Honda XL Forum

Forum voor en door Honda XL rijders
Het is nu vr dec 02, 2022 9:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 208 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jan 20, 2022 8:38 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1525
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
NL:
De grote verrassing waar ik het over heb is niet het tijdschrift in de brievenbus of dat ik lid ben van de HOC, maar dat ik met mijn XL600R op de cover van het magazine sta!

In september 2021 vond de jaarlijkse rally van de HOC plaats in Bude, Cornwall, Engeland, waar ik speciaal naartoe was gereisd. In 2021 vond ook de viering van het 60-jarig bestaan van de club plaats, d.w.z. deze bijeenkomst was iets bijzonders voor alle leden.

De organisatoren hebben allerlei amusement geregeld voor de bijeenkomst en het jubileum, waaronder gezamenlijke uitstapjes op zaterdag en zondag. Bij het verlaten van het ontmoetingspunt worden meestal foto's gemaakt van de deelnemende chauffeurs, zoals pagina 19 in het magazine bewijst. En zo bevond ik me – een goede vier maanden na mijn terugkeer uit Engeland – op de "voorkant" van de "Gouden Vleugel" van de HOC! Een leuke verrassing!

Onnodig te zeggen dat ik erg blij was om mijn brommer en mezelf op de cover van het HOC-tijdschrift te vinden en zo mijn lange reis over drie dagen en de grote obstakels voor de bijeenkomst in Cornwall te waarderen. Denk maar aan het drama van het betreden van de Franse grens vanwege de Britse inreisregels!

Ik wil de clubleiding dan ook bedanken voor de zoveel aandacht! Ik kom terug!




GB:
The big surprise I'm talking about is not the magazine in the mailbox or that I'm a member of the HOC, but that I'm on the cover of the magazine with my XL600R!

In September 2021, the annual rally of the HOC took place in Bude, Cornwall, England, to which I had travelled specially. In 2021, the celebrations for the anniversary of the club's 60th anniversary also took place, i.e. this meeting was something special for all members.

The organizers have arranged all sorts of amusements for the meeting and the anniversary, including joint trips on Saturday and Sunday. When leaving the meeting point, photos of the participating drivers are usually taken, as page 19 in the magazine proves. And so I found myself – a good four months after my return from England – on the "front cover" of the "Golden Wing" of the HOC! A nice surprise!

Needless to say, I was very pleased to find my moped and myself on the cover of the HOC magazine and thus to appreciate my long journey over three days and the great obstacles to the meeting in Cornwall. Just think of the drama of entering the French border because of the British entry regulations!

I would therefore like to thank the club management for so much attention! I'll be back! With pleasure !
.
Bijlage:
IMG_3376-256kb.jpg
IMG_3376-256kb.jpg [ 216.03 KiB | 2278 keer bekeken ]

.
Bijlage:
IMG_3378-256kb.jpg
IMG_3378-256kb.jpg [ 251.32 KiB | 2278 keer bekeken ]

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 238.000 km/148750 mls
17.4.2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
13.2.2022 Herinstallatie van de defecte motor Smilde, herbouwd!
28.4.2022: 39 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 07, 2022 9:01 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1525
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
GB:
Tip for loosening the cylinder XL600R

If you still have problems loosening and removing the cylinder of your XL600R despite removing the screws (4x M8 + 2 x M6), try the following!

Necessary tools or material:
Several thin hardwood wedges, a thick plank or large block of wood, a thick hammer (>500g) and small hammer (100-200g), heat gun with a flat, wide nozzle.

• Using the heat gun, carefully heat the entire circumferential area around the base of the cylinder for at least 15-20 minutes or more. (Best of all by a second person who continues it constantly.)

• Slide two thin hardwood wedges "oppositely" under the indicated position on the motor. ("Front") PHOTO-3413!)

• From time to time keep the wedges under pressure with the small hammer! IMPORTANT! Do not let the pressure from the wedges become too great! They should only support the solution process!!

• Lay the thick block of wood flat against the cooling fins over a large area ABOVE THE WEDGES and carefully hit the block with a hammer. Then go left and right of the cylinder with the block of wood, and then behind. Always turn around!


2) If the above procedure is not sufficient, assist loosening by tapping from the bottom up on a block of hardwood held under the two cooling fins protruding from the top of the cylinder.


-----------------------------------------
NL:

Tip voor het losmaken van de cilinder XL600R

Als je ondanks het verwijderen van de schroeven (4x M8 + 2 x M6) nog steeds problemen hebt met het losmaken en verwijderen van de cilinder van je XL600R, probeer dan het volgende!

Benodigd gereedschap of materiaal:
Verschillende dunne hardhouten wiggen, een dikke plank of groot blok hout, een dikke hamer (>500g) en een kleine hamer (100-200g), heteluchtpistool met een platte, brede spuitmond.

1)

• Verwarm met behulp van het heteluchtpistool het gehele omtreksgebied rond de basis van de cilinder voorzichtig gedurende ten minste 15-20 minuten of langer. (Het beste van alles door een tweede persoon die het constant voortzet.)

• Schuif twee dunne hardhouten wiggen "tegenover" onder de aangegeven positie op de motor. ("Voorste") FOTO-3413!)

• Houd de wiggen af en toe onder druk met de kleine hamer! BELANGRIJK! Laat de druk van de wiggen niet te groot worden! Ze zouden alleen het oplossingsproces moeten ondersteunen!!

• Leg het dikke blok hout plat tegen de koelribben BOVEN DE WIGGEN en sla voorzichtig met een hamer op het blok. Ga dan links en rechts van de cilinder met het blok hout, en dan erachter. Draai je altijd om!


2) Als de bovenstaande procedure niet voldoende is, kunt u helpen bij het losmaken door van onder naar boven op een blok hardhout te tikken dat onder de twee koelvinnen wordt gehouden die uit de bovenkant van de cilinder steken.



Tip zum Loesen des Zylinders-XL600R

Wer trotz entfernter Schrauben (4x M8 + 2 x M6-Muttern) immer noch Probleme hat den Zylinder seiner XL600R zu Lösen und zu Entfernen, der probiere folgendes aus!


Nötiges Werkzeug bzw. Material:
Mehrere dünne Hartholzkeile, ein dickes Holzbrett oder großen Holzklotz, einen dicken Hammer (>500g) und kleiner Hammer (100-200g), Heißluftpistole mit einer flachen, breiten Düse.

1)
• Mit der Heißluftpistole den gesamten umlaufenden Bereich um den Zylinderfuß herum sorgfältig erwärmen, mindestens 15-20 Minuten oder länger. (Am besten durch eine zweite Person, die es immerwährend fortführt.)

• Zwei dünne Hartholzkeile „gegenläufig“ unter die gezeigte Stelle am Motor unterschieben. („Vorn“) PHOTO-3413!)

• Zwischendurch immer wieder Mal mit dem kleinen Hammer die Keile unter Druck-Spannung halten! WICHTIG! Den Druck durch die Keile nicht zu groß werden lassen! Sie sollen den Lösungsprozeß lediglich unterstützen!!

• Den dicken Holzklotz großflächig OBERHALB DER KEILE flach gegen die Kühlrippen legen und mit dem Hammer vorsichtig gegen den Klotz schlagen. Dann mit dem Holzklotz links und rechts vom Zylinder gehen, und dann hinten. Immer wieder Reih um!


2)
Falls das Vorgehen oben nicht ausreicht, das Lösen durch Schläge von unten nach oben auf einen Hartholzklotz unterstützen, der unter die zwei oben überstehenden Kühlrippen vom Zylinder gehalten wird.

-------------------------------------------------------------

IMG-3413
Bijlage:
IMG_3413-256kb.jpg
IMG_3413-256kb.jpg [ 166.78 KiB | 1822 keer bekeken ]

Opmerking:
De foto is alleen bedoeld om de positie van de houten wiggen te laten zien: aan de voorkant in de rijrichting. Uiteraard zijn de cilinderkop en kleppendeksel vooraf verwijderd.
-------------------------------------
Comment:
The photo is only intended to show the position for the wooden wedges: at the front in the direction of travel. Of course, the cylinder head and valve cover have been removed beforehand.

-----------------------------
Bemerkung:
Das Foto soll nur die Position für die Holzkeile zeigen: in Fahrtrichtung vorn. Natürlich sind Zylinderkopf so wie Ventilhaube vorher entfernt worden.

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 238.000 km/148750 mls
17.4.2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
13.2.2022 Herinstallatie van de defecte motor Smilde, herbouwd!
28.4.2022: 39 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 08, 2022 9:14 pm 
Offline
Gebruiker

Geregistreerd: za aug 28, 2021 8:20 pm
Berichten: 78
:mrgreen:

Thanks Gabriel. :D Just what I needed! :mrgreen: :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 20, 2022 4:00 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1525
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
Just two other nice snap shots from the HONDA-meeting in Cornwall 2021.
Bijlage:
IMG_2773AA-256kb.jpg
IMG_2773AA-256kb.jpg [ 211.09 KiB | 1111 keer bekeken ]

.
Bijlage:
IMG_1516-256.jpg
IMG_1516-256.jpg [ 244.76 KiB | 1111 keer bekeken ]

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 238.000 km/148750 mls
17.4.2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
13.2.2022 Herinstallatie van de defecte motor Smilde, herbouwd!
28.4.2022: 39 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2022 5:45 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1525
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
Potentieller Flaschenhals: Der Auspuff der HONDA XL600R
Potential bottleneck: The exhaust of the HONDA XL600R
Potentieel knelpunt: De uitlaat van de HONDA XL600R



Meine durch den Tuner KH Müller angeregten Strömungsberechnungen (auch) im Auspuff meiner XL600R PDO3 zeigen, der er – neben den Auslaßventilsitzringen – ein potentieller Flaschenhals darstellt, was die Richtwerte der Strömungsgeschwindigkeiten der Abgase (125m/s) in ihnen angeht. Mit anderen Worten ausgedrückt, der serienmäßige HONDA-Auspuff der XL600R drosselt in den hohen Drehzahlen den Motor! Das beweist auch meine allererste Tuningsmaßnahme, die ich im Jahr 1984 an meiner 600R vorgenommen habe. Ich vermute daher, daß im Auspuff weiteres PS-Potential verborgen schlummert!

GB:
My flow calculations (also) in the exhaust of my XL600R PDO3 inspired by the tuner KH Müller show that it represents – in addition to the exhaust valve seat rings – a potential bottleneck as far as the guideline values of the flow velocities of the exhaust gases (125m/s) in them are concerned. In other words, the XL600R's standard HONDA exhaust throttles the engine at high revs! This is also proven by my very first tuning measure, which I carried out in 1984 on my 600R. I therefore suspect that further horsepower potential is hidden in the exhaust!

NL:
Mijn stroomberekeningen (ook) in de uitlaat van mijn XL600R PDO3 geïnspireerd op de tuner KH Müller laten zien dat deze – naast de klepzittingringen – een potentieel knelpunt vormt wat betreft de richtwaarden van de stroomsnelheden van de uitlaatgassen (125m/s) daarin. Met andere woorden, de standaard HONDA-uitlaat van de XL600R geeft de motor gas bij hoge toerentallen! Dit wordt ook bewezen door mijn allereerste tuningmaat, die ik in 1984 op mijn 600R heb uitgevoerd. Ik vermoed dan ook dat er nog meer pk's in de uitlaat verborgen zitten!
-----------------------------------

Ein paar Maße (mm) :

Bohrung/Hub 100/75
2x Auslaßkanal-Durchmesser 28
2x Krümmer-Innendurchmesser 26
1x Krümmersammler-Innendurchmesser 40
1x Dämpfer-Auslaßöffnung 26

Diese Maße zeigen, daß die Innendurchmesser der Auslässe des (schwarzen) Zylinderkopfs der XL zwei Mal 28mm betragen. (Bei späteren Varianten wurde er auf 30mm erhöht.)

Die Innendurchmesser der doppelwandigen(!) Original-Krümmer sind dagegen nur 26mm groß. Sie sind ganze 2mm kleiner!

Der Querschnitt am Übergang Zylinderkopf zum Krümmer wird (im Originalzustand) um 16% reduziert!

Das ist natürlich totaler Schwachsinn, wie schon der normale Menschenverstand rät. Wären die beiden Querschnitte wenigstens gleich groß fortgesetzt, wäre es noch logisch, aber verkleinert..?

Wende ich die Kontinuitätsgleichung der mittleren Abgasströmungsgeschwindigkeiten auf die Maße des Auspuffs zur Berechnung an, so kommt etwas sehr erstaunliches heraus! Das Ergebnis an Auspuff für Krümmer, Sammler und Ausläßöffnung zeigt die untere Graphik „AUSPUFF Strömungsgeschwindigkeit“.


GB:

A few measurements (mm) :

Bore/Stroke 100/75
2x inner diameters of the outlets cylinder head 28
2x inner diameters original manifolds 26
1x inner diameters collector manifold 40
1x diameter outlet opening silencer 26

These dimensions show that the inner diameters of the outlets of the (black) cylinder head of the XL are two times 28mm. (In later variants, it was increased to 30mm.)

The inner diameters of the double-walled(!) original manifolds, on the other hand, are only two times 26mm in size. They are 2mm smaller!

The cross-section at the transition cylinder head to the manifold is reduced by 16% (in its original condition)!

Of course, this is total nonsense, as normal common sense advises. If the two cross-sections had continued at least the same size, it would still be logical, but reduced..?

If I apply the continuity equation of the mean exhaust gas flow velocities to the dimensions of the exhaust for the calculation, something very amazing comes out! The result of the exhaust for manifold, collector and outlet opening is shown in the lower graph "AUSPUFF Strömungsgeschwindigkeit ".


NL:

Enkele metingen (mm) :

Boring/Aaien 100/75
2x binnendiameters uitlaten cilinderkop 28
2x binnendiameters spruitstukken 26
1x binnendiameters collector 40
1x buitendiameters uitlaatopening demper 26

Deze afmetingen laten zien dat de binnendiameters van de uitlaten van de (zwarte) cilinderkop van de XL twee keer 28mm zijn. (In latere varianten werd het verhoogd tot 30 mm.)

De binnendiameters van de dubbelwandige(!) originele spruitstukken daarentegen zijn slechts 26 mm groot. Ze zijn 2mm kleiner!

De doorsnede bij de overgangscilinderkop naar het spruitstuk is met 16% verminderd (in originele staat)!

Natuurlijk is dit totale onzin, zoals het normale gezond verstand adviseert. Als de twee doorsneden minstens even groot waren gebleven, zou het nog steeds logisch zijn, maar verkleind..?

Als ik de continuïteitsvergelijking van de gemiddelde uitlaatgasstroomsnelheden toepas op de afmetingen van de uitlaat voor de berekening, komt er iets heel verbazingwekkends uit! Het resultaat van de uitlaat voor spruitstuk, collector en uitlaatopening wordt weergegeven in de onderste grafiek "AUSPUFF Strömungsgeschwindigkeit".
.
Bijlage:
Auspuff-Stroemungsgeschw-Forum.jpg
Auspuff-Stroemungsgeschw-Forum.jpg [ 140.53 KiB | 650 keer bekeken ]

.
Der originale Krümmer (blauer Graph) erreicht den Richtwert von 125m/s für den Auslaß (rote gestrichelte Linie) bei niedrigen 6.700 RPM, die kleine Auslaßöffnung des Schalldämpfers (oranger Graph) sogar bei bereits 3.450 RPM! Das Rohr des Sammlers (rosa Graph) mit seinen 40mm dazwischen ist dagegen von HONDA groß dimensioniert worden, es erreicht den Richtwert erst außérhalb der Motordrehzahlen. Die an meiner XL600R im Jahr 2008 auf einer p4-Meßanlage in Neuss gemessene Maximalleistung (von 43PS) liegt auch bei 6.700 RPM. - Zufall? :roll:

GB:
The original manifold (blue graph) reaches the guideline value of 125m/s for the outlet (red dashed line) at low 6,700 RPM, the small outlet opening of the silencer (orange graph) even at 3,450 RPM! The tube of the collector (pink graph) with its 40mm in between, on the other hand, has been large dimensioned by HONDA, it reaches the guideline value only outside the engine speeds. The maximum power measured on my XL600R in 2008 on a p4-measuring system in Neuss (of 43hp) is also 6,700 RPM. - Coincidence? :roll:


NL:
Het originele spruitstuk (blauwe grafiek) bereikt de richtwaarde van 125m/s voor de uitlaat (rode stippellijn) bij lage 6.700 RPM, de kleine uitlaatopening van de demper (oranje grafiek) zelfs bij 3.450 RPM! De buis van de collector (roze grafiek) met zijn 40mm ertussen is daarentegen groot gedimensioneerd door HONDA, deze bereikt de richtwaarde alleen buiten de motortoerentallen. Het maximale vermogen gemeten op mijn XL600R in 2008 op een p4-meetsysteem in Neuss (van 43pk) is ook 6.700 RPM. - Kans? :roll:

-------------------------------
--------------------------------

Krümmer-Tuning
Erhöhte man bei einen Tuning den Innendurchmesser des Krümmers um 4mm (von original 26mm auf 30mm), so wird der Übergang um 2mm vergrößert statt verkleinert!

Der Querschnitt am Übergang Zylinderkopf zum Krümmer wird (durch einen 30mm-Tuningskrümmer) um 33% vergrößert!


GB:
Manifold tuning
If you increase the inner diameter of the manifold by 4mm (from original 26mm to 30mm), the transition is increased by 2mm instead of reduced!

The cross-section at the transition cylinder head to the manifold is increased by 33% (by a 30mm tuning manifold)!


NL:
Spruitstuk tuning
Als u de binnendiameter van het spruitstuk met 4 mm verhoogt (van oorspronkelijk 26 mm naar 30 mm), wordt de overgang met 2 mm verhoogd in plaats van verkleind!

De doorsnede bij de overgangscilinderkop naar het spruitstuk wordt met 33% vergroot (door het 30mm tuningspruitstuk)!
.
Bijlage:
Krummerstromungsgeschwindigkeit-Forum.jpg
Krummerstromungsgeschwindigkeit-Forum.jpg [ 96.37 KiB | 650 keer bekeken ]

.
Dann wird der Richtwert von 125m/s für den Auslaß dort erst bei Drehzahlen des Motors oberhalb des roten Drehzahlbereichs von 7.700 RPM erreicht, wie die obere Graphik meiner Berechnungen zeigt. 
Der Einfluß dieser Tuningsmaßnahme auf die Motorleistung der XL600R sollte positiv ausfallen, d.h. auch die maximale Leistung sollte damit höher ausfallen. Die Gretchenfrage ist nur, um wie viel Prozent/PS steigt sie an?


GB: 
Then the guideline value of 125m/s for the outlet is only reached there at engine speeds above the red speed range of 7,700 RPM, as the upper graph of my calculations shows. 
The influence of this tuning measure on the engine power of the XL600R should be positive, i.e. the maximum power should also be higher. The big question is, by what percentage/hp does it increase?


NL: 
Dan wordt de richtwaarde van 125m/s voor de uitlaat daar alleen bereikt bijmotortoerentallen boven het rode toerentalbereik van 7.700 RPM, zoals debovenste grafiek van mijn berekeningen laat zien. 
De invloed van deze tuningmaatregel op het motorvermogen van de XL600R zou positief moeten zijn, d.w.z. het maximale vermogen zou ook hoger moeten zijn. De grote vraag is, met welk percentage/pk neemt het toe?



 

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 238.000 km/148750 mls
17.4.2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
13.2.2022 Herinstallatie van de defecte motor Smilde, herbouwd!
28.4.2022: 39 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 24, 2022 6:23 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1525
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
NL:
2022, Gabriel voor de derde keer op de HOC meeting in het Verenigd Koninkrijk!

Een reis gekenmerkt door faillissementen, pech en ongelukken!

Van 14 september – 12 oktober 2022 hebben mijn XL600R en ik nog een tour naar Engeland gemaakt. (29 dagen.)

De bijeenkomst van de British Honda Owners Club (HOC Org UK) in BERWICK UPON TWEED aan de Schotse grens hoog in het noorden was deze keer onze bestemming!
In een lang weekend (vr. t/m ma.) met drie nachten in een caravan gaan de jaarlijkse bijeenkomsten en uitstapjes van de motorclub.

Daarna had ik nog een verblijf van 2 weken gepland in GREAT YARMOUTH, Norfolk, inclusief een mogelijke verlenging.

---------------------------------
GB:
2022, Gabriel for the third time at the HOC meeting in the UK!

A journey marked by bankruptcies, bad luck and mishaps!


From Sept. 14 – Oct. 12, 2022, my XL600R and I made another tour to England. (29 days.)

The meeting of the British Honda Owners Club (HOC Org UK) in BERWICK UPON TWEED on the Scottish border high north was our destination this time!
Over a long weekend with three nights in a caravan go the annual meetings and trips of the motorcycle club.

After that I had planned another stay of 2 weeks in GREAT YARMOUTH, Norfolk, including a possible extension.
---------------------------------------

NL:
Woe., 14 sept. 2022 (1e uitgaande dag):

Route Düsseldorf – Calais F1-Hotel: ~450km , 9u

Ongeveer 250 km lang had alleen zeer zware regen. Ik dacht dat ik verdronk onder mijn helm!

Bij km-Stand 235014km (144km naar Düsseldorf) brak de as van de snelheidsmeter, wat vrij nieuw was. -> Geen snelheidsweergave en km tellen meer! (Ging alternatief alleen via de GARMIN Navi.)

