Hoi,
Ik loop te stoeien met mijn carburateur in mijn Honda XL 600 R (PD03).
Sinds ik er nieuwe vlotternaalden in heb zitten (type KVN-16R30) start hij echt met de grootste moeite.
Met de oorspronkelijke vlotternaalden was het praktisch kicken en direct lopen.
Nu hoor ik je denken: druk lekker die oude er weer in! Maar het probleem is dan mijn carburateur benzine lekt. Dus ik heb de carburateur er weer uit gehaald en goed gekeken naar het verschil tussen de oude / nieuwe vlotternaald.
En wat blijkt: het niveau van de vlotter is bij de nieuwe vlotternaald een stukkie hoger dan bij de oorspronkelijke.
Omdat een plaatje soms meer zegt dan woorden: je vindt
hier een link naar een video.
Links is de oorspronkelijke vlotternaald.
Rechts is de nieuwe vlotternaald.
Is het niveauverschil een probleem en moet ik in die hoek de oplossing zoeken?
Of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn?
Tips voor richtingen waar ik de oplossing zou kunnen vinden zijn van harte welkom.