Honda XL Forum

Forum voor en door Honda XL rijders
Het is nu di maart 19, 2019 4:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jan 05, 2019 1:10 am 
Offline
Verse Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 12, 2018 11:04 pm
Berichten: 32
Woonplaats: Amsterdam
Weet iemand of een PD04 onderblok gecombineerd kan worden met een cilinder van een PD03?

Van wat ik begrepen heb is de standaard diameter van een PD04 97,00mm en die van een PD03 100,00mm. Zal hierdoor het vermogen niet toe kunnen nemen? Het gaat mij er in ieder geval om of het mogelijk is. Heb namelijk net een nieuwe cilindervoering gekocht (a €100 uit FR) voor een PD03 blok(revisie) maar zit er misschien toch aan te denken om over te stappen naar een LM/RM blok. Toch fijner zo'n startmotor in mijn 1985 XL600 Paris-Dakar. :lol: :P

Het is dus nog even oriënteren want ik realiseer mij ook dat daarmee het gehele elektrische systeem, toerenteller, CDI, etc. etc. verwisseld moet worden.. Een leuk projectje is het wel in ieder geval.

Ik denk dat dit een leuke casus is voor Flyer maar heb hem helaas tot nu toe nog niet kunnen bereiken... Misschien dat iemand mij kan vertellen hoe? :wink:

_________________
Honda XL600L Paris Dakar 1984 (24.09.17-heden)
Honda XL600R 1987 (17.08.18-02.11.18)
Honda XL600L Paris Dakar 1985 (15.12.18-heden)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 22, 2019 5:33 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 03, 2012 2:03 pm
Berichten: 2688
Woonplaats: Arnhem
haha,..
is al vaker over gedelibreerd

Flinke klus en als je van klussen houd wel te doen, maar echt flink veel werk.
startslot, kabelboom, cdi, blokophanging aanpassen, uitlaatsysteem is een beetje anders qua afmetingen, sh542 regulator, zwaardere accu (waar laat je die?), stuurdeel bediening licht en claxon en knippers vervangen voor rm/lm, killeswitch, ....
Dit eventjes voor de vuist weg de punten waarop aanpassing nodig is.

Los van het feit dat ik 1x zo'n combinatie PD04 met een xl600r 100 mm boring heb gezien die zo totaal was doorgesmolten aan de top van de zuiger dat ik het zelf niet zou doen. Maar waar een wil is daar is een weg en aanpassingen om oververhitting vd compressie kamer tegen te gaan zijn er wel.

Ha die Ronart,
ik had je een pb gestuurd maar ik kreeg geen reactie...

_________________
Airborne XL Arnhem

XL600 R 1985 OTR&fun
XL600RM 1986 woon/werk/reis

blok revisies
XL600R/RM/LM : 20x
XL600R 11:1 uitvoering : 1x
XL500 : 6x
XR250R : 1x


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling