Honda XL Forum

Forum voor en door Honda XL rijders
Het is nu wo mei 22, 2019 4:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Blok spuiten
BerichtGeplaatst: za nov 10, 2018 1:26 am 
Verse Gebruiker

Nu ik toch bezig ben mijn blok te reviseren, ben ik ook van plan om alle delen weer opnieuw mooi in de lak te zetten. Gezien ik hiervoor nog geen aparte topic ben tegengekomen dacht ik: ik maak er eentje aan.

Ik zag al wel her en der verschillende berichten over het proces van: wel/niet voorbehandelen met primer, het wel/niet gebruiken van speciale hittebestendige "engine paint" en of dan nog een clearcoat nodig is. En dan is er nog de keuze voor verschillende merken...

Stap 1 is natuurlijk eerst de oude verf eraf te halen. Ik dacht zelf aan verfstripper (Rust-Oleum 2925 spuitbus) voor het snelste en makkelijkste resultaat, gezien ik geen zandstraalcabine heb. Daarbij vraag ik mij eigenlijk af, wat is het kwalitatief verschil in stralen of afbijt?

Stap 2: Kleur en type verf: het liefst het originele motorblok zwart wat er al op zit. (Is dat trouwens eigenlijk origineel gepoadercoat??) Daarbij kom ik uit op Motip Eginepaint zwart 04092. Of is het ook mogelijk om ordinaire Motip High Gloss zwart 04005 te gebruiken? Volgens de technische datasheet moet die tot 110*C aankunnen, Motip Enginepaint hetzelfde met max tot 150*C...

Stap 3: De nabewerking. Is het wel/niet nodig om bij welke verf een clearcoat aan te brengen? Ik heb zoiets ook gelezen dat die engine paints goed bestendig zijn tegen chemicalien zoals benzine en hierom geen coat nodig hebben. Trouwens, bij diezelfde soort verf is niet eens primer nodig, aldus het etiket.

Ik hoor graag jullie ervaringen hierover! :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]