Honda XL Forum

Forum voor en door Honda XL rijders
Het is nu di nov 12, 2019 7:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr okt 04, 2019 4:58 pm 
XL Gebruiker

Gabriel beim HOC-Treffen im Vereinigten Königreich!

Vom 19. bis 28. Sept. 2019 machten wir, meine XL600R und ich, eine Tour nach England. Das Treffen des britischen Hondabesitzerclubs (HOC) in Seawick, Essex, war unser Ziel! Von Düsseldorf nach Calais, FR sind es 410km und von Dover, GB nach Seawick an der Nordsee sind es nur 220km. Dabei führt kein Weg an London vorbei, weil nur dort Brücken über die Thames vorhanden sind.

Ab Dover funktioniert mein Navi Garmin Zumo660 plötzlich nicht mehr und ich bin orientierungslos. Meine Karten habe ich leider Zuhause gelassen. Ich weiß nur noch, ich muß über London nach Seawick. Ich bin auf der Autobahn M20 und mache einen Halt, um eine Straßenkarte zu finden. Ich stoppe an einem Cafe, das plötzlich am Wegesrand des M20 aus dem Nichts auftaucht: DIZZY’s CAFE!
----------------------------------------------------
GB:
From September 19th to 28th, 2019, my XL600R and me made a trip to England. The meeting of the British Honda-Owners-Club (HOC) was hold in Seawick, Essex and our goal! From Düsseldorf to Calais, FR is 410km (260mls) and from Dover, GB to Seawick at the Northsea is only 220km (140mls). There is no past London because only therethe bridges over the Thames are present.

From Dover my SatNav Garmin Zumo660 suddenly stops working and I’m disoriented. Unfortunately, I left my maps home. AllI know is I haave to go to Seawick via London. I was on the M20 motorway and stopped to find a roadmap. I stopped at a café that suddenly appears from nowhere on the side of the M20 : DIZZY’s CAFE!
----------------------------------------------------------------------------
NL:

Van 19 tot 28 september 2019 hebben mijn XL600R en ik een tour naar Engeland gemaakt. De ontmoeting van de British Honda Club (HOC) in Seawick, Essex, was ons doel! Van Düsseldorf tot Calais, FR is 410 km en van Dover, GB tot Seawick aan de Noordzee is slechts 220 km. Er is geen weg voorbij Londen, want alleen daar zijn bruggen over de Theems aanwezig.

Van Dover stopt mijn Navi Garmin Zumo660 plotseling met werken en ben ik gedesoriënteerd. Helaas liet ik mijn kaarten thuis. Ik weet alleen dat ik via Londen naar Seawick moet. Ik ben op de snelweg M20 en stop om een wegenkaart te vinden. Ik stop bij een café dat plots uit het niets verschijnt aan de zijkant van de M20: DIZZY's CAFE!
Bijlage:
IMG_2565-256kb.jpg
IMG_2565-256kb.jpg [ 225.59 KiB | 143 keer bekeken ]

.
Dizzy spendiert mir einen Gratiscafe! – Auf einmal geht mein Navi wieder!!! Wie komisch ist das denn?
Auf dem HOC-Treffen schlafe ich in einem großen Caravan mit sechs Schlafplätzen, Nr.362. Obwohl der „Van“ innen groß genug ist, muß meine XL draußen vor der Tür bleiben.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
GB:
Dizzy spent me a coffee for free! – All of a sudden, my navigation system goes back! – How weird is this?

At the HOC meeting I slept in a big caravan with six beds, No. 362. Although the “van” is gig enough inside my XL had to stay outside the door.
--------------------------------------------------------------------------------------------
NL:

Dizzy geeft me een gratiscafé! - Plots gaat mijn navigatiesysteem terug !!! Hoe grappig is dat?
Tijdens de HOC-vergadering slaap ik in een grote caravan met zes bedden, nr. 362. Hoewel de "Van" binnen groot genoeg is, moet mijn XL buiten de deur blijven.

Bijlage:
IMG_2566-256kb.jpg
IMG_2566-256kb.jpg [ 197.34 KiB | 143 keer bekeken ]

28. April 2019: 36 jaar eerste bezitter van zijn XL600R

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 07, 2019 5:03 pm 
XL Gebruiker

Nach dem vier Tage dauernden HONDA-Treffen in der Nähe von Clacton-on-sea geht es weiter nach Norwich, Provinz Norfolk nur 120km entfernt. Meine temporäre Unterkunft ist jetzt ein winziges „Haus“ in der Innenstadt.
-------------------------------------------------------------------------------------
GB:
After the four-day HONDA meeting, near of Clacton-on-sea, we continue to Norwich, Norfolk province, just 75mls away. My temporary accommodation is now a tiny “house” in the town centre.
-----------------------------------------------------------------------------------
NL:
Na de vierdaagse HONDA-bijeenkomst in de buurt van Clacton-on-sea, gaan we verder naar Norwich, de provincie Norfolk, op slechts 120 km afstand. Mijn tijdelijke accommodatie is nu een klein "huis" in het stadscentrum.
Bijlage:
IMG_2577-256kb.jpg
IMG_2577-256kb.jpg [ 241 KiB | 134 keer bekeken ]

.
Auf dem Weg nach Norwich werde ich von einem überholten Biker unterwegs spontan zu einer Tasse Tee eingeladen. Ein Fall, den ich bisher nur aus Filmen kannte, aber nie erfahren hatte. „Jez“ ist dort Polizist und besitzt mehrere Motorräder, darunter ein Gespann, angetrieben von einer SUZUKI GS1000G mit Kardan, die ich sogar fahren darf! Geil!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
GB:
On my way to Norwich I am spontaneously invited by another biker to a cup of tea. A case I only knew from but I have never experienced. “Jez” is a police officer and has several motorbikes including a sidecar driven by a SUZUKI GS100G with drive shaft. I may ride it! Cracking good!
------------------------------------------
NL:
Op weg naar Norwich word ik spontaan uitgenodigd door een herstelde fietser op weg naar een kopje thee. Een zaak die ik alleen uit films kende maar nog nooit had meegemaakt. "Jez" is een politieagent en heeft verschillende motorfietsen, waaronder een team, aangedreven door een SUZUKI GS1000G met cardan, waarmee ik zelfs rijd! Cool!
Bijlage:
IMG_2580-256kb.jpg
IMG_2580-256kb.jpg [ 237.68 KiB | 134 keer bekeken ]

.
Nach vier tollen Tagen in Norwich kommt leider der Freitag meiner Abreise. Ich reite wieder über London zurück nach Dover. In der Gegend London’s erwartet mich „englisches Wetter“ in Form von Sturm und jede Menge Wasser von oben und von der Seite. Es regnet „Katzen und Hunde“! Wegen dem schlimmen Sturm auf der Nordsee kommt die Fähre 1h später und verläßt das vereinigte Königreich erst um 19.20Uhr Richtung Calais, wo ich wieder übernachten werde:
------------------------------
GB:
After four great days in Norwich unfortunately came the friday of my departure. I ride back to Dover via London. In the London area, “English weather in form of storm and plenty of water from above and the side awaits me. It's raining cats and dogs. Due to the bad storm on North Sea the ferry will arrive 1h later and leave the UK at 1920 o’clock direction Calais, where I overnight again.
-------------------------------------------------------------------------
NL:
Na vier geweldige dagen in Norwich helaas de vrijdag van mijn vertrek. Ik rij via Londen terug naar Dover. In de omgeving van Londen wacht me "Engels weer" in de vorm van storm en veel water van boven en van opzij. Het regent "katten en honden"! Vanwege de zware storm op de Noordzee arriveert de veerboot een uur later en verlaat het Verenigd Koninkrijk om 19.20 uur richting Calais, waar ik weer zal verblijven:
Bijlage:
IMG_2584-256kb.jpg
IMG_2584-256kb.jpg [ 213 KiB | 134 keer bekeken ]

.
Meine GB-Tour dauerte 10 Tage und wir legten insgesamt 1.880km (1200mls) zurück.

My tour in GB lasted ten days and we rode 1200mls in total.

Mijn GB-tour duurde 10 dagen en we hebben in totaal 1.880 km (1200 mln) afgelegd.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 10, 2019 4:25 pm 
XL Gebruiker

In Seawick machen wir am nächsten Tag (Samstag) mit dem Club einen Ausritt von 270km in der Umgebung. Das waren mehr km als bei meiner Anreise am Tag zuvor. Wir machten drei Pausen. Erster Halt. Lauter HONDA’s sind vor dem "Cafe 33" in Stradishall geparkt und meine alte XL600R ist irgendwo mitten drin!
------------------------------
GB:
Next day (saturday) in Seawick we made with the club a ride of 170mls in the surrounding area. This was more mileage than at my arrival trip the day before. We stopped three times. First stop. Loads of HONDA’s were parked in front of the "cafe 33" in Stradishall and my old XL600R is in the thick of things!
---------------------
NL:
In Seawick maken we de volgende dag (zaterdag) een rit van 270 km in het gebied met de club. Dat was meer km dan toen ik de dag ervoor aankwam. We namen drie pauzes. Eerste stop. Veel HONDA's staan voor het "café 33" in Stradishall geparkeerd en mijn oude XL600R zit er middenin!
Bijlage:
IMG_2569-256kb.jpg
IMG_2569-256kb.jpg [ 232.45 KiB | 121 keer bekeken ]

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 11, 2019 12:31 pm 
XL Gebruiker

Second stop:
Bijlage:
IMG_2570-256kb.jpg
IMG_2570-256kb.jpg [ 234.65 KiB | 118 keer bekeken ]

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 22, 2019 3:13 pm 
XL Gebruiker

Afbeelding

Das Treffen wurde in 1 Ferienpark (für alle) mit über 900(!) Caravans veranstaltet. „Wir“ – der HOC – waren nur 1 Bruchteil davon und das ganze verlor sich über das riesige Areal! Allein im allgemeinen, riesigen Veranstaltungsraum – geprägt durch hauptsächlich BINGO und Unterhaltung für die Urlauber – waren 1 paar weinige Tische nur für die Clubmitglieder reserviert. Abendlich traf sich dort die überwiegende Mehrheit, aber nicht alle eben und wir waren nicht allein.

Vom riesigen Veranstaltungsraum gibt es keine eigenen Fotos von mir, weil wenig sinnvoll, nur von anderen Teilnehmern. Ich habe vorgestern das vierteljährlich erscheinende Magazin des HOC per Luftpost bekommen, wo ab Seite 24-26 ein Bericht über die Rally enthalten ist. Das Besondere, auch ich werde dort erwähnt und mit drei Fotos abgebildet. Ich versuche den Bericht zu scannen und die Fotos zu bekommen.

Das Treffen war durch die lange Tagestour am Samstag von 270km und den drei Stops geprägt worden. Im wesentlich fand also dort das Treffen und die Konversation statt.

für ein paar Fotos habe ich soeben vom Präsidention des HOC 1 Link erhalten:

----------------------------------------------------------------------------------------
GB:
The meeting was organized in 1 holiday park (for all) with over 900 (!) Caravans. "We" - the HOC - were only a fraction of it and the whole thing was lost over the huge area! Alone in general, huge event space - dominated by mostly BINGO and entertainment for the vacationers - 1 few vinous tables were reserved only for the club members. The overwhelming majority met there in the evening, but not all of them and we were not alone.

From the huge event space there are no own photos of me, because little sense, only from other participants. The day before yesterday I received the quarterly magazine of the HOC by airmail, where from page 24-26 a report on the rally is included. The special, also I am mentioned there and pictured with three photos. I try to scan the report and get the photos.

The meeting was marked by the long day tour on Saturday of 270km and the three stops. Essentially the meeting and the conversation took place there.

for a few photos I have just received from the President of HOC 1 Link:

---------------------------------------------------------------------------------------
NL:
De bijeenkomst werd georganiseerd in 1 vakantiepark (voor iedereen) met meer dan 900 (!) Caravans. "Wij" - de HOC - waren er maar een fractie van en het hele ding ging verloren over het enorme gebied! Over het algemeen alleen, enorme evenementenruimte - gedomineerd door voornamelijk BINGO en entertainment voor de vakantiegangers - 1 paar wijntafels waren alleen gereserveerd voor de clubleden. De overgrote meerderheid kwam daar 's avonds bijeen, maar niet allemaal en we waren niet alleen.

Vanuit de enorme evenementenruimte zijn er geen eigen foto's van mij, omdat weinig zin, alleen van andere deelnemers. Eergisteren ontving ik het driemaandelijkse tijdschrift van de HOC per luchtpost, waar vanaf pagina 24-26 een verslag over de rally is opgenomen. De special, ook daar word ik genoemd en afgebeeld met drie foto's. Ik probeer het rapport te scannen en de foto's te krijgen.

De vergadering werd gekenmerkt door de lange dagtour op zaterdag van 270 km en de drie haltes. In wezen vonden de ontmoeting en het gesprek daar plaats.

voor een paar foto's die ik zojuist heb ontvangen van de President van HOC 1 Link:

https://wetransfer.com/downloads/8e66f8%20...%203d13b/grid
.
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 24, 2019 3:05 pm 
XL Gebruiker

https://wetransfer.com/downloads/8e66f83e7b54001dd94150c15348e8c020191019113126/ee3010146414e4ff287b378b04a0184820191019113126/63d13b

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 29, 2019 1:21 pm 
XL Gebruiker

Die oben gezeigten Links sind von Besitzer gelöscht worden und jetzt ohne Funktion. Daher ersetze ich die fehlenden Photos.
---------------------------------------------
The links shown above have been deleted by owner and now no function. Therefore, I replace the missing photos.
------------------
Bovenstaande links zijn door de eigenaar verwijderd en hebben nu geen functie meer. Daarom vervang ik de ontbrekende foto's.
Bijlage:
IMG_2563-256kb.jpg
IMG_2563-256kb.jpg [ 213.95 KiB | 47 keer bekeken ]

.
Bijlage:
IMG_5269aaa-256kb.jpg
IMG_5269aaa-256kb.jpg [ 236.71 KiB | 47 keer bekeken ]

.
Bijlage:
IMG_5271large-256kb.jpg
IMG_5271large-256kb.jpg [ 242.81 KiB | 47 keer bekeken ]

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 04, 2019 5:54 pm 
XL Gebruiker

Vervuilde carburateurkamers KEIHIN carburateur HONDA XL600R PD03 1983

Overmatig - dus boven het normale niveau - vervuilde carburateurkamers van mijn twee KEIHIN carburateur moest ik bij de laatste 3.000 km inspectie van mijn rode vervangingsmotor bepalen en natuurlijk elimineren. De negende inspectie begon op 13 oktober 2019 bij mooi weer buiten op straat voor mijn huis.

Totale kilometerstand van mijn XL600R: 227.255km, kilometerstand zuiger 1.Ü.G. mijn rode vervangingsmotor: 30.177km.

Waarom vertel ik dit? Omdat deze grote hoeveelheid vuil en roest nog nooit eerder had plaatsgevonden en daarom de vraag rijst waarom en waarom deze grote hoeveelheid vuil en roest nu in de carburateur zit. Zelfs kleinere hoeveelheden water kunnen in de carburateur komen en zich daar onder het vuil nestelen. Benzine is lichter dan water, dus water valt onder de brandstof en vormt mogelijk roest in de tank, niet in de carburateur. De moderne brandstof met het hoge water trekkende alcoholgehalte, dit effect wordt zelfs versterkt! Het water onderaan beschadigt de gaskamers niet, maar de methanol! Methanol valt de aluminiumlegering van de kamers erg goed aan, zoals je gemakkelijk zelf kunt zien. In bepaalde uitzonderlijke gevallen had een andere XL600R een slechte oxidevorming waardoor een carburateuruitwisseling noodzakelijk was!

Het spul dat mijn oude viertaktemmer verbrandt, is een mengsel van benzine, methanol, water en vuil! En uit de uitlaat komen alleen parfum en kleurrijke bloemen naar buiten! ;-)

De meest waarschijnlijke verklaring voor de abnormale besmetting van de twee carburateurkamers is m.W.n. de volledige uitputting van mijn 12.09l brandstoftank twee kilometer vóór de DFDS-veerboot van Dünnkirchen, FR naar Dover, VK op vrijdag 20 september 2019 om ongeveer 7 uur 's ochtends in totale duisternis in het niets. Er ontbrak niet veel en ik zou mijn „doowe“ ferry gemist hebben!

–--------------------------------------
GB:

Contaminated carburetor chambers KEIHIN carburettor HONDA XL600R PD03 1983

Excessive - so beyond the normal level - polluted carburetor chambers of my two KEIHIN carburetor I had to determine at the last 3,000 km inspection of my red replacement engine and of course eliminate. The ninth inspection started on October 13, 2019 in good weather outside on the street in front of my house.

Total mileage of my XL600R: 227.255km, mileage piston 1.Ü.G. my red replacement engine: 30.177km.

Why am I telling this? Because this large amount of dirt and rust had never occurred before and therefore the question arises why and why this large amount of dirt and rust now in the carburetor. Even smaller amounts of water can get into the carburetor and settle there under the dirt. Gasoline is lighter than water, so water drops below the fuel and forms there possibly rust in the tank, not in the carburetor. The modern fuel with the high water-pulling alcohol content, this effect is even enhanced! The water at the bottom does not damage the gas chambers, but the methanol! Methanol attacks the aluminum alloy of the chambers very well, as you can easily see for yourself. In certain exceptional cases, another XL600R had a bad oxide formation which made a carburetor exchange necessary!

The stuff that burns my old four-stroke bucket is a mixture of gasoline, methanol, water and dirt! And out of the exhaust only perfume and colorful flowers come out! ;-)

The most probable explanation for the abnormal contamination of the two carburettor chambers is m.W.n. the complete running out of my 12.09l fuel tank two kilometers before the DFDS ferry from Dünnkirchen, FR to Dover, UK on Friday the 20th of September 2019 at about 7 o'clock in the morning in total darkness in nowhere. There was not much missing and I would have missed my bloody ferry!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hier ist ein Photo von der schmutzigen Kammer des Primär-Vergasers:
Hier is een foto van de vuile kamer van de primaire carburateur:
Here is a photo of the dirty chamber of the primary carburetor:
Bijlage:
Pri-Vergaserkamer-256kb.jpg
Pri-Vergaserkamer-256kb.jpg [ 191.1 KiB | 28 keer bekeken ]

.
Hier ist ein Photo von der schmutzigen Sekundär-Vergaser-Kammer:
Here is a photo of the dirty secondary carburetor chamber:
Hier is een foto van de vuile secundaire carburateurkamer:
Bijlage:
Sek-Vergaserkamer-256kb.jpg
Sek-Vergaserkamer-256kb.jpg [ 220.69 KiB | 28 keer bekeken ]

.
NL:

De lichtgele vloeistof is natuurlijk de resterende brandstof. De grote hoeveelheid vuil en roest op de bodem van de kamer is heel goed te zien en veel meer in de hoeveelheid dan in de primaire kamer.
–-------------------
GB:

The light yellow liquid is of course the remaining fuel. The large amount of dirt and rust on the bottom of the chamber can be seen very well and much more in the amount than in the primary chamber.

So sieht eine saubere Vergaser-Kammer aus:
This is what a clean carburetor chamber looks like:
Dit is hoe een schone carburateurkamer eruit ziet:
Bijlage:
SaubereVergaserkamer-256kb.jpg
SaubereVergaserkamer-256kb.jpg [ 183.32 KiB | 28 keer bekeken ]

.
NL:

Tot mijn grote verbazing bleven de drie carburateursproeiers en de twee sproeikoppen daarentegen schoon en zonder klachten. Desondanks is het duidelijk dat op deze manier ook veel kleine vuildeeltjes hun weg vinden naar de verbrandingskamer en daar verbrand zijn en leiden tot afzettingen in de verbrandingskamer en op de bougie.

Met perslucht krijg je alle vervuiling van de carburateur in een inspectie vanuit alle hoeken en hoeken en blaas je uit alle kleine gaatjes van de spuitmondjes naar buiten en maak je alle onderdelen weer pikobello schoon.

Wat leer je van dit verhaal? Zelfs op de "korte afstand" van slechts 3.000 km kan er veel gebeuren en wordt de noodzaak van de korte inspectie-intervallen van de XL600R uitgelegd.

PS:
Nee, met een papieren filter tussen de tank en de storing kunnen deze bodems niet worden gestopt, zoals mijn verschillende experimenten uit het verleden hebben aangetoond. Het zeer kleine verloop tussen tank en carburateur van ongeveer vier centimeter staat het gebruik ervan niet toe. Helaas. Men moet daarom in de zure citroen bijten en de carburateurs wachten regelmatig.

–------------------------------
GB:

To my great astonishment, the three carburettor nozzles and the two nozzle sticks, on the other hand, remained clean and without complaints. Nevertheless, it is clear that in this way a lot of tiny particles of dirt also find their way into the combustion chamber and are there burned and lead to deposits in the combustion chamber and on the spark plug.

With compressed air you get all the contamination of the carburetor in an inspection from all corners and angles and blown out of all the tiny holes of the nozzle sticks out and clean all components again pikobello.

What do you learn from this story? Even in the "short distance" of only 3,000km, a lot can happen and explains the need for the short inspection intervals of the XL600R.

PS:
No, with a paper filter between the tank and the failure, these soils can not be stopped, as my various experiments of the past showed. The very small gradient between tank and carburetor of about four centimeters does not allow its use. Unfortunately. One must therefore bite into the sour lemon and the carburetors regularly wait.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 11, 2019 1:36 am 
XL Gebruiker

He Gabriel,

Which kind of fuel did you get? I hope not that you filled your tank with Euro 95 E10.

We're having a discussion in Dutch about the differences in Euro 95 E5, E10 and Euro 98 E5 in another part of the forum.
E10 contains 10% ethanol and ethanol is hydroscopic which attracs water and might give the same results as you describe in your post above over time (not in a day or a week though).

Something which is also pretty common is that if you get fuel at a smaller (and a no-brand ) gas station is that they, or someone down the pipeline from where the pump owner buys it, until you fill up your gastank, is that someone might add a little bit of water or something else to the fuelto make more profit.
I dont have any sources about this matter but I've heard it quite some times in the past.

Did you wait until you hitted reserve on your gastank? Because water is heavier than gasoline so it will gather at the bottom of your tank..

Grt Joker

robertvdmm schreef:
sjeesus joker, jij durft!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]