Zo'n 50-100km later kantelde ik - tijdens een kleine draaimanoeuvre - met mijn hele lading!
Bij de 3e poging om mijn brommer met "gebak" weer alleen op mijn voeten te zetten, kraakte hij luid in mijn rug. 1 tussenwervelschijf ik had afscheid genomen! – Geweldige start van de "vakantie"!
:(
------------------------------------
GB:
Wed., 14 Sept. 2022 (1st outward day):

Route Düsseldorf – Calais F1-Hotel: ~450km, 9h

About 250km long only very heavy rain had. I thought I was drowning under my helmet!

At km-Stand 235014km (144km to Düsseldorf) the speedometer shaft broke, which was quite new. -> No more speed display and km counting! (Went alternatively only via the GARMIN Navi.)

About 50-100km later I tipped over - during a small turning maneuver - with my whole load!
At the 3rd attempt to put my moped with heavy luggage alone on my feet again, it cracked loudly in my back. One intervertebral disc had said goodbye! – Great start to the "holiday"! :(
-----------------------------------------
NL:
Do., 15 sept. (2de uitgaande dag) :

Route Calais F1-Hotel - Calais Port (Auto ferry) – Dover – Sheffield: ~470km, 1,5u overtocht + 6,5u

Ik mis mijn eigenlijk geplande veerboot (Irish Ferries, 9.30 uur) omdat ik op tijd in de haven was, maar in de verkeerde rij (die voor vrachtwagens!) en door de lokale werknemer naar de stad werd teruggestuurd met het argument dat deze afhandeling alleen voor internationaal verkeer zou zijn en dat het een eigen haven voor auto's zou hebben. Natuurlijk, DAT was een totale leugen en ik was nog steeds te moe om het op te merken. Helaas voor mij werkte mijn navigatiesysteem niet (alleen) in CALAIS vanwege defecte kaarten! – Zo'n stomme zak! :evil:

Al op de allereerste rotonde van DOVER-Hafen word ik over de paal gereden door een huurautochauffeur die mij met een "Sprinter" snijdt en met mijn XL weer op de grond landt!

Gelukkig heel weinig en mijn trots was gebroken en kon ik door naar Sheffield.

Het was niet mooi weer, maar het regende niet meer!

Overnachting in het ALARA hotel

----------------------------------------------
GB:
Thu., Sept. 15 (2nd outward day) :

Route Calais F1-Hotel - Calais Port (Car ferry) – Dover – Sheffield: ~470km, 1,5h crossing + 6,5h

I miss my actually planned ferry (Irish Ferries, 9.30 am) because I was at the port on time, but in the wrong queue (the one for trucks!) and was sent back to the city by the local worker on the grounds that this handling would only be for international traffic and that it would have its own port for cars. Of course, THAT was a total lie and I was still too tired to notice it. Unfortunately for me, my navigation system did not work in CALAIS because of faulty maps! – Such a stupid sack! :evil:

Already in the very first roundabout of DOVER-port I am driven over the pile by a rental car driver who cuts me with a "Sprinter" and land with my XL back on the ground! Again!

Fortunately, very little and my pride was broken and I was able to continue to Sheffield.

The weather wasn't nice, but it wasn't raining anymore!

Overnight stay at the ALARA hotel in Sheffield.

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 238.000 km/148750 mls
17.4.2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
13.2.2022 Herinstallatie van de defecte motor Smilde, herbouwd!
28.4.2022: 39 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 24, 2022 6:32 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1525
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
NL:
Vr. 16 sept. (3e uitgaande dag):

Route Sheffield – Berwick: ~340km, 5,5u

Weer: Droog, koud, zeer sterke wind altijd van voren!

Rond 16.30 uur kom ik aan op het "Haven Holiday Park" Berwick en krijg mijn caravan toegewezen door de receptie van de club voor de komende 3 nachten, die ik voor mezelf heb.

-------------------------------------
GB:
Fri. 16 Sept. (3rd outward day):

Route Sheffield – Berwick: ~340km, 5,5h

Weather: Dry, cold, very strong wind always from the front!

Around 4.30 pm I arrive at the "Haven Holiday Park" Berwick and get my caravan assigned by the reception of the club for the next 3 nights, which I have to myself.
Bijlage:
IMG_3567-256kb.jpg
IMG_3567-256kb.jpg [ 193.14 KiB | 428 keer bekeken ]

.
Bijlage:
IMG_3568-256kb.jpg
IMG_3568-256kb.jpg [ 220.04 KiB | 428 keer bekeken ]

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 238.000 km/148750 mls
17.4.2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
13.2.2022 Herinstallatie van de defecte motor Smilde, herbouwd!
28.4.2022: 39 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 25, 2022 8:12 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1525
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
Mit insgesamt 1.215km (755mls) habe ich zwar die weiteste Anreise zum Treffen, aber es gibt keinen Pokal vom HOC dafür.

With a total of 1,215km (755mls) I have the longest journey to the meeting, but there is no trophy from the HOC for it.

Met een totaal van 1.215km (755mls) heb ik de langste reis naar de meeting, maar er is geen trofee van het HOC voor.
Bijlage:
Darren O., HOC-member.jpg
Darren O., HOC-member.jpg [ 24.59 KiB | 415 keer bekeken ]

Von dem Klubmitglied Darren gab es aber diesen selbstkreierten „Pokal“ als Anerkennung!
(„1st prize longest journey to the HOC. Well done!!”)

Maar het clublid Darren gaf deze zelf gecreëerde “trofee” als erkenning! ("1e prijs langste reis naar het HOC. Goed gedaan!!") :mrgreen:

But the club member Darren gave this self-created “trophy” as recognition! ("1st prize longest journey to the HOC. Well done!!") :mrgreen:
Bijlage:
IMG_3592-256kb.jpg
IMG_3592-256kb.jpg [ 189.71 KiB | 415 keer bekeken ]

Der riesige „Haven Holiday Park“ Berwick mit ca. 900(!) Caravans liegt unmittelbar an der wilden NORDSEE, nur eben sehr weit nördlich! Das Rauschen der Dünung höre ich im Caravan!

The huge "Haven Holiday Park" Berwick with about 900 (!) Caravans is located directly on the wild NORTH SEE, just very far north! I hear the sound of the swell in the caravan!

Het enorme "Haven Holiday Park" Berwick met zo'n 900 (!) Caravans ligt direct aan de wilde NORTH SEE, gewoon heel ver naar het noorden! Ik hoor het geluid van de deining in de caravan!

Bijlage:
IMG_3595-256kb.jpg
IMG_3595-256kb.jpg [ 224.78 KiB | 415 keer bekeken ]

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 238.000 km/148750 mls
17.4.2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
13.2.2022 Herinstallatie van de defecte motor Smilde, herbouwd!
28.4.2022: 39 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za okt 29, 2022 6:39 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1525
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
Sa., 17. Sept. 2022:
Ausritt mit dem HOC in der Umgebung, wobei wir für vier Stops die schottische Grenze mehrfach überqueren. Die Ausfahrt geht von 10 bis 17 Uhr und umfaßt 185 km.
---------------------
GB:
Sat 17 Sept 2022:

Riding with the HOC in the area, crossing the Scottish border several times for four stops. The trip goes from 10 a.m. to 5 p.m. and covers 185 km/115mls.
----------------------
NL:
za 17 sep 2022:

Paardrijden met het HOC in de omgeving, vier haltes meerdere keren de Schotse grens over. De tocht duurt van 10.00 tot 17.00 uur en beslaat 185 km.

Berwick Ausfahrt
Bijlage:
Bwerwick-Ausfahrt-Forum.jpg
Bwerwick-Ausfahrt-Forum.jpg [ 240.9 KiB | 384 keer bekeken ]

(Quelle: HOC)

Erster Halt/First Stopp/Eerste stop: 3572
Bijlage:
IMG_3572-256kb.jpg
IMG_3572-256kb.jpg [ 223.98 KiB | 384 keer bekeken ]

.
Bijlage:
IMG_3573-256kb.jpg
IMG_3573-256kb.jpg [ 245.61 KiB | 384 keer bekeken ]

.
Bijlage:
IMG_3574-256kb.jpg
IMG_3574-256kb.jpg [ 225.38 KiB | 384 keer bekeken ]

.
Bijlage:
IMG_3575-256kb.jpg
IMG_3575-256kb.jpg [ 237.03 KiB | 384 keer bekeken ]

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 238.000 km/148750 mls
17.4.2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
13.2.2022 Herinstallatie van de defecte motor Smilde, herbouwd!
28.4.2022: 39 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 30, 2022 12:03 pm 
Offline
Gebruiker

Geregistreerd: za aug 28, 2021 8:20 pm
Berichten: 78
Jij komt nog eens op plaatsen met je paardje :mrgreen: :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2022 7:39 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1525
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
Is juist. :mrgreen:
--------------------
Im Restaurant gibt es eine sehr teure, aber leckere Suppe!

Tweede stop bij OTTERBURN, waar "otters worden verbrand". In het restaurant is er een zeer dure, maar heerlijke soep!

Second stop at OTTERBURN, where "otters are burned". In the restaurant there is a very expensive, but delicious soup!
3578
Bijlage:
IMG_3578-256kb.jpg
IMG_3578-256kb.jpg [ 233.47 KiB | 338 keer bekeken ]

Bijlage:
IMG_3579-256kb.jpg
IMG_3579-256kb.jpg [ 218.84 KiB | 338 keer bekeken ]

Bijlage:
IMG_3580-256kb.jpg
IMG_3580-256kb.jpg [ 223.27 KiB | 338 keer bekeken ]

Bijlage:
IMG_3581-256kb.jpg
IMG_3581-256kb.jpg [ 253.83 KiB | 338 keer bekeken ]

Bijlage:
IMG_3582-256kb.jpg
IMG_3582-256kb.jpg [ 209.8 KiB | 338 keer bekeken ]

Bijlage:
IMG_3583-256kb.jpg
IMG_3583-256kb.jpg [ 233.81 KiB | 338 keer bekeken ]

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 238.000 km/148750 mls
17.4.2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
13.2.2022 Herinstallatie van de defecte motor Smilde, herbouwd!
28.4.2022: 39 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2022 7:49 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1525
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
Ein Halt findet am Grenzstein zur schottischen Grenze auf einem Hügel statt.
Er wordt een stop gemaakt bij de Schotse grenspaal bovenop een heuvel.
A stop is made at the Scottish border marker on top of a hill.
Bijlage:
Schottlandgrenze-Forum.jpg
Schottlandgrenze-Forum.jpg [ 217.61 KiB | 338 keer bekeken ]

(Quelle: HOC)


Der Photobeweis! Gabriel war mit seiner HONDA XL600R in „COTLAND“!
The video proof! Gabriel was in "COTLAND" with his HONDA XL600R!
Het videobewijs! Gabriel was in "CHOTLAND" met zijn HONDA XL600R!

3585
Bijlage:
IMG_3585-256kb.jpg
IMG_3585-256kb.jpg [ 253.59 KiB | 338 keer bekeken ]

.
Letzter, vierter Stop mit Gruppenfoto
Bijlage:
Gruppenfoto-Forum.jpg
Gruppenfoto-Forum.jpg [ 196.57 KiB | 338 keer bekeken ]

(Quelle: HOC)

3588
Bijlage:
IMG_3588-256kb.jpg
IMG_3588-256kb.jpg [ 239.4 KiB | 338 keer bekeken ]

Bijlage:
IMG_3589-256kb.jpg
IMG_3589-256kb.jpg [ 231.71 KiB | 338 keer bekeken ]

Bijlage:
IMG_3591-256kb.jpg
IMG_3591-256kb.jpg [ 246.89 KiB | 338 keer bekeken ]

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 238.000 km/148750 mls
17.4.2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
13.2.2022 Herinstallatie van de defecte motor Smilde, herbouwd!
28.4.2022: 39 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2022 7:54 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 4:16 pm
Berichten: 1525
Woonplaats: Düsseldorf, Germany
Am Abend zusammen mit ca. 130 Mitgliedern in der „lounge“ des Holidayparks beim Feiern und einer Wohltätigkeitslotterie.

s Avonds samen met zo'n 130 leden in de "lounge" van het vakantiepark tijdens het vieren en een benefietloterij.

In the evening together with about 130 members in the "lounge" of the holiday park while celebrating and a charity lottery.


Berwick Abend
Bijlage:
Berwick Abend-Forum.jpg
Berwick Abend-Forum.jpg [ 201.79 KiB | 338 keer bekeken ]

(Quelle: HOC)

Am frühen Montagmorgen ist schon wieder alles vorbei und ich reise über DERBY (bei Nottingham) zurück Richtung Südosten nach GREAT YARMOUTH, Provinz Norfolk.

It's all over again early Monday morning and I travel back south-east via DERBY (near Nottingham) to GREAT YARMOUTH, Norfolk.

Maandagochtend vroeg is het weer voorbij en ik reis terug naar het zuidoosten via DERBY (nabij Nottingham) naar GREAT YARMOUTH, Norfolk

_________________
Groetjes Gabriel, Mr. XL 2005 en zijn XL600R
Current mileage: 238.000 km/148750 mls
17.4.2015 Erster Motorschaden in Smilde, NL
13.2.2022 Herinstallatie van de defecte motor Smilde, herbouwd!
28.4.2022: 39 jaar eerste bezitter van zijn XL600R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 208 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling