Ondanks dat ik echt helemaal klaar ben met alle Corona regels zorgen ze er nu in ieder geval voor dat ik geen familie bezoek had deze pasen en daardoor het hok in kon om nog wat aan de motor te doen.
Als eerste heb ik een kleine upgrade gedaan van het startsysteem. De bendix van de starter draait in stalen bussen die erom bekend staan dat ze uitlubberen waardoor de tandwielen van de starter min of meer ontploffen en die zijn zo ongeveer niet meer te krijgen. Een veel gedane aanpassing is dan ook deze bussen te vervangen door naaldlagertjes.
Dus eerst de oude bussen doorgeslepen en verwijderd.
Bijlage:
20210328 03.jpg [ 216.73 KiB | 225 keer bekeken ]
Bij de bus aan de motor zijde moet ook een richeltje van een mm dik worden weggeslepen.
Bijlage:
20210328 05.jpg [ 231.24 KiB | 225 keer bekeken ]
Alle is nu klaar voor de naaldlagertjes, deze ga ik er pas in doen als ik de covers ook helemaal kaal heb anders komt er allemaal slijp/schuur stof in.
Daarna de nieuwe draadbus in de kop gemonteerd voor de bougie. Heel voorzichtig recht getapt en daarna de bus met locktite
Kop was daarmee helemaal klaar voor montage dus dat ook gedaan, was nog even stoeien met de nokkenasketting en het correct op tijd zetten van de nokkenas maar dat is netjes gelukt uiteindelijk. Ook de koppelingsdeksel even snel half kaal gemaakt (dit moet nog stukken netter)
Jammer genoeg draaiden alsnog 2 kopdeksel bouten dol, dat terwijl ik alle schroefdraden had gecheckt en waar nodig helicoils had geplaatst. Kopdeksel moet er dus helaas wel weer vanaf. 2 stappen vooruit en 1 terug..
Ik heb wel meer fotos maar moet deze steeds aan passen in grootte. Dit is nogal irritant aangezien ik op nog 3 andere fora mijn voortgang bij hou....