Honda XL Forum

Forum voor en door Honda XL rijders
Het is nu vr feb 23, 2018 12:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr sep 16, 2016 7:15 pm 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 23, 2014 7:50 pm
Berichten: 588
Hoi.

Het contactslot van mijn XL is aardig aan het slijten (foto 1):
- de afsluiting van de opening waar de sleutel in moet is defect. Hij wordt niet meer 'afgesloten' waardoor er vuil en water in kan komen :(
- de sleutel hapert soms en het is al een keer gebeurt dat hij helemaal niet meer werkte :shock:

Ik heb inmiddels een 'donor-slot' (foto 2 en 3) maar die is helaas zonder sleutel.
De onderkant is al gedemonteerd, maar dan kom ik nog niet bij het gedeelte met de slotplaatjes..
Is de bovenkant (het chromen deel) te verwijderen zonder dat het beschadigd wordt?
Weet iemand misschien een andere manier hoe ik dit slot kan reviseren?

grt
DZR


Bijlagen:
versleten contactslot.jpg
versleten contactslot.jpg [ 47.12 KiB | 322 keer bekeken ]
gaaf contactslot 2.jpg
gaaf contactslot 2.jpg [ 44.63 KiB | 322 keer bekeken ]
gaaf contactslot 1.jpg
gaaf contactslot 1.jpg [ 52.38 KiB | 322 keer bekeken ]

_________________
Maak alles op. Bij twijfel: KOPEN !!
Honda XL600LM '85 ('the Red German')
BMW R1200GSA-LC '16
Honda XR400R '99
Honda XL600R '87 in opbouw ('the Yankee')
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 22, 2016 10:38 am 
Offline
XL Gebruiker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 23, 2014 7:50 pm
Berichten: 588
Ik heb het donorslot eens goed bekeken en kwam tot de conclusie dat de slotcilinder alleen te verwijderen is via de bovenkant (daar waar de sleutel in gaat). Ik noem dat chromen deel gemakshalve even de 'afdekkap'.
Ik heb de afdekkap verwijderd. Die zit alleen vast met drie borgpuntjes die ik iets uitgeboord heb. Dan is de cilinder nog niet verwijderbaar; die zit vergrendeld in het huis met een borgpen. Die borgpen heb ik er uit geboord (3,2 mm gebruikt, want dan kan ik in dat gat later 4 mm draad tappen om hergebruik dmv een stelschroef mogelijk te maken). De cilinder kan er dan aan de bovenkant uit door op de onderkant te tikken. Eenmaal geopend zijn de slotplaatjes toegankelijk. Nu nog even puzzelen hoe de volgorde van die plaatjes moeten zijn om de sleutel pas te maken.
Ik zal van de demontage een nieuw onderwerp maken en met foto's plaatsen in "Technische how to"
grt
DZR

_________________
Maak alles op. Bij twijfel: KOPEN !!
Honda XL600LM '85 ('the Red German')
BMW R1200GSA-LC '16
Honda XR400R '99
Honda XL600R '87 in opbouw ('the Yankee')


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling