om een lang verhaal kort te maken, ik ben bezig geweest met het herbouwen van een XL500S, alles liep redelijk voorspoedig maar toen ik het blok terug in het frame had zitten merkte ik dat er iets vreemds aan de hand was met de transmissie, ik heb geen neutraal meer en in z'n 3 is ie altijd "ingeschakeld", de koppeling indrukken doet dan niks, het tandwiel blijft "engaged"
Het eerste wat ik me kan bedenken is dat er iets niet goed zit qua de schakelvorken. Zijn er mensen die hier eerder een probleem mee gehad hebben?
deze motor schoot onder hardere acceleratie ook uit zijn 1, ik heb de befaamde extra 1mm ring tussen het lager gezet van de uitgaande tandwiel cluster met hoop om het probleem te verhelpen, maar zag ook bij het schakelnok "sterretje" dat hij er niet lekker inviel.
dit is de stand waarop het sterretje blijft hangen in de eerste versnelling (ik meen dat dit er ook voor zorgt dat hij soms uit z'n 1 springt)
Bijlage:
XL500ster.jpg [ 52.36 KiB | 153 keer bekeken ]
Volgende week maar weer het blok uit het frame tillen en de carters opentrekken. Ik ga er van uit dat ik een installatie fout gemaakt heb, en zal de trommel en schakelvorken van dichterbij bekijken. als iemand nog tips heeft, graag!