Honda XL Forum

Forum voor en door Honda XL rijders
Het is nu zo apr 18, 2021 4:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Flyer, XL600R, 1985
BerichtGeplaatst: ma aug 07, 2017 11:15 am 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 16, 2010 9:32 pm
Berichten: 1041
Woonplaats: Aalten
Heb je een geklonken verbindings schakel voor de ketting gebruikt of zo'n èèn met een borglip?

Wat voor een geleider heb je nodig? Misschien heb ik er wel eentje voor je.

_________________
xr 650R
xl 700 Transalp
xl 600V Transalp

Verkocht
Xl 600R Off roadcentrum (donor voor de gele kanarie)
xl 500s via Robkars nu bij Benjaminlara
xl 250r nu bij Henkiexl
xl 500s marktplaats
xl 500s gele kanarie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Flyer, XL600R, 1985
BerichtGeplaatst: ma aug 07, 2017 1:36 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 03, 2012 2:03 pm
Berichten: 2782
Woonplaats: Arnhem
tot 750cc kun je zonder bezwaar een clip gebruiken.
Die zit er dan ook op want bij een geklonken (bij aanlevering gesloten) ketting moet de achterbrug eruit bij montage.

De geleider is al geregeld. Zit er eentje op die ik onlangs via Marcel heb binnengekregen.
Maar dergelijke geleiders zijn sowieso altijd interessant dus al je eens wat zoekt kan er altijd geruild worden. Alleen heb je momenteel geen oldie XL meer dus ruilen zal 't niet worden.

Volgende keer dat ik me bezig houd met deze geleider dan vervang ik de onderste én de bovenste allebei voor nieuwe.

Net een ritje gemaakt en de motor rijd heerlijk.
Alleen warm start ie matig...vermoedelijk iets met de stationaire afstelling.
Gaat wel weer goed komen,...eerst maar eens wat checks zoals verstopte sproeier, bougie...

_________________
Kamerado,
Home is where I maintain my XL

Airborne XL Arnhem

XL600 R 1985 OTR&fun
XL600RM 1986 woon/werk/reis


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Flyer, XL600R, 1985
BerichtGeplaatst: do jan 28, 2021 5:11 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 03, 2012 2:03 pm
Berichten: 2782
Woonplaats: Arnhem
Goedendag xl forum leden;

Mijn XL600R, 1985
Seizoen '21 komt er aan dus de motor word weer klaargestoomd..
Het blok dat is beschreven in dit topic staat tegenwoordig als reserve klaar voor de start :wink:

Afgelopen seizoen heeft de motor gereden met een blok dat iets meer 'pit' moest gaan krijgen (zie een ander topic ergens op deze site).
Daarvoor is dat onderblok uitgevoerd met een Falicon drijfstang en nieuwe lagers. Daarboven werd een Wiseco 101 11:1 HP zuiger gezet en de rest verder origineel.
Daar liep de motor heel aardig mee maar niet echt vermogenswinst.
Toen ging bij gelegenheid (om een regulator een handige plek te geven) het backfire filter eruit en bleek dat de motor de lucht makkelijker kon inademen.
Dat leverde een snellere sprint op :)

En daarmee was het seizoen ten einde.
Volgende plan was om bij de cilinderkop de klepzetelhoek iets te vergroten voor een vloeiender uitstroom van verbrande gassen. Dat is gebeurd. Nieuwe kleppen via een andere bouwer geregeld en de cilinderkop heeft inmiddels nieuw (machinaal) ingeslepen kleppen IN en UIT.
Ondertussen heb ikRVS uitlaatbochten gevonden, nieuwe flenzen via Jordie en nieuwe bolkop moeren van cms. Daar achteraan komt een Arrow rvs uitlaatdemper.
Dit hele systeem heeft een wat grotere diameter inwendig dus hiervan is te verwachten dat de motor minder weerstand heeft bij het uitademen.

Het idee is dus;
minder weerstand bij het inademen (en mss dus ook méér lucht), minder weerstand bij het uitademen en dat in combi met een supersoepele Falicon drijfstang (uit racerij) en een 101 mm HP zuiger 11:1 van Wiseco
Dát moet toch wel wat winst opleveren...

Verdere stappen zijn er uiteraard ook nog in beeld.
Maar dit is wat dit jaar word gerealiseerd.
Enkel de pakking-set moet nog geleverd worden en dan kan het top-end worden afgebouwd en het motorblok worden teruggeplaatst.


Bijlagen:
IMG-20210128-WA0007.jpg
IMG-20210128-WA0007.jpg [ 196.87 KiB | 421 keer bekeken ]

_________________
Kamerado,
Home is where I maintain my XL

Airborne XL Arnhem

XL600 R 1985 OTR&fun
XL600RM 1986 woon/werk/reis
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Flyer, XL600R, 1985
BerichtGeplaatst: do jan 28, 2021 5:21 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 03, 2012 2:03 pm
Berichten: 2782
Woonplaats: Arnhem
tevens het 5 Watt lichtsysteem aangepakt;
het vinden van een reparatie bedrijf dat ontstekingsspoelen wikkelt was altijd lastig.
Nu zijn er wel enkele die het doen, dus éindelijk is het mogelijk om een oem stator te herwikkelen en daarmee dus ook de oem lichtspoelen te behouden. Met de originele lichtspoelen zijn de oem regulators beter bruikbaar. Vooral de DC regulator :roll:

De stator is opgestuurd geweest naar een bedrijf in Duitsland en opnieuw gewikkeld. Bij controle bleek de spoel exact 320 Ohm. En dat is de oem nieuwwaarde. Heel hoopgevend dus want ik heb met deze motor al 12 jaar gekloot met het achterlicht... Mogelijk nu ten einde, we gaan het zien of dit de definitieve investering was, want er is al honderden euro's aan besteed om het goed te krijgen. Ben het wel een beetje zat ja..


Bijlagen:
IMG-20210126-WA0009.jpg
IMG-20210126-WA0009.jpg [ 235.07 KiB | 421 keer bekeken ]

_________________
Kamerado,
Home is where I maintain my XL

Airborne XL Arnhem

XL600 R 1985 OTR&fun
XL600RM 1986 woon/werk/reis
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Flyer, XL600R, 1985
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2021 10:01 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 03, 2012 2:03 pm
Berichten: 2782
Woonplaats: Arnhem
Blok is weer opgebouwd en kan volgend weekend worden ingebouwd.
Fikse corona-vertraging opgelopen, maar komt toch nog op tijd af voor het seizoen.

Ben zeer benieuwd hoe die uitlaat het gaat doen.
De bloktemperatuur ( met name door de cilinderkop ) is te hoog.
120 graden is ie altijd wel en tijdens het Enduro rijden gaat ie naar de 130.
Iets te hoog vind ik.
Dat vond ik ook terug bij de klepseals, want na 6000 km waren er 2 compleet versleten, gesmolten en verweerd.
Het zou mooi zijn als deze RVS uitlaat een positief effect oplevert mbt de bedrijfstemperatuur van de kop.

_________________
Kamerado,
Home is where I maintain my XL

Airborne XL Arnhem

XL600 R 1985 OTR&fun
XL600RM 1986 woon/werk/reis


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Flyer, XL600R, 1985
BerichtGeplaatst: wo maart 03, 2021 9:05 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 03, 2012 2:03 pm
Berichten: 2782
Woonplaats: Arnhem
motor is klaar voor seizoen 2021.
Loopt als een trein


Bijlagen:
hoogte 80 xl600r.jpg
hoogte 80 xl600r.jpg [ 118.66 KiB | 346 keer bekeken ]

_________________
Kamerado,
Home is where I maintain my XL

Airborne XL Arnhem

XL600 R 1985 OTR&fun
XL600RM 1986 woon/werk/reis
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling