm
Berichten: 822
Woonplaats: Oud-Turnhout
De kabeltje is eigenlijk maar een touwtje daar er bij hang ter beveiligen mocht hij er op de één of andere mannier toch los komen (dan verlies ik hem toch niet)

Is eigenlijk een 2daagse Offroadrit, ieder op zich, te navigeren over een roadbook,
De lol is, wij zijn met een 35 rijders en ter plaatse ginder zijn er maar 25 bedden beschikbaar.......de laatste 10 slapen op de grond :mrgreen:

Verder is het natuurlijk geen wedstrijd, gewoon lekker een weekendje weg met de motor, maar wel bikkelhard.
In 2 dagen 620km kruip en sluip door modder en diepe geulen kruip in je kl....
Daarbij nog en rugzak op met wat gereedschap en drinken.

_________________
http://www.4-strokemxservice.nl/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 29, 2010 12:07 am 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 03, 2009 6:07 pm
Berichten: 355
Woonplaats: Den Bosch
Suc6, zorg goed voor je Xl en voor een bed :)

_________________
XL-less


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma mei 31, 2010 10:33 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 20, 2010 7:02 pm
Berichten: 822
Woonplaats: Oud-Turnhout
De strijd is gestreden :)

en zo zag hij er uit na 620 km " beulenwerk ",
geloof me ik heb mijn XL'leke niet gespaart

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Het was lood en lood zwaar,

We vormden een groepje van drie rijders, Bruno, Erik en ik

dag één 300km;

Een mengelmoes van zandpaden die overgingen naar grindwegen, ellelange diepe groeven in overgroeide graswegeltjes, dan weer modder in ergste graad, door struiken, hollewegen, onder en over boomstammen, door beken en rivieren, langs paadjes over rots en stenen in lagen van schalieen, berg op, berg af, overgroeide rondliggende oude romeinse kasseiwegen, daarbij véél stof.
Vertrokken om +-8.00h en aangekomen
Ik dacht dat we voor bedje 8,9 en 10 konden kiezen :wink:

De douche onder na een een paar :roll: frisse flesjes bier en we waren weeral terug de oude!

De mannen van de organisatie hadden voor soep gezorgd zodat iedereen die vroeger daar was al een beetje kon eten
Met de frieten en stoofvlees of frikandellen werd nog gewacht tot iedereen binnen was, dat zal rond 20.00h geweest zijn geloof ik.
Daarna roadbook plakken voor morgen, nog wat sterke belevenissen en ervaringen uitwissellen en iedereen kroop vrij vroeg in zijne nest.

dag twee 320km

Gans de nacht water gegoten, dat beloofde :roll:
Na het ontbijt was het roadbooks monteren in gietende regen, nog wat wachten op beter weer had geen zin en we vertrokken om 8.30h.
Vandaag geen tijd om in het ritme te komen, van de eerste km's werden we al voor de leeuwen gegooid. Op de doorweekte schuinliggende boswegen in de bergen trokken ze vooraan precies met twee man ons voorwiel weg en in een mum van tijd stond het water (zweet) al in mijnen bril (en mijn voor :D ), Den Bruno had het duidelijk moeilijker met zijn korte benen, en door de misserie heen heb ik toch soms moeten lachen van de kuren die voor mij uitgehaald werden. Er lag een omgewaaide boom over een pad waar over of onder niet kon, langs de rechterkant ging het zo steil naar benenden dat dit geen optie was, dus moest het lings omhoog, onmogelijk! de krachten van 3 (lees 2.5) man was nodig om onze motoren letterlijk en figuurlijk 5à6 meter omhoog te sleuren langs een stijle overgroeide rots , kapot was ik, geloof me!
Eindelijk uit de wouden dacht ik, het parcours veranderde in wegen waar bijna niet op recht te blijven was, diepe groeven waar niet uit te geraken was, dus rechtstaan, voetjes strak op de steuntjes, gat achteraan dichtgeknepen en de gaskraan gedoseerd open. pffff eindelijk einde pad, maar toen nog eens en nog eens! Zulke dingen zijn niet mijn favoriete stukken maar we moesten er door. Later kregen we een hindernis voorgeschoteld waarvan ik dacht "dat komt hier nooit goed"
Meer dan tien meter stijl naar beneden in een uitgemergelde en weggespoelde vallei die weer gedeltelijk was aangevuld met mischien wel honderd vrachtwagens rostblokken wirwar door elkaar, rij er maar over? Een pad of weg was er niet, je ziet maar, stuurde je naar lings ging je rechts en andersom, het was met bijde benen steunen, afstoten, duwen en wringen, eindelijk we waren er overheen, dit hadden weer overwonnen, erger kon niet (dacht ik).
Op het roadbook was stond een opmerking " OPGEPAST DRIJFZAND" ??? Ik heb niets gemerkt, later bleek iemand (Marc) er in te zijn gesukkeld en gedwongen moest wachten tot er hulp kwam om hem en zijn tuffer te redden, tot de bovenkant van het zadel was hij verdwenen.
Wat verder nog zoiets in het roadbook " ZWEMMEN "? wat zou dat betekenen? Net toen we bij deze situatie kwamen vertrok Tom en Erik(2), ze gaven ons nog wat instruktien over waar het "TE" slecht was, Tja, wat nu? Het was een verzonken uitgereden weg waar zijwaarts geen uitkomen was en men moest kiezen voor het beste spoor in een zee van water. Erik was de moedigste en koos een spoor, ....vijf meter verder was Erik zijn motor weg :roll: Onder de modder, om je een idee te geven, deze strook was ongeveer 200meter lang en we hebben 1.00h gezwoegd om er met drie motoren door te geraken, trekken, sleuren, heffen, duwen, alle trucken werden boven gehaald, eindelijk we waren er, onze halve cammelbag leeg gezogen even gerust en....OK mannen gaan we verder? en ja ze vertrokken, ik nog vlug mijnen bril proper en hoorde den Bruno en Erik boren en malen in de blubber, ik had het voordeel dat ik de mannen hun spoor kon volgen, bij een volgende grote blubberplas was een spoortje langs lings iets hoger dan de blubber rakeling langs een boom, ...daar ga ik voor, het gas erop en ....tik met mijn stuur één cm te ver, OEIIII!!... ik dacht.....het ......gaat.....nog ....juist......en ploef daar lag ik op mijne rug in die plas, mijne XL met zijn poten(wielen) omhoog! Ik grabbelde naar mijn benzinekraan, die dicht moest!, hulp roepen helpte niet want ik hoorde nog steeds mijn teammakkers gas geven. Miljaar hier lig ik nu, mijn overlevingdrang zette mij er toe staat mijn (op dat moment) +-160kg zwaar XL'ke omhoog te duwen tegen die glibberige kleigrond, ikzelf nog tot aan het middel onder water, Mijn armen waren volledig gestrekt en de motor viel steeds terug, ik geraakte niet recht, hoe harder ik duwde hoe meer grib ik verloor en mijn benen voelde wegglijden, ik was hopeloos, zag totaal niets meer mijn bril was helemaal aangedampt, met een allerlaatste kreet (en scheet) kreeg ik hem net die ene centimeter verder en........hij viel de andere kant op! Tjonge jonge ben ik me daar tegen gekomen, even blijven zitten op mijn knieen in diene plas! Maar nu, de XL lag daar nog steeds op dat smal stukje en elke verkeerde beweging betekende dat hij in die plas zou verzinken waar ik net uitgekropen was, nu moest ik hem nog terug in gang trappen, al eens de verhalen gehoord over een XL :? Dat is geen "Janetten" brommer met een knopke op hoor. Goed nagedacht over hoe men den "aantraptruck " op het XL forum beschreven had en ...Lap....hij draaide bij de eerste loer die ik hem gaf! (stiekem had ik onze lieve heer beloofd naar de zondagmis te gaan als hij me hier bijstond,) misschien heeft dat wel geholpen.
Met een slakkegang en buiten adem geraakte ik bij mijn makkers die mij aankeken van ....OEIII die gaat sterven.

Gelukkig recupereer ik nog al vlug en weg waren we weer. Een paar km verder op stond den Tom, ketting gebroken. Geen probleem we hebben wel een kettingslotje en je bent zo weer weg. Niet waar, der moet een steen tussen gezeten hebben, ketting was helemaal stuk.
De Erik was op depanage voorzien en in no time bengelde Tom achter Erik
aan een touw, Ongelooflijk hoe vlot dat ging tot bij het induiken van een holle gracht, Tom zijn voorwiel weg en daar ging hij plat op zijn bek! Geen erg, er werd mee gelachen. Aan een verharde weg werd de assitentie opgebeld en na bevesting lieten wij Tom achter. Erik 2 tom zijne maat besloot bij ons aan te pikken.
Het ergste was achter de rug, we kwamen meer en meer in vertrouwde omgeving en het ging van de vettige Brabandse gronden langzaam over naar de meer zandgronden uit de Kempen waar we ons echt in de nopjes voelde, het tempo ging dan ook fiks de hoogte in en de vermoeidheid was percies verdwenen in de groep.
Ze ruikten waarschijnlijk hun stal.
Erik 2 haakte af dicht bij thuis om met de bestelwagen zijn makker Tom op te halen aan de finish. Erik 1 en Bruno konden het niet laten om achter elke bocht hun motoren te meten, ik elke keer er achteraan. Voor we het echt beseften waren we aan de laatste situaties bezig van het roadbook. Ongeveer de helft was al binnen. Het bleek dat sommigen ervan de moeilijke delen niet genomen hadden.

Wat een 2daagse, na zulk een belevenis ben je toch blij dat je heelhuids en zonder brokken terug bent, Ik merkte toch dat er heel wat PK's bij het manneke EZELS geworden zijn.
Mijn XL'leke heeft zich gedragen als een echte kampioen, Als enige Allroad tussen al die lichteren Offroad motoren,nergens geen krimp gegeven en overal zonder herrie door en over! Het word mijn vast Allroad motorke, spijtig voor hem dat hij misschien nooit oud word hier of daar in een " Livingroom "
Hij heeft zeker de strijd "één tegen allen " gewonnen

Het Roadbook klopte als een bus, de Tripy mannen waren bevoordeeld

Erik, Bruno en ook Erik2, bedankt dat ik niet alleen op pad moest,in mijn ogen zijn jullie stuk voor stuk " Kracken " en fantastische makkers om mee op pad te gaan. Dank U wel !

Dank U wel!
Aan de organisatie, de Kris en zijn mannen, voor de goeie zorgen, de maaltijden, drinken, ook een pluim aan de Walter die weeral voor een perfecte assistentie zorgde.

En dat allemaal voor die paar Eurootjes!

Als je eens ECHT extreem offroad wil gaan, kan ik je één tip geven, doe eens mee!

Bedankt Grensland!

Marcel - Celsa

_________________
http://www.4-strokemxservice.nl/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma mei 31, 2010 11:28 pm 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 26, 2006 2:21 am
Berichten: 2158
Woonplaats: Oosterblokker
geweldig verhaal , ik zie het allemaal zo voor me :mrgreen:

_________________
XL 250 K3 1976
XL 250 K4 1977
XL 600 R 1983 2x
XL 600 R 1985 2x
XL 600 R 1988
XL 600 R 1989
XL 600 LM 1986
XL 600 RM 1986


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 01, 2010 10:13 am 
Offline
Mr. XL Meeting 2009/10

Geregistreerd: di feb 13, 2007 9:46 pm
Berichten: 1966
Woonplaats: Apeldoorn
Wat een belevenis !! Je mag trots zijn op je zelf :wink: !

_________________
XL500R Paris-Dakar
XR200R 1981+82+83
XR500R 1982
GL1100 1981 terras racer


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 01, 2010 6:32 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 24, 2008 11:47 am
Berichten: 2565
Woonplaats: Zuid-Holland
Prachtig verhaal :P

Ben benieuwd nr foto,s van daar 8)

Groeten Kees.

_________________
Een dag niet gelachen is n dag niet geleefd


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 01, 2010 8:55 pm 
Offline
Maniakale Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 05, 2007 7:40 am
Berichten: 291
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel, Noord Holland
Ik heb ook erg van je prachtige verhaal genoten. Ik veranderde wel steeds tussen jaloers en blij dat ik er niet bij was. :lol:
Veel respect voor het uitrijden van deze tocht!

Barend

_________________
XL500S(a) 1981 PD01 (bj '80)
XL600RM(g) 1988 pd04 (bj '86)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 01, 2010 9:33 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 20, 2010 7:02 pm
Berichten: 822
Woonplaats: Oud-Turnhout
Van zodra ik wat foto's heb plaats ik ze hier wel om jullie een beter beeld te geven.
Jammer genoeg geen actie foto's van mijne XL :?

_________________
http://www.4-strokemxservice.nl/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 01, 2010 11:08 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 03, 2009 6:07 pm
Berichten: 355
Woonplaats: Den Bosch
Prachtig verhaal hoor. Je XL heeft wel een flinke poetsbeurt verdiend ;)

_________________
XL-less


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